Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: jeukende plekken bij Joep, willen jullie meedenken? vanavond naar de dierenarts

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: jeukende plekken bij Joep, willen jullie meedenken? vanavond naar de dierenarts

Bericht door 202Spots »

Bente en Ole schreef: Wil alleen even laten weten dat ik dit een voor mij heel bruikbaar verhaald vindt! Geweldig hoor, Barfplaats... zo nuttig! :)
Gebruikte rijstdrops als trainingdrops (tegen mijn gevoel in maar ik hebt IETS nodig wat klein is en niet al te erg aanzet) en die zijn uit de handel gehaald. De dierenzaak heeft nu popcorn van mais in huis gehaald en ben even aan het onderzoeken of dat niet al te veel kwaad kan. Dank je wel!
Mais is de grootste jeuk veroorzaker voor honden die er is.. :-X
en ik denk dat er meer honden allergies zijn voor mais dan voor rijst...
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Bente en Ole schreef: Wil alleen even laten weten dat ik dit een voor mij heel bruikbaar verhaald vindt! Geweldig hoor, Barfplaats... zo nuttig! :)
Gebruikte rijstdrops als trainingdrops (tegen mijn gevoel in maar ik hebt IETS nodig wat klein is en niet al te erg aanzet) en die zijn uit de handel gehaald. De dierenzaak heeft nu popcorn van mais in huis gehaald en ben even aan het onderzoeken of dat niet al te veel kwaad kan. Dank je wel!

Voor het trainen gewoon vers vlees nemen, stukjes knippen en heel even de kook er over. Dan heb je echt de lekkerste snackjes die er maar zijn en geen gevaar voor reacties. (tong vinden ze hier helemaal geweldig!)
Gewoon vers kan ook, ik neem het in een schoolbeker mee en dan schud ik wat stukjes in de deksel, zo krijg ik ook geen vieze handen. ( en anders van die lotiondoekjes meenemen voor je vieze handen)
Mais zou ik nou écht niet doen :-X
Bente Ole Kambi
2-sterren
2-sterren

Re: Jeukende plekken Joep, help, ik weet het niet meer...

Bericht door Bente Ole Kambi »

Dank voor de tips. Dat bedoelde ik dus ook: dat ik weet dat ik beter geen maisdrops kan gebruiken en vooral waarom niet. Ik knip nu idd gedroogde kip in stukjes met een tuinschaar, ideaal.
eelke
Moderator

Re: Jeukende plekken Joep, maandag biopt

Bericht door eelke »

Ik geloof dat ik de vorige keer toch wel te flabbergasted was om dingen te vragen aan de DA  :-[

Vanmorgen heb ik gebeld, en heeeuuuul veeuuuul vragen gesteld, waar hij wel gewoon de tijd voor nam. Nu snap ik ook een beetje wat een biopt is, en wat de bedoeling er van is.

Joep moet er om 10.15 zijn. Dan krijgt hij een lichte narcose, niet zo zwaar als bij een sterrilisatie bv. Ze zijn ongeveer een half uur met het biopt bezig (plaats bepalen, scheren, ontsmetten, biopt afnemen, hechten) en nemen op twee plaatsen een biopt af, waarbij ze alle huidlagen meepakken.

Daarvan gaan ze de cellen controleren op;
Contact allergie
Voedsel allergie
Paracieten
Of een diepe ontsteking.

Best breed dus lijkt me.
Ik heb ook nog naar cushing gevraagd, daar konden we op onderzoeken, maar dat is blijkbaar best een hevigetets. Dan moet hij een infuus, en 3 keer op een dag bloedprikken, en wordt er een vloeistof ingespoten etc. Dat doen we dus nog maar ff niet.

Dermatholoog lijkt me nog steeds een goed plan, en zeker degene die hier in het topic werd genoemd. Maar het is lastig haalbaar om daar al een onderzoek te doen. Gijs kan namelijk niet alleen thuis blijven. Dus vandaar dat ik het biopt toch bij deze dierenarts laat doen, mocht het eventuele behandelplan me niet aanstaan, of twijfel ik aan de uitslag, kan ik met de onderzoeks resultaten naar de dermatholoog.

Dus...poeh, ik wordt er een beetje zenuwachtig al van...
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Oké. Kunnen ze de allergieën die jij noemt ook uit een huidbiopt halen dan? Veel succes met je mannetje. Mag je er bij blijven?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 23 jan 2012, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, ik mag er niet bij blijven. Tenminste, niet mogen...ik heb het niet geeist in iedergeval. En ik denk ook wel dat dat beter is, want ik ben een miep met mn beestjes, dus dan breng je dat ook over lijkt me... en heb afgesproken dat hij gelijk geholpen wordt zodra ik er ben, en dat ik meteen gebeld wordt zodra hij wakker wordt. Ze willen hem het liefst op zijn poten hebben staan voordat hij mee gaat, en dat snap ik ook wel. Ik wil dus aangeven dat ze me bellen zodra ie maar 1 oog open doet, zodat ik bij hem kan zitten totdat hij stevig genoeg is om mee naar huis te gaan. Als ie onder zeil is heeft het weinig nut dat ik er bij ben denk ik.

