Wat liefdevolle keuze hebben jullie gemaakt voor Ghost.
Heel veel sterkte
Moderator: Lizzy

Heb de fimpjes 2x bekeken, maar ik had gedacht dat Ghost veel slechter zou bewegen. Mijn teef, met HD in optima forma, vastgesteld toen ze 2 jaar oud was, zou die bank niet opgekomen zijn. Zij is nu trouwens, o.a. dankzij goudimplantaten, manuele therapie, pijnstilling en supplementen bjina 12 jaar.renate1985 schreef: bedankt allemaal
Gisteren avond hebben we een paar filmpjes van Ghost gemaakt van hoe het nu met hem gaat.
Je kan zien dat hij moeite heeft met bochten nemen en bij iedere bocht moet nadenken hoe hij zijn poten moet neer zetten om niet te vallen
Op deze zie je vooral aan het einde goed hoe raar hij gaat staan en vooral het op de bank komen gaat niet goed maar daar wil hij graag even liggen voordat hij weer zijn hoekje in kruipt![]()
Op deze kan je ook goed zien wanneer hij op het kleed gaat staan hoe moeilijk hij zijn achterpoten neerzet![]()
Hij is ook helemaal niet meer vrolijk en sjokt ook mee omdat hij even moest lopen van ons ( hij had al heel de middagdag gelegen en wilde niks doen ).
Hij had gisteren metacam gekregen ( en de pijnstiller van een maand moet ook nog werken ) en ondanks al de pijnmedicatie heeft hij veel pijn![]()

Langzame bochten vindt zij inderdaad ook erg lastig, echter dit is iets van het laatste half jaar, nu dat je toch wel begint te zien dat haar bespiering minder wordt. Wanneer Ghost wat meer spieren zou kunnen ontwikkelen, zouden deze zijn bewegingsapparaat behoorlijk kunnen ontlasten.renate1985 schreef: Zet jou hond zijn achterpoten ook zo raar neer? Ghost moet echt bij iedere bocht nadenken hoe hij zijn poten zet anders valt hij om. Het lijkt als of hij bij bochten geen goede controle heeft over zijn achterpoten.

Het lopen valt op deze ook mee het is meer die bochten die ik zo raar vind met zijn achterpoten.Wijnie schreef: Renate, eigenlijk moet ik ook zeggen dat het mij meevalt hoe Ghost loopt.
Blinker zet zijn poot soms ook raar neer of blijft raar staan, maar eerlijk gezegd hecht ik daar niet zoveel waarde aan.
In zo'n situatie ben je ook geneigd om op elk detail te gaan letten.
Blinker gaat soms ook 'raar' zitten. Tja, op dat moment zal dat voor hem het meest prettig aanvoelen, denk ik.
De laatste dagen hijgt Blinker ook best veel, maar dat wijt ik eerder aan het rare weer: zo benauwd en drukkend.
Ook begrijp ik uit hetgeen je schrijft dat hij Trocoxil krijgt? Vermoedelijk ook nog niet zolang?
Bij Trocoxil moet er eerst een 'spiegel' opgebouwd worden, vandaar dat je de eerste keer niet 1x per maand geeft, maar 1x per 2 weken.
Blinker kan soms ook niet in de auto springen (om maar een voorbeeld te noemen) en onze auto heeft geen hoge instap.
Ik help hem dan gewoon mee, door hem aan zijn tuigje vast te pakken en extra steun te geven.
Kortom: ik blijf het een héle moeilijke situatie vinden en ik wil je ongelofelijk veel wijsheid toewensen.

Bij Ghost is spieropbouw heel moeilijk omdat hij van de fysio ( en lichamelijk ) bijna niet mag lopen.*Remy* schreef: Langzame bochten vindt zij inderdaad ook erg lastig, echter dit is iets van het laatste half jaar, nu dat je toch wel begint te zien dat haar bespiering minder wordt. Wanneer Ghost wat meer spieren zou kunnen ontwikkelen, zouden deze zijn bewegingsapparaat behoorlijk kunnen ontlasten.

dat hijgen heeft trouwens al veel langer. Wij dachten eerst dat dat van luiheid was maar dat was ook van de pijn. Dat was nog voor we naar de da waren gegaan voor de foto's.Wijnie schreef: Renate, eigenlijk moet ik ook zeggen dat het mij meevalt hoe Ghost loopt.
Blinker zet zijn poot soms ook raar neer of blijft raar staan, maar eerlijk gezegd hecht ik daar niet zoveel waarde aan.
In zo'n situatie ben je ook geneigd om op elk detail te gaan letten.
Blinker gaat soms ook 'raar' zitten. Tja, op dat moment zal dat voor hem het meest prettig aanvoelen, denk ik.
De laatste dagen hijgt Blinker ook best veel, maar dat wijt ik eerder aan het rare weer: zo benauwd en drukkend.
Ook begrijp ik uit hetgeen je schrijft dat hij Trocoxil krijgt? Vermoedelijk ook nog niet zolang?
Bij Trocoxil moet er eerst een 'spiegel' opgebouwd worden, vandaar dat je de eerste keer niet 1x per maand geeft, maar 1x per 2 weken.
Blinker kan soms ook niet in de auto springen (om maar een voorbeeld te noemen) en onze auto heeft geen hoge instap.
Ik help hem dan gewoon mee, door hem aan zijn tuigje vast te pakken en extra steun te geven.
Kortom: ik blijf het een héle moeilijke situatie vinden en ik wil je ongelofelijk veel wijsheid toewensen.