De titerbepaling is niet duurder als een enting hoor*Yvje* schreef: Titeren is dus geen optie voor mij ... helemaal niet voor de hond van mijn ouders, die gaan niet meer geld uitgeven
dan voor een enting weet ik nu al. Das hun keus natuurlijk .. maar zouden ze het wel willen kan het toch niet omdat
ze het hier in de buurt nergens doen en ik kan ze niet vragen honderden km's te rijden.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.. het is me allemaal iets te verwarrend .. iedereen doet ook weer andere entingen.
Ik weet inmiddels nog steeds niet wat ik ga doen dus ... ben bang dat het maar gewoon weer enten word ..
Het is me allemaal nog iets te vaag ..
En je twijfel is goed te begrijpen. Ik heb het zelf ook gehad! Tot ik mijn oudste (inmiddels aan ouderdom overleden) poedel niet meer ben gaan inenten omdat ze 3 jaar achter elkaar standaard een maand na de enting een vorm van epilepsie kreeg. Ik ben gestopt met inenten, en ze heeft in geen jaren meer een aanval gehad.........Dan is het voor mij snel duidelijk hoor
Vraag jezelf eens af waarom je een gezonde hond/kat zou moeten inenten en waartegen?
Ik ben niet tegen inenten hoor, maar wel met beleid. En hier worden er maar niet meer "zomaar" wat entingen in gejast
Ook geef ik niet "zomaar" een wormmiddel, niet bij de paarden en niet bij de honden. Dan word eerst de mest onderzocht of het uberhaupt nodig is
Tannetje heeft er ooit een goed stuk over geschreven. Misschien dat je het wel terug kunt vinden op haar site
En misschien heb je iets aan het boekje "hunde impfen mit verstand" van Monica Pfeigl