Onze DH heeft vermoedelijk HD

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Onze DH heeft vermoedelijk HD

El budha
5-sterren
5-sterren

Bericht door El budha »

Wat erg :'( :'(
Wat liefdevolle keuze hebben jullie gemaakt voor Ghost.

Heel veel sterkte
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Wat ontzettend verdrietig.. Sterkte.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Sterkte  :-*
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

bedankt allemaal  :-*
Gisteren avond hebben we een paar filmpjes van Ghost gemaakt van hoe het nu met hem gaat.
Je kan zien dat hij moeite heeft met bochten nemen en bij iedere bocht moet nadenken hoe hij zijn poten moet neer zetten om niet te vallen  :'(

Op deze zie je vooral aan het einde goed hoe raar hij gaat staan en vooral het op de bank komen gaat niet goed maar daar wil hij graag even liggen voordat hij weer zijn hoekje in kruipt  :(
Afbeelding

Op deze kan je ook goed zien wanneer hij op het kleed gaat staan hoe moeilijk hij zijn achterpoten neerzet  :(
Afbeelding

Hij is ook helemaal niet meer vrolijk en sjokt ook mee omdat hij even moest lopen van ons ( hij had al heel de middagdag gelegen en wilde niks doen ).

Hij had gisteren metacam gekregen ( en de pijnstiller van een maand moet ook nog werken ) en ondanks al de pijnmedicatie heeft hij veel pijn  :'(
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

renate1985 schreef: bedankt allemaal  :-*
Gisteren avond hebben we een paar filmpjes van Ghost gemaakt van hoe het nu met hem gaat.
Je kan zien dat hij moeite heeft met bochten nemen en bij iedere bocht moet nadenken hoe hij zijn poten moet neer zetten om niet te vallen  :'(

Op deze zie je vooral aan het einde goed hoe raar hij gaat staan en vooral het op de bank komen gaat niet goed maar daar wil hij graag even liggen voordat hij weer zijn hoekje in kruipt  :(
Afbeelding

Op deze kan je ook goed zien wanneer hij op het kleed gaat staan hoe moeilijk hij zijn achterpoten neerzet  :(
Afbeelding

Hij is ook helemaal niet meer vrolijk en sjokt ook mee omdat hij even moest lopen van ons ( hij had al heel de middagdag gelegen en wilde niks doen ).

Hij had gisteren metacam gekregen ( en de pijnstiller van een maand moet ook nog werken ) en ondanks al de pijnmedicatie heeft hij veel pijn  :'(
Heb de fimpjes 2x bekeken, maar ik had gedacht dat Ghost veel slechter zou bewegen. Mijn teef, met HD in optima forma, vastgesteld toen ze 2 jaar oud was, zou die bank niet opgekomen zijn. Zij is nu trouwens, o.a. dankzij goudimplantaten, manuele therapie, pijnstilling en supplementen bjina 12 jaar. 
Wat echter cruciaal was en is, is dat ze elke dag kan genieten van haar leventje (ze is elke dag in het bos - nog steeds  - waar ze speurt en soms apporteert op een wandeltempo, ze zwemt veel en gaat overal mee naar toe). 
renate1985
5-sterren
5-sterren

Hij heeft nu een dubbele dosis pijnstillers omdat hij anders niet op de bank kan komen en steeds door zijn achterhand zakt.
Door de extra pijnstillers kan hij wel lopen maar hij heeft moeite met bochten.
Ghost mag van de orthopeed niet meer rennen en spelen en gek doen. Het uiterste wat hij zou kunnen doen is 2x per dag een half uur lopen.
Helaas kan je extra pijnstillers niet blijven geven ivm met de nieren maar in overleg met de andere da mochten we de pijnstillers een stuk omhoog doen zodat hij in ieder geval nog iets kan doen want zijn nieren waren nu de minste zorgen.
Hij blijft ontzettend hijgen en drinkt heel erg veel ( ongeveer 3/4 drinkbank die op de grond staat per dag ).
Als hij met een normale dosering pijnstillers zo zou lopen zou ik blij zijn maar zonder die extra dosis kan hij dit niet.

