Wat met het verse vleesje als je op vakantie gaat

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Wat met het verse vleesje als je op vakantie gaat

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

*Dorothea* schreef: Ik nam altijd smuldier mee, blijft in een dichte koelbox ook een paar dagen goed. Maar ik wil de volgende vakantie toch gaan barfen omdat Indy het daar veel beter op doet. Dus ik ben nu platte dingen aan het sparen die makkelijk stapelen.
Ik denk dat ik maar gewoon een pak van die lamsribben van Jolanda en zo'n plat plak van 5 kg lama meeneem.  :biggrin2:
Handig verpakt he!? Scheeld gelijk een hoop werk (voor de vakantiegangers :D ;D )

Waarom niet vlees drogen?
Gisteren kipfilet gedroogd, zo droog dat het haast chipjes waren. Dat kan prima zonder vriezer mee.
Als het gedroogd is kun je het later alsnog in water weken mocht je dat fijner vinden.
Wel er rekening mee houden dat je bijv geen 500gr gedroogd spiervlees geeft maar 500gr droogd en dat dan als 1 dagportie geeft.

Kippennekken of karkassen drogen als vleesbot, levertjes kun je ook drogen net zoals hart. Oh en dan de pensstaafjes mee.
Zo heb je een (bijna) volledig menu, alleen gedroogd en misschien wat eenzijdig, maar het kan volgens mijn prima.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

lommel ?
ff rijden en je zit bij Lupa  :biggrin2:
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

Wij nemen gewoon K9 naturel mee, lekker makkelijk en ze doen het er perfekt op, als we in een supermarkt zijn willen we nog weleens een kippetje meenemen maar meer ook niet.
Voorheen waren we echt de hele tijd bezig met het vlees en supermarkten en slagers, en nu met lekker lopen en terrasjes :biggrin2:
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Ik hoorde pas van iemand die 'nature diet' mee nam als vervanging voor de kvv die ze voerde. Iemand daar bekend mee? Ik me er nog niet in verdiept verder... begin er nu wat over na te denken.

Ik kan natuurlijk kipdrumsticks etc kopen. In Frankrijk lijkt me dat allemaal niet zo lastig (in die mega supermarkten), maar in de supermarkten in Oostenrijk is het aanbod veel kleiner, zeker in de dorpjes... Orgaan heb ik er ook niet zien liggen in de supermarkt. En om mijn hond nu 3 weken op kipdrumsticks en gehakt te zetten... dat gaat me wat ver.

K9 lijkt me ook wel wat. Maar dat is wel heel erg prijzig zeg!
dorien71
1-ster
1-ster

Bericht door dorien71 »

Wij zijn vorig jaar naar Oostenrijk geweest. Voor de eerste dagen had ik vlees bij me. Daarna hebben ze de rest van de week op kip geleefd met af en toe een visje. In Oostenrijk kennen ze geen rauwvlees voor honden. En van een week kip worden ze echt niet slechter.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Dan verdeel je het: beetje K9, beetje renske / natur diet , beetje vers.
Klaar ;-)

Suzanne
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Waarom niet vlees drogen?
Gisteren kipfilet gedroogd, zo droog dat het haast chipjes waren. Dat kan prima zonder vriezer mee.
Als het gedroogd is kun je het later alsnog in water weken mocht je dat fijner vinden.
Wel er rekening mee houden dat je bijv geen 500gr gedroogd spiervlees geeft maar 500gr droogd en dat dan als 1 dagportie geeft.

Kippennekken of karkassen drogen als vleesbot, levertjes kun je ook drogen net zoals hart. Oh en dan de pensstaafjes mee.
Zo heb je een (bijna) volledig menu, alleen gedroogd en misschien wat eenzijdig, maar het kan volgens mijn prima.
Precies dacht ik ook, drogen en eventueel weer weken met een beetje water.
Kvv kun je ook prima drogen, platte hamburgers van maken, drogen en in de lengte doorsnijden en nog even drogen.