Blijkbaar kunnen ze dus aan de structuur van de cellen zien wat er mis is. Ik weet eigenlijk niet of ze dan kunnen zien wat voor contact allergie, of wat voor voedsel allergie bv. Maar in iedergeval wel welke categorie. Maar ik denk dat ik van de week nog wel even bel, want hij moet dus hechtingen. En hechtingen betekend vaak een kap. En das niet handig met Gijs...dus dat ga ik allemaal nog eens navragen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ok, nou prettig dat je nu in ieder geval meer weet hoe of wat!

hij kan ook een rompertje aan! een groot baby rompertje met een gat voor zijn staart, of zo'n speciaal honden rompertje. dan kan hij niet bij de hechtingen, Gijs ook niet en het werkt nog kalmerend ook.

als het toch om wat voor een reden dan ook een kap wordt, dan raad ik je aan op zoek te gaan naar een Comfy Cone. dat is echt een stuk minder stress, onhandig en gevaarlijk dan zo'n harde plastic kap.

succes deze week!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Ik heb ook nog naar cushing gevraagd, daar konden we op onderzoeken, maar dat is blijkbaar best een hevigetets. Dan moet hij een infuus, en 3 keer op een dag bloedprikken, en wordt er een vloeistof ingespoten etc. Dat doen we dus nog maar ff niet.
Ik weet niet wat voor testing ze dan gaan doen,maar meestal kan er door gewoon bloed test ook al vastgesteld worden of er cushing is,
Dr.Dodds kan het trouwens vaak al zien of er cushings kan zijn wanneer de thyroid test word gedaan,en zeggen of er reden is voor meer uitgebreider bloed en urine onderzoek.
Maar success met de biopsy!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dank jullie wel!

Tja, Nienk, daar zeg je was. Gijs zit nogal veel aan Joep, oortjes liggen, oogjes likken toen daar veel troep uit kan. Dus de kas is misschien nog groter dat Gijs aan de hechtingen gaat prutsen dan Joep... Ik ga van de week zo een speciaal honderompertje passen van zijn zusje. En als dat niet past even kijken wat dan wel past. Joep is wel erg groot voor een peuterromper denk ik.... wordt dat eerder een body stocking... maar ja, hee, tis nog wel een reu met ballen...

202spots Ik houd dr Dodds in mijn achterhoofd hoor! Maar kheb ook zoiets van, zometeen is het 'gewoon' een parasiet...dus dit lijkt me wel een goede volgende stap :)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: 202spots Ik houd dr Dodds in mijn achterhoofd hoor! Maar kheb ook zoiets van, zometeen is het 'gewoon' een parasiet...dus dit lijkt me wel een goede volgende stap :)
Ja dat begrijp ik hoor ;) Ik wilde alleen maar zeggen dat 'n cushing's test niet met 'n infuus of 3 keer op 1 dag bloedprikken gedaan hoeft,
maar kan met 1 bloed test gedaan worden, wat later misschien herhaald word, dus niet zo omslachtig als dat je verteld is.
success
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

202Spots schreef: Ja dat begrijp ik hoor ;) Ik wilde alleen maar zeggen dat 'n cushing's test niet met 'n infuus of 3 keer op 1 dag bloedprikken gedaan hoeft,
maar kan met 1 bloed test gedaan worden, wat later misschien herhaald word, dus niet zo omslachtig als dat je verteld is.
success
Ben ik wel blij mee om te horen, want mocht er niks uit dat biopt komen, ga ik wel even opzoeken hoe die test heet en dat tegen de DA zeggen...
:)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nouh, kheb de planning rond.
Joep krijgt nu voor de laatste keer eten voor voorlopig, want die moet nuchter blijven. Het rompertje pakje van zijn zusje past ook gelukkig, dus das ook fijn.
Morgenochtend breng ik eerst Gijs naar mijn zusje, dan Joep naar de dierenarts en blijf ik er bij tot hij onder zeil is. Dan Gijs, zusje en hond ophalen, en een eind lopen. Dan zodra Joep een oog open doet terug naar Joep. Als ie weer goed bij kennis is mag ie mee naar huis. Als mijn vriend dan eind vd middag thuis komt, kan ik Gijs weer gaan halen.

Khoop maar dat het allemaal goed gaat. En dat er iets uit het biopt komt, hopelijk is het niet voor niks!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Veel sterkte en succes morgen, ik hoop ook dat er iets uitkomt waar je mee verder kunt.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, we zijn weer thuis hoor.

Eenmaal daar vanmorgen vertelde de dierenarts dat hij had rondgevraagd wat hierna te doen, als er een voedsel allergie uitkomt, kan hij een test doen, maar hij gaat wel eerst navragen of er dan ook getest wordt op welke eiwitten hij dan reageerd omdat ik vlees geef, kwam hij zelf mee. Toen kreeg Joep een prik, en sliep hij echt heel snel, hij verzette al geen stap meer. Heb ik nog even zijn vetbedje uit de auto gepakt voor als ie uit moet slapen, een aai over zijn bol gegeven, en toen in de auto een potje gejankt.
Wat doet dat zeer zeg, je hond helemaal bewusteloos daar op de grond.  :'(
Om half 1 werd ik al weer gebeld dat ik hem mocht halen, dus gelijk erheen. Gos, wat is ie er aan toe zeg. Zwalk zwalk...maar we zijn weer thuis, en Joep ligt op de bank.

Hij heeft nietjes en die moeten er volgende week uit, dan hebben we ook gelijk de uitslag als het goed is. Ik ben erg benieuwd, maar nu eerst Joep maar eens laten bekomen.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Fijn dat vandaag alles achter de rug is!!
Laat hem maar lekker rustig van z'n roes bijkomen,
zachte knuffies voor 'm. :-*

Plaats reactie