Zet jou hond zijn achterpoten ook zo raar neer? Ghost moet echt bij iedere bocht nadenken hoe hij zijn poten zet anders valt hij om. Het lijkt als of hij bij bochten geen goede controle heeft over zijn achterpoten.
Wijnie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Wijnie »

Renate, eigenlijk moet ik ook zeggen dat het mij meevalt hoe Ghost loopt.
Blinker zet zijn poot soms ook raar neer of blijft raar staan, maar eerlijk gezegd hecht ik daar niet zoveel waarde aan.
In zo'n situatie ben je ook geneigd om op elk detail te gaan letten.
Blinker gaat soms ook 'raar' zitten.  Tja, op dat moment zal dat voor hem het meest prettig aanvoelen, denk ik.
De laatste dagen hijgt Blinker ook best veel, maar dat wijt ik eerder aan het rare weer: zo benauwd en drukkend.
Ook begrijp ik uit hetgeen je schrijft dat hij Trocoxil krijgt? Vermoedelijk ook nog niet zolang?
Bij Trocoxil moet er eerst een 'spiegel' opgebouwd worden, vandaar dat je de eerste keer niet 1x per maand geeft, maar 1x per 2 weken.
Blinker kan soms ook niet in de auto springen (om maar een voorbeeld te noemen) en onze auto heeft geen hoge instap.
Ik help hem dan gewoon mee, door hem aan zijn tuigje vast te pakken en extra steun te geven.
Kortom: ik blijf het een héle moeilijke situatie vinden en ik wil je ongelofelijk veel wijsheid toewensen.
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

renate1985 schreef: Zet jou hond zijn achterpoten ook zo raar neer? Ghost moet echt bij iedere bocht nadenken hoe hij zijn poten zet anders valt hij om. Het lijkt als of hij bij bochten geen goede controle heeft over zijn achterpoten.
Langzame bochten vindt zij inderdaad ook erg lastig, echter dit is iets van het laatste half jaar, nu dat je toch wel begint te zien dat haar bespiering minder wordt. Wanneer Ghost wat meer spieren zou kunnen ontwikkelen, zouden deze zijn bewegingsapparaat behoorlijk kunnen ontlasten.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Wijnie schreef: Renate, eigenlijk moet ik ook zeggen dat het mij meevalt hoe Ghost loopt.
Blinker zet zijn poot soms ook raar neer of blijft raar staan, maar eerlijk gezegd hecht ik daar niet zoveel waarde aan.
Blinker gaat soms ook 'raar' zitten.  Tja, op dat moment zal dat voor hem het meest prettig aanvoelen, denk ik.
De laatste dagen hijgt Blinker ook best veel, maar dat wijt ik eerder aan het rare weer: zo benauwd en drukkend.
Ook begrijp ik uit hetgeen je schrijft dat hij Trocoxil krijgt? Vermoedelijk ook nog niet zolang?
Bij Trocoxil moet er eerst een 'spiegel' opgebouwd worden, vandaar dat je de eerste keer niet 1x per maand geeft, maar 1x per 2 weken.
Blinker kan soms ook niet in de auto springen (om maar een voorbeeld te noemen) en onze auto heeft geen hoge instap.
Ik help hem dan gewoon mee, door hem aan zijn tuigje vast te pakken en extra steun te geven.
Kortom: ik blijf het een héle moeilijke situatie vinden en ik wil je ongelofelijk veel wijsheid toewensen.
Het lopen valt op deze ook mee het is meer die bochten die ik zo raar vind met zijn achterpoten.
De Trocoxil heeft hij nu inderdaad 2x gehad maar die helpen niet. Zonder de extra metacam erbij kan hij niet zo lopen als hij op de film doet.
Met alleen de Trocoxil kan hij met moeite opstaan, niet op de bank komen, zakt hij door de achterhand heen en sleept hij met zijn poten.
De extra pijnstillers geven wat dat betreft qua lopen een vertekend beeld. Hier had hij trouwens ook nog bijna niet gelopen wanneer hij langer loopt ( hij gaf zelf al aan door op de bank te gaan liggen dat het genoeg was ) dan loopt hij wel weer heel moeilijk en zakt hij wel weer steeds door zijn achterhand heen.
Om een goed beeld te geven van het lopen zelf zou ik de extra metacam achterwege moeten laten maar dan kan hij weer helemaal niks en omdat we juist willen dat hij wat beweegt en nog wat leuke dingen kan doen krijgt hij zoveel pijnstillers.
renate1985
5-sterren
5-sterren

