Joh, maar incontinentie is toch geen probleem? Daar hebben we pilletjes voor!Angelique schreef: Dat is geen argument hoor..gezondheid boven uiterlijk, zeggen "we" danGrote kans op compleet lekke teven met 5 jaar doet het misschien beter.
En dat die pilletjes vervelende bijwerkingen hebben....
Als je toch een beetje wilt weten waar die bijwerkingen over gaan (incontinentie medicatie, dat spul waar sommige dierenartsen zo geweldig luchthartig over doen):
Enurace bijwerkingen:
Cardiovasculaire effecten (tachycardie, atriumfibrillatie, stimulatie van de hartactiviteit en vasoconstrictie), stimulatie van het centrale zenuwstelsel (slapeloosheid, excitatie, angst en spiertrillingen), hijgen, mydriasis, cystitis, bronchodilatatie met verminderde slijmproductie, afname van darmwandmotiliteit en -tonus. Bijwerkingen eigen aan de werking van efedrine treden vaak op, meestal zijn dit cardiovasculaire effecten en angst.
Propalin bijwerkingen:
Sympaticomimetica kunnen vele bijwerkingen hebben (cardiovasculair, gastro-enteraal) ten gevolge van de prikkeling van het sympatisch zenuwstelsel. Voorzichtigheid is geboden bij de toediening van fenylpropanolamine aan dieren met cardiovasculaire aandoeningen, lever- en nierinsufficiëntie, diabetes mellitus, hyperadrenocorticisme, glaucoom, hyperthyroïdie en andere metabole stoornissen.
Incurin bijwerkingen:
Vooral bij hogere doseringen kunnen de volgende, reversiebele, bijwerkingen voorkomen: gezwollen vulva, gezwollen melkklieren en/of aantrekkelijkheid voor reuen, en braken. In zeldzame gevallen kan vaginaal bloedverlies optreden. De bijwerkingen verdwijnen na het verlagen van de dosis. Oestriol vertoont niet de typische bijwerkingen van andere oestrogenen zoals beenmergsuppressie of inductie van pyometra. Hoge dosissen oestrogenen kunnen leiden tot neoplasieën in de doelorganen die oestrogeenreceptoren bezitten zoals de melkklieren. Oestriol bezit in vergelijking met 17-beta-oestradiol echter geen of een zeer geringe carcinogeniciteit.
Ik heb Linga uit gemak laten castreren, omdat ik ook met een oude ongecastreerde reu zat (en met haar dus) en ik er gek van werd. En ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van. Het karakter veranderd door de castratie. Dat is 1. En het karakter is nog een keer veranderd onder invloed van die kl*te medicatie tegen incontinentie. En ja, ze is incontinent geworden, ondanks dat ze laparoscopisch gecastreerd is.