Hoevaak enten jullie je honden ?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Hoevaak enten jullie je honden ?

*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

*Yvje* schreef: Titeren is dus geen optie voor mij ... helemaal niet voor de hond van mijn ouders, die gaan niet meer geld uitgeven
dan voor een enting weet ik nu al. Das hun keus natuurlijk .. maar zouden ze het wel willen kan het toch niet omdat
ze het hier in de buurt nergens doen en ik kan ze niet vragen honderden km's te rijden.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.. het is me allemaal iets te verwarrend .. iedereen doet ook weer andere entingen.
Ik weet inmiddels nog steeds niet wat ik ga doen dus ... ben bang dat het maar gewoon weer enten word ..
Het is me allemaal nog iets te vaag ..
De titerbepaling is niet duurder als een enting hoor ;)
En je twijfel is goed te begrijpen. Ik heb het zelf ook gehad! Tot ik mijn oudste (inmiddels aan ouderdom overleden) poedel niet meer ben gaan inenten omdat ze 3 jaar achter elkaar standaard een maand na de enting een vorm van epilepsie kreeg. Ik ben gestopt met inenten, en ze heeft in geen jaren meer een aanval gehad.........Dan is het voor mij snel duidelijk hoor :)
Vraag jezelf eens af waarom je een gezonde hond/kat zou moeten inenten en waartegen?
Ik ben niet tegen inenten hoor, maar wel met beleid. En hier worden er maar niet meer "zomaar" wat entingen in gejast :)
Ook geef ik niet "zomaar" een wormmiddel, niet bij de paarden en niet bij de honden. Dan word eerst de mest onderzocht of het uberhaupt nodig is ;)

Tannetje heeft er ooit een goed stuk over geschreven. Misschien dat je het wel terug kunt vinden op haar site
En misschien heb je iets aan het boekje "hunde impfen mit verstand" van Monica Pfeigl
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

*Monique schreef: De titerbepaling is niet duurder als een enting hoor ;)En je twijfel is goed te begrijpen. Ik heb het zelf ook gehad! Tot ik mijn oudste (inmiddels aan ouderdom overleden) poedel niet meer ben gaan inenten omdat ze 3 jaar achter elkaar standaard een maand na de enting een vorm van epilepsie kreeg. Ik ben gestopt met inenten, en ze heeft in geen jaren meer een aanval gehad.........Dan is het voor mij snel duidelijk hoor :)
Vraag jezelf eens af waarom je een gezonde hond/kat zou moeten inenten en waartegen?
Ik ben niet tegen inenten hoor, maar wel met beleid. En hier worden er maar niet meer "zomaar" wat entingen in gejast :)
Ook geef ik niet "zomaar" een wormmiddel, niet bij de paarden en niet bij de honden. Dan word eerst de mest onderzocht of het uberhaupt nodig is ;)

Tannetje heeft er ooit een goed stuk over geschreven. Misschien dat je het wel terug kunt vinden op haar site
En misschien heb je iets aan het boekje "hunde impfen mit verstand" van Monica Pfeigl
Bij mij wel, als ik alles laat titeren kost me dat iets van 50 of 60 euro, de entingen zelf kwamen op 45 euro (ik heb geen van beide gedaan :P)
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Mijn honden worden niet meer gevaccineerd, de jongste van 19 maanden wordt getiterd en weil doe ik al jaren niet meer, de rabies heb ik helaas wel nodig.
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

1eboa schreef: Mijn honden worden niet meer gevaccineerd, de jongste van 19 maanden wordt getiterd en weil doe ik al jaren niet meer, de rabies heb ik helaas wel nodig.
Waarom moet je rabies wel doen ? Of ga je naar cursussen enzo ..
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

*Yvje* schreef: Waarom moet je rabies wel doen ? Of ga je naar cursussen enzo ..
waarschijnlijk voor het buitenland ;)
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Astrid is nu 7.5jaar en heeft tot 2007 ieder jaar de cocktailenting gehad
In 2008 en 2009 nog de lepto
Ook nog in 2009 de rabies
Enten doe ik niet meer
Kom alleen niet onder de rabies uit maar heb nog effe
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

*Monique schreef: waarschijnlijk voor het buitenland ;)
Oooh, op die manier ..

Maar nog even weer een vraagje, ik las ergens dat als je honden hebt die veel zwemmen je
misschien beter wel bepaalde entingen kunt geven, nou heb ik dus Labadors, jullie snappen het wel denk ik, veel zwemmen dus !
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

*Yvje* schreef: Oooh, op die manier ..