*Remy* schreef: Langzame bochten vindt zij inderdaad ook erg lastig, echter dit is iets van het laatste half jaar, nu dat je toch wel begint te zien dat haar bespiering minder wordt. Wanneer Ghost wat meer spieren zou kunnen ontwikkelen, zouden deze zijn bewegingsapparaat behoorlijk kunnen ontlasten.
Bij Ghost is spieropbouw heel moeilijk omdat hij van de fysio ( en lichamelijk ) bijna niet mag lopen.
Nu proberen we wel wat meer met hem te doen in zo verre als dat gaat met de extra pijnstilling.
Hij krijgt nu van beide pijnstillers trouwens de normale dosis ( in overleg met de da ) dus en de trocoxil heeft hij gehad die een maand moet werken en metacam krijgt hij voor 40kg de dosis.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Wijnie schreef: Renate, eigenlijk moet ik ook zeggen dat het mij meevalt hoe Ghost loopt.
dat hijgen heeft trouwens al veel langer. Wij dachten eerst dat dat van luiheid was maar dat was ook van de pijn. Dat was nog voor we naar de da waren gegaan voor de foto's.
sella

Bericht door sella »

Heeft hij in totaal maar 2 toroxocil gehad? dan zou het best kunnen dat de spiegel nog niet goed is.
Het lijkt of hij op eieren loopt, dat herken ik wel, maar dat kwam niet uit de heupen, maar uit de rug van mijn duitse herder.
Wie is de orthopeed waar je naar toe geweest bent?

Ik ben met mijn dh naar een orthopeed geweest in Sneek, die veel weet van duitse herders, en ze ook goed op hun gemak kan stellen.
Ik zou dat nog overwegen, een second opinion, niet iedere orhthopeed is goed met duitse herders vindt ik.
kathy
1-ster
1-ster

Bericht door kathy »

Renate heb mijn mening al gegeven op het labradorforum.  Lijkt mij zo'n lieve hond, inslapen komt na het zien van deze beelden nog steeds niet in mij op.  :(
Heb je nagedacht over het middel wat ik Sam geef. Previcox.    Ook dat heeft even tijd nodig maar mijn inziens het proberen waard.  Sam slikt het nu al zo'n
1.5 jaar, nierwaarden etc. zijn nog steeds binnen de normen. Geef het wel met een maagbeschermer (ulcogant)
Misschien zou je het filmpje ook aan Dorit Arahon kunnen laten zien ? 
renate1985
5-sterren
5-sterren

Ik heb nog een filmpje gemaakt waarop hij niet de extra pijnstillers heeft gekregen.
Je kan dan zien hoe hij dan is. Hij wil gewoon niet opstaan en 1x probeert hij het maar omdat het niet meteen lukt blijft hij liggen.
Hij heeft die extra pijnstillers nodig om nog dingen te kunnen doen zoals in de andere 2 filmpjes.
Hoe vrolijk ik ook doe hij wil/kan gewoon niet opstaan. Hij heeft nu ondertussen wel weer zijn extra pijnstillers gehad zodat hij straks wel weer wat kan rondlopen en dingen kan doen.
Maar ondanks de extra pijnstillers kan hij ook niet langer dan 5 minuten lopen zonder door zijn achterhand te zakken en met zijn poten te gaan slepen.
een toekomst zoals een jonge hond dat hoort te hebben heeft hij niet want hij mag niks meer doen.

Let op de manier van filmen want basco wilde wel spelen en de aandacht krijgen  :-[

Afbeelding
sella

Bericht door sella »

Dan lijkt het er op dat er meedere dingen spelen, van hd zak je niet door je achterhand, ik heb diverse ernstige hd honden gehad.
Dan lijkt het toch dat hij ook een spieraandoening  heeft.
Als je hem zonder pijnstilling ziet, breekt je hart.

Gesloten