Nou dat ben ik niet met je eens, neem een ED foto, de meeste honden blijven echt niet lekker stil liggen met hun ellebogen ingedraaid en gestrekt. Zelfde verhaal voor een HD foto van een hond met pijnlijke heupen. Of ga maar eens een rug strekken van een hond die pijn in z'n rug heeft. Resultaat een worstelpartij en onscherpe foto's of foto's vanuit een verkeerde positie. Nou ja dan schieten we er gewoon nog 3 over, voor hond en baas niet zo'n probleem, maar wel voor degene die dag in dag uit al die foto's moet maken en al die straling opvangt.evds schreef: narcose voor een rontgen foto is in de meeste gevallen niet nodig. Gewoon loden jas aan en de hond rustig en stil in positie houden.
Nadat m'n collega bijna haar voortanden kwijt was tijdens het maken van een hd foto met als gevolg een hele dikke gezwolle pijnlijke lip, heb ik besloten dat ik geen foto's meer maak zonder sedatie, alleen maar omdat het baasje dat wil.
edit: volgens de wet mogen eigenaren niet eens aanwezig zijn tijdens het maken van de foto.