Ik geloof dat ik de vorige keer toch wel te flabbergasted was om dingen te vragen aan de DA
Vanmorgen heb ik gebeld, en heeeuuuul veeuuuul vragen gesteld, waar hij wel gewoon de tijd voor nam. Nu snap ik ook een beetje wat een biopt is, en wat de bedoeling er van is.
Joep moet er om 10.15 zijn. Dan krijgt hij een lichte narcose, niet zo zwaar als bij een sterrilisatie bv. Ze zijn ongeveer een half uur met het biopt bezig (plaats bepalen, scheren, ontsmetten, biopt afnemen, hechten) en nemen op twee plaatsen een biopt af, waarbij ze alle huidlagen meepakken.
Daarvan gaan ze de cellen controleren op;
Contact allergie
Voedsel allergie
Paracieten
Of een diepe ontsteking.
Best breed dus lijkt me.
Ik heb ook nog naar cushing gevraagd, daar konden we op onderzoeken, maar dat is blijkbaar best een hevigetets. Dan moet hij een infuus, en 3 keer op een dag bloedprikken, en wordt er een vloeistof ingespoten etc. Dat doen we dus nog maar ff niet.
Dermatholoog lijkt me nog steeds een goed plan, en zeker degene die hier in het topic werd genoemd. Maar het is lastig haalbaar om daar al een onderzoek te doen. Gijs kan namelijk niet alleen thuis blijven. Dus vandaar dat ik het biopt toch bij deze dierenarts laat doen, mocht het eventuele behandelplan me niet aanstaan, of twijfel ik aan de uitslag, kan ik met de onderzoeks resultaten naar de dermatholoog.
Dus...poeh, ik wordt er een beetje zenuwachtig al van...