Glucosamine pillen geven?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re:Glucosamine pillen geven?

Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Van het internet gecopieerd:

Chondroïtine is, net als glucosamine, een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt. Chondroïtine is een onderdeel van een soort sponsstructuur in het gewricht. Deze sponsstructuur geeft het gewrichtskraakbeen de mogelijkheid schokken op te vangen. Daarnaast zorgt het voor het vasthouden, afgeven en weer opnemen van de gewrichtsvloeistof (synoviaalvocht). Deze regulatie van het synoviaalvocht zorgt voor een goede afvoer van afvalstoffen en opname van voedingsstoffen voor het gewricht.

In tegenstelling tot wat veelal gedacht wordt, lijkt een chondroïtine supplement niet te dienen als bouwsteen zoals het lichaamseigen chondroïtine. Enkele wetenschappers hebben aangetoond dat van buitenaf toegediende chondroïtine de activiteit van enzymen beïnvloedt. Deze enzymen spelen een belangrijke rol bij het metabolisme van het kraakbeen. Chondroïtine kan gezien worden als een soort katalysator voor de opbouw van een breed scala aan kraakbeencomponenten.

Bron: www.glucosamine.com
mirjan
1-ster
1-ster

Bericht door mirjan »

en die glucosamine werkt die dan voor die peesschede
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Kan je Glucosamine pillen onbeperkt blijven geven? Of moet je een tijdje stoppen tussendoor?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, ik neem ze al bijna een jaar, en als ik tussendoor stop kan ik gelijk m'n bed niet meer uit 's ochtends (en niet alleen omdat ik lui ben :-X).
Heb me wel eens afgevraagd of je met glucosamine en co. ook zo'n biotine-effect krijgt, dwz dat als je het als supplement neemt je lichaam het zelf minder of niet aanmaakt.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Kruimel schreef: Nou, ik neem ze al bijna een jaar, en als ik tussendoor stop kan ik gelijk m'n bed niet meer uit 's ochtends (en niet alleen omdat ik lui ben :-X).
Heb me wel eens afgevraagd of je met glucosamine en co. ook zo'n biotine-effect krijgt, dwz dat als je het als supplement neemt je lichaam het zelf minder of niet aanmaakt.
Dus gewoon onbeperkt blijven geven begrijp ik ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Hitam schreef: Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.

;D ;D ;D ;D ;D jaaa ...
''Lenie...
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door ''Lenie... »

Mijn rakkertje 11 jaar met nierinsulficièntie zou ik graag Cucosamine willen geven, maar kan dat in zijn geval ?
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Hitam schreef: Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.
Of je moet het een van je herders leren ;D
willemien
2-sterren
2-sterren

Bericht door willemien »

mijn hond van 10 kilo heeft 2 glucosamine pillen op gegeten zou dat kwaad kunnen??
het zijn pillen van 750g perstuk.
willemien
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Al helemaal niet voor een keertje.
willemien
2-sterren
2-sterren

Bericht door willemien »

pffff, bedankt heleen !!!
willemien
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

''Lenie B schreef: Mijn rakkertje 11 jaar met nierinsulficièntie zou ik graag Cucosamine willen geven, maar kan dat in zijn geval ?
Volgens mij moet dat kunnen. Wel oppassen met wat er verder nog allemaal in zit. Glucosamine en chondroitine kunnen weinig kwaad.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Sinds enige tijd geef ik Ashley gluconcombi van de DAdrogist, samen met omega 3,6,9 olie en Salisprin (hom. pijnstiller op basis van wilgenbast), omdat z'n spondylose begint op te spelen. Ach, hij is ook al bijna 12. Moet zeggen dat hij hier goed op reageert. Hij kan weer vrij goed opstaan en lopen gaat ook heel redelijk. Ook is z'n incontinentie zo goed als over. Overigens maal ik de glucontabletten, die idd erg groot en hard zijn, in een oude koffiemolen en doe ze dan over het voer. Werkt prima, moet ik zeggen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik knip de pillen in stukjes. Eerst stampte ik ze fijn in een vijzel, maar dat vond ik teveel werk dus nu knip ik ze fijn. Dat gaat ook goed.

Plaats reactie