@ Dorothea, goed idee die lamapakken. En een doos bami nestjes...  :biggrin2:
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik heb vorig jaar ook K9 gevoerd. Ze vonden het heerlijk, maar ze hebben er veel van nodig en ik vind het erg prijzig.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Ik heb vorig jaar ook K9 gevoerd. Ze vonden het heerlijk, maar ze hebben er veel van nodig en ik vind het erg prijzig.
Ja dat vind ik ook, erg duur.
miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

fydgi schreef: Hoi
we gaan naar centerparcs in lommel en in belgie vind je in de supermarkt geen kvv's
hoe doe je dat dan ivm wat rund en kip bij de slager kopen?
ja kan toch moeilijk biefstuk gaan geven ...?
25 minuten vanaf eindhoven. Hier kun je alles krijgen geloof ik en anders heb ik een heel goed kvv adresje ( naturis) voor je.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

en een 30 tot 45 minuten van lupa  :)
waar je in de budelse bergen ook lekker kunt wandelen  ;)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ik ken veel honden, van meerdere eigenaren, die van Nature Diet / Renske flink aan de dunne gaan, en dan ook direct tegen dikke darmontsteking aan. Ik vind het rommel en zou liever m'n hond 2 of 3 weken een tokdieet (kip, kip en nog eens kip) geven als je niets anders kunt vinden in de supermarkt ter plaatse.
Wij gaan binnenkort een tripje maken naar Engeland, omdat we niet weten hoe lang we weg gaan zijn (we gaan voor een dekking) is het lastig inschatten hoeveel vers we mee zouden moeten nemen. Dus voor de eerste dagen KVV/Barf-hapje en voor erna K9. Ja, duur, maar wel absoluut de beste vervanger die je kunt bedenken. Alba vind het zalig, we hebben even geprobeerd natuurlijk.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Waarom K9 als je zelf ook vlees kunt drogen? Is het zelfde princiepe alleen doen wij luchtdrogen en K9 niet.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

dorien71 schreef: Wij zijn vorig jaar naar Oostenrijk geweest. Voor de eerste dagen had ik vlees bij me. Daarna hebben ze de rest van de week op kip geleefd met af en toe een visje. In Oostenrijk kennen ze geen rauwvlees voor honden. En van een week kip worden ze echt niet slechter.
Wel hoor :) Ik heb daar gratis biologisch rundvlees kunnen scoren. Een kilo of 5, helemaal voor nop. Ik vind juist dat ze erg goed meedenken. Ook kon ik hertenvlees krijgen en fazant. In de winkel zijn zelf PRACHTIGE kipkarkassen te koop.
Toen wij op vakantie waren heb ik mijn eigen kvv gemaald, dit in de koelbox meegenomen, mooie platte verpakkingen van gemaakt. Ideaal. Voor 3 honden kreeg ik bijna alles in zo'n ieniminie vriezertje.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Nadia schreef: Wel hoor :) Ik heb daar gratis biologisch rundvlees kunnen scoren. Een kilo of 5, helemaal voor nop. Ik vind juist dat ze erg goed meedenken. Ook kon ik hertenvlees krijgen en fazant. In de winkel zijn zelf PRACHTIGE kipkarkassen te koop.
Toen wij op vakantie waren heb ik mijn eigen kvv gemaald, dit in de koelbox meegenomen, mooie platte verpakkingen van gemaakt. Ideaal. Voor 3 honden kreeg ik bijna alles in zo'n ieniminie vriezertje.
Ook wij vinden dat ze in Oostenrijk erg goed meedenken... Zo gaat de eigenaar van het huis waar wij met wintersport zaten tzt voor ons slachterijen bellen om voor vlees te zorgen voor de honden, want hij vond het onzind dat wij vlees moesten meenemen  :)

Plaats reactie