Glucosamine pillen geven?
Moderator: Lizzy
Re:Glucosamine pillen geven?
Van het internet gecopieerd:
Chondroïtine is, net als glucosamine, een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt. Chondroïtine is een onderdeel van een soort sponsstructuur in het gewricht. Deze sponsstructuur geeft het gewrichtskraakbeen de mogelijkheid schokken op te vangen. Daarnaast zorgt het voor het vasthouden, afgeven en weer opnemen van de gewrichtsvloeistof (synoviaalvocht). Deze regulatie van het synoviaalvocht zorgt voor een goede afvoer van afvalstoffen en opname van voedingsstoffen voor het gewricht.
In tegenstelling tot wat veelal gedacht wordt, lijkt een chondroïtine supplement niet te dienen als bouwsteen zoals het lichaamseigen chondroïtine. Enkele wetenschappers hebben aangetoond dat van buitenaf toegediende chondroïtine de activiteit van enzymen beïnvloedt. Deze enzymen spelen een belangrijke rol bij het metabolisme van het kraakbeen. Chondroïtine kan gezien worden als een soort katalysator voor de opbouw van een breed scala aan kraakbeencomponenten.
Bron: www.glucosamine.com
Chondroïtine is, net als glucosamine, een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt. Chondroïtine is een onderdeel van een soort sponsstructuur in het gewricht. Deze sponsstructuur geeft het gewrichtskraakbeen de mogelijkheid schokken op te vangen. Daarnaast zorgt het voor het vasthouden, afgeven en weer opnemen van de gewrichtsvloeistof (synoviaalvocht). Deze regulatie van het synoviaalvocht zorgt voor een goede afvoer van afvalstoffen en opname van voedingsstoffen voor het gewricht.
In tegenstelling tot wat veelal gedacht wordt, lijkt een chondroïtine supplement niet te dienen als bouwsteen zoals het lichaamseigen chondroïtine. Enkele wetenschappers hebben aangetoond dat van buitenaf toegediende chondroïtine de activiteit van enzymen beïnvloedt. Deze enzymen spelen een belangrijke rol bij het metabolisme van het kraakbeen. Chondroïtine kan gezien worden als een soort katalysator voor de opbouw van een breed scala aan kraakbeencomponenten.
Bron: www.glucosamine.com
en die glucosamine werkt die dan voor die peesschede
Kan je Glucosamine pillen onbeperkt blijven geven? Of moet je een tijdje stoppen tussendoor?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, ik neem ze al bijna een jaar, en als ik tussendoor stop kan ik gelijk m'n bed niet meer uit 's ochtends (en niet alleen omdat ik lui ben
).
Heb me wel eens afgevraagd of je met glucosamine en co. ook zo'n biotine-effect krijgt, dwz dat als je het als supplement neemt je lichaam het zelf minder of niet aanmaakt.
Heb me wel eens afgevraagd of je met glucosamine en co. ook zo'n biotine-effect krijgt, dwz dat als je het als supplement neemt je lichaam het zelf minder of niet aanmaakt.
Dus gewoon onbeperkt blijven geven begrijp ikKruimel schreef: Nou, ik neem ze al bijna een jaar, en als ik tussendoor stop kan ik gelijk m'n bed niet meer uit 's ochtends (en niet alleen omdat ik lui ben).
Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hitam schreef: Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.
-
''Lenie...
- 1-ster

- Contacteer:
Mijn rakkertje 11 jaar met nierinsulficièntie zou ik graag Cucosamine willen geven, maar kan dat in zijn geval ?
Of je moet het een van je herders lerenHitam schreef: Ik ben ook maar aan de glucosamine begonnen. Het is gemakkelijk als je ´s morgens je sokken aan kan trekken.
mijn hond van 10 kilo heeft 2 glucosamine pillen op gegeten zou dat kwaad kunnen??
het zijn pillen van 750g perstuk.
willemien
het zijn pillen van 750g perstuk.
willemien
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Al helemaal niet voor een keertje.
pffff, bedankt heleen !!!
willemien
willemien
Volgens mij moet dat kunnen. Wel oppassen met wat er verder nog allemaal in zit. Glucosamine en chondroitine kunnen weinig kwaad.''Lenie B schreef: Mijn rakkertje 11 jaar met nierinsulficièntie zou ik graag Cucosamine willen geven, maar kan dat in zijn geval ?
Sinds enige tijd geef ik Ashley gluconcombi van de DAdrogist, samen met omega 3,6,9 olie en Salisprin (hom. pijnstiller op basis van wilgenbast), omdat z'n spondylose begint op te spelen. Ach, hij is ook al bijna 12. Moet zeggen dat hij hier goed op reageert. Hij kan weer vrij goed opstaan en lopen gaat ook heel redelijk. Ook is z'n incontinentie zo goed als over. Overigens maal ik de glucontabletten, die idd erg groot en hard zijn, in een oude koffiemolen en doe ze dan over het voer. Werkt prima, moet ik zeggen.
Ik knip de pillen in stukjes. Eerst stampte ik ze fijn in een vijzel, maar dat vond ik teveel werk dus nu knip ik ze fijn. Dat gaat ook goed.