Gezondheid rashonden ! met ! stamboom

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Rashond met stamboom aan of hij iets wellicht erfelijks mankeerd:

Mijn rashond is tussen de 1 en 3 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
50
17%
Mijn rashond is tussen de 1 en 3 jr en wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
13
4%
Mijn rashond is tussen de 3 en 6 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
61
20%
Mijn rashond is tussen de 3 en 6 jr en wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
23
8%
Mijn rashond is tussen de 6 en 9 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
49
16%
Mijn rashond is tussen de 6 en 9 jr en heeft wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
27
9%
Mijn rashond is ouder dan 9 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
34
11%
Mijn rashond is ouder dan 9 jr en heeft wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
26
9%
Mijn rashond is bij een controle/gezondheidstest positief bevonden op een afwijking maar ondervindt nog geen hinder van deze afwijking
15
5%

Totaal aantal stemmen: 298

Re: Gezondheid rashonden ! met ! stamboom

toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Jamesie overleden op 1 jarige leeftijd nav ED (LPC en incongruent, eerste keer geconstateerd op 5,5 maand en geopereerd en tweede keer op 1 jarige leeftijd)
Bobje is 3 en heeft sinds kort epilepsie

Twee vakjes dus ingevuld.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

toscak schreef: Jamesie overleden op 1 jarige leeftijd nav ED (LPC en incongruent, eerste keer geconstateerd op 5,5 maand en geopereerd en tweede keer op 1 jarige leeftijd)
Bobje is 3 en heeft sinds kort epilepsie

Twee vakjes dus ingevuld.
O bah meid wat een pech.  :(
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Bij mijn 1e Flatcoated werd op de leeftijd van 3 jaar kanker geconstateerd, waaraan hij vlak na zijn 4e verjaardag overleed. Dit lot trof ook zijn nestgenoten. Van de 9 nestgenoten zijn er naar ik meen maar twee 7 jaar of ouder geworden. Je kunt er m.i. dus wel vanuit gaan dat dit erfelijk was.
Mijn 2e Flatcoated overleed op de leeftijd van 4 jaar aan DCM (hartspierziekte) welke ook een dochter van haar ontwikkelde (en wellicht meer pups, maar die zijn niet onderzocht).
Bij mijn 3e Flatcoated (de dochter van nr. 2) werd vlak na haar 2e verjaardag DCM gediagnosticeerd. Zij wordt behandeld in de hoop het proces te remmen en haar kwaliteit van leven te vergroten. Zij moet maat houden.
Bij mijn 4e Flatcoated werd op de leeftijd van 2 jaar - tijdens haar 2e screening - DCM gediagnosticeerd. Zij wordt behandeld in de hoop het proces te remmen en haar kwaliteit van leven te vergroten. Ze ondervind er vooralsnog weinig of geen hinder van (voor zover een gepassioneerde hond zo iets laat blijken).

Ik kon maar 1 keer stemmen en vond deze toelichting daarom niet onbelangrijk.
Esther en Daya
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esther en Daya »

Heb voor optie 2 gekozen maar dat klopt niet helemaal. Djinty, nu 1,5 jaar mankeer vanaf haar geboorte van alles. Nierproblemen, darmproblemen en X poten!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef: Bij mijn 1e Flatcoated werd op de leeftijd van 3 jaar kanker geconstateerd, waaraan hij vlak na zijn 4e verjaardag overleed. Dit lot trof ook zijn nestgenoten. Van de 9 nestgenoten zijn er naar ik meen maar twee 7 jaar of ouder geworden. Je kunt er m.i. dus wel vanuit gaan dat dit erfelijk was.
Mijn 2e Flatcoated overleed op de leeftijd van 4 jaar aan DCM (hartspierziekte) welke ook een dochter van haar ontwikkelde (en wellicht meer pups, maar die zijn niet onderzocht).
Bij mijn 3e Flatcoated (de dochter van nr. 2) werd vlak na haar 2e verjaardag DCM gediagnosticeerd. Zij wordt behandeld in de hoop het proces te remmen en haar kwaliteit van leven te vergroten. Zij moet maat houden.
Bij mijn 4e Flatcoated werd op de leeftijd van 2 jaar - tijdens haar 2e screening - DCM gediagnosticeerd. Zij wordt behandeld in de hoop het proces te remmen en haar kwaliteit van leven te vergroten. Ze ondervind er vooralsnog weinig of geen hinder van (voor zover een gepassioneerde hond zo iets laat blijken).

Ik kon maar 1 keer stemmen en vond deze toelichting daarom niet onbelangrijk.
Het uitdrukkelijke verzoek is om op 1 forum te stemmen, niet op 2. We willen de gegevens bij elkaar optellen en dat gaat niet wanneer mensen hier en daar invullen..........
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

3 en 5 ingevuld,heb ik nu geluk of heb ik toch wel een redelijk gezond ras getroffen? :)
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Optie 1 en 3 gekozen.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

1. Tau 9 maanden. tot nu toe mankeerd hij niet iets waarop we hem verdenken. Hopelijk blijft dat zo. Hij is nog nergens op getest.

3. Nanyanika 3,5 jaar. HD en ED vrij. DM vrij, geen oog en gebits problemen. Nooit bij de DA. Kerngezond zou ik zeggen.

5. Likozi 6,5 jaar. HD en ED vrij. DM vrij. ogen en gebit ok. Ooit 1 keer hartfilmpje omdat ze dachten een ruis te horen. Maar de film was OK en de waardes die eruit kwamen was: het hart is in TOP conditie. Dus tot nu toe ook gezond en goed.

6. Luca. 8,5 jaar. HD vrij. inmiddels wel artrose in de heupen. en spondylose in zijn rug. En agressief, was zijn vader ook  :-\ :( >:( Maar goed dat we dat niet wisten toen we hem met 15 maanden in huis namen.
momonique
1-ster
1-ster

Bericht door momonique »

Mijn rashond is tussen de 6 en 9 jr en heeft wel iets wellicht erfelijks gemankeerd

Dit is mijn optie, omdat Dos aan één wervel spondylose heeft en hierdoor wel eens mank loopt dit zou mogelijk erfelijk kunnen zijn.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Dan zal ik het heel gemakkelijk doen.

7 honden van 7 mnd. tot bijna 10 jaar, geen gezondheids problemen. geen één slikt ergens medicijnen voor. Distichiasis is eigenlijk het enige.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Ik mag voor Jillz nog niet invullen, ze is nu 10,5 maand  ::) :biggrin2:

Maar ze is voor nu bekend gezond, ze is alleen geboren met een knikstaart.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Lizzy schreef: Dat had bij de eerste stemming gemoeten, meerdere vinkjes...
Hoe doe je dat dan als je meerdere honden in die leeftijdscategorie hebt?
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

3 x gestemd, 1-3 jaar gezond, 6-9 jaar gezond, ouder dan 9 jaar gezond. :beerchug:
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Fjurdy van bijna 11 heeft een erfelijke vorm van te traag werkende schildklier
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Ik heb 2 honden ingevuld, beide zonder erfelijke problemen.

Ik lees nu pas dat ik ook mijn 3 inmiddels overleden honden had kunnen invullen, maar
dat dat nu niet meer lukt  :( Jammer.

Plaats reactie