Maar nog even weer een vraagje, ik las ergens dat als je honden hebt die veel zwemmen je
misschien beter wel bepaalde entingen kunt geven, nou heb ik dus Labadors, jullie snappen het wel denk ik, veel zwemmen dus !
Dat is de enige enting die ik wel geef (Weil), omdat ik hier dus nog steeds niet uit ben. Terwijl er veel argumenten voor te verzinnen zijn dat ook dit niet echt nodig is. Of je moet het (geloof ik) 2 keer per jaar geven (voorjaar/najaar)
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

*Monique schreef: Dat is de enige enting die ik wel geef (Weil), omdat ik hier dus nog steeds niet uit ben. Terwijl er veel argumenten voor te verzinnen zijn dat ook dit niet echt nodig is. Of je moet het (geloof ik) 2 keer per jaar geven (voorjaar/najaar)
En heeft iedere DA dat, of moeten ze dat dan apart bestellen, want dat doen ze hier dus niet !
BaiChèDol
3-sterren
3-sterren

Bericht door BaiChèDol »

Hier ook 2 labradors die altijd in het water zitten. Mijn dierenarts vindt het onnodig om hier  tegen te enten,  sterker nog, ze vertelde mij dat zij haar labrador daar ook niet tegen ent. Er zijn tig vormen Weilverwekkers, en die zijn niet allemaal verwerkt in de entingen. Daarbij moet je dan ook niet nu enten, maar in het voorjaar.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

*Yvje* schreef: En heeft iedere DA dat, of moeten ze dat dan apart bestellen, want dat doen ze hier dus niet !
Word het dan niet eens tijd een andere da te zoeken die beter bij jouw wensen aansluit? ;)
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Wij rennen wedstrijden met onze whippets en daarvoor is een rabiesenting  verplicht, ook als je alleen in Nederland rent. Wanneer jede  eerste startlicentie aanvraagd moet de hond ook de cocktail hebben gehad, maar dat is eenmalig.
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

[quote="martine-tom"]
Word het dan niet eens tijd een andere da te zoeken die beter bij jouw wensen aansluit?  ;)
[/quote]

Dat is eerlijk gezegd ook mijn mening :-\. Jij bepaalt wat er met je honden en of je wel/niet wilt inenten. En welke entingen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Weil is los te verkrijgen.

Maar laten we wel wezen he, wij kunnen hier heel hard roepen dat een DA zich aan onze wensen moet aanpassen maar als een DA een doos van 50 entingen moet bestellen en er 49 kan weg flikkeren omdat niemand los gevaccineerd wil hebben en ze over datum gaan, moet je je toch voor kunnen stellen dat zo'n DA niet staat te springen? Je moet de mensen de kost geven die met een loopse teef naar de DA gaan (waarbij iedereen weet dat de weerstand verlaagd is) en ze gevaccineerd willen hebben DHPPi, Lepto, Rabies en losse kennelhoest. En als een DA dan zegt "joh, dat is echt geen strak plan, nu zeker niet nu ze loops is", zijn er zat diereneigenaren die zeggen "oh, dat maakt niet uit joh". Je moet niet denken dat de gemiddelde hondeneigenaar is zoals wij. De meeste interesseert het minder dan een fluit, en als het ook nog eens duurder is, dat los vaccineren, is het helemaal een no-go voor de eigenaar.

Zo. Dat is even de andere kant van het verhaal. Zoals het vaker geschied.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

[quote="Lizzy"]
Weil is los te verkrijgen.

Maar laten we wel wezen he, wij kunnen hier heel hard roepen dat een DA zich aan onze wensen moet aanpassen maar als een DA een doos van 50 entingen moet bestellen en er 49 kan weg flikkeren omdat niemand los gevaccineerd wil hebben en ze over datum gaan, moet je je toch voor kunnen stellen dat zo'n DA niet staat te springen? Je moet de mensen de kost geven die met een loopse teef naar de DA gaan (waarbij iedereen weet dat de weerstand verlaagd is) en ze gevaccineerd willen hebben DHPPi, Lepto, Rabies en losse kennelhoest. En als een DA dan zegt "joh, dat is echt geen strak plan, nu zeker niet nu ze loops is", zijn er zat diereneigenaren die zeggen "oh, dat maakt niet uit joh". Je moet niet denken dat de gemiddelde hondeneigenaar is zoals wij. De meeste interesseert het minder dan een fluit, en als het ook nog eens duurder is, dat los vaccineren, is het helemaal een no-go voor de eigenaar.

Zo. Dat is even de andere kant van het verhaal. Zoals het vaker geschied.
[/quote]

Ik heb een vriendin die met haar hond naar de DA moest omdat haar hond een fikse oorontsteking had en oh ja, hij moest ongeveer zijn etingen hebben, dus liet ze dat ook maar meteen doen, dat scheelde weer een consult. En ik heb haar toch echt wel tig keer verteld dat je een zieke hond niet moet laten enten...

Plaats reactie