hoeveel is een kg runderlip?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: hoeveel is een kg runderlip?

Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ramses1 schreef: Suzanne, je kan ook alles in de kist gooien en er bovenop gaan zitten tot het ingevroren is ;)
Neehee... ;-(

We hebben een KAST, geen KIST ;-)

Suzanne
C@rine
5-sterren
5-sterren

Bericht door C@rine »

Maar je kan toch wel op het tafelmodel gaan zitten ;D
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

C@rine schreef: Maar je kan toch wel op het tafelmodel gaan zitten ;D
Ja, dat kan, maar dan kan ik beter op de grond tegen de vriezerdeur gaan zitten; dat is dan beter.

Ondertussen blijkt dat ik waarschijnlijk 1 a 2 kg in de vriezer van pa kan opslaan. Da's niet veel maar beter dan niets.

Iemand vriezerruimte "te huur" in Kaatsheuvel of directe omgeving? ;-)
Of zou ik mijn man zo gek krijgen dat ik "tijdelijk" (ahum) een klein vriezertje in de schuur mag zetten????
't valt te proberen....

Suzanne
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

gewoon regelen
ik zei vandaag nog
ow uhm sjat, ik heb morge je hulp nodig
ow ja ?
ja , ik heb een vriezertje gekocht van nog geen jaar oud
een leuk tafelmodelletje

ow , ja uhm okeej , is goed , hoeveel vriezers wil je
nog in de schuur neer zetten ? hahahahaha
ja sjat dat weet ik nog niet 
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

tycolaika schreef: gewoon regelen
ik zei vandaag nog
ow uhm sjat, ik heb morge je hulp nodig
ow ja ?
ja , ik heb een vriezertje gekocht van nog geen jaar oud
een leuk tafelmodelletje

ow , ja uhm okeej , is goed , hoeveel vriezers wil je
nog in de schuur neer zetten ? hahahahaha
ja sjat dat weet ik nog niet
Hubbie best lief, maar dan hubbie boos ;-)

Dus, dat doen we maar niet.
Zag er net 1 op MP... gratis op te halen, zo'n miniding met 2 lades. Had 'm GRAAG gehad... maar te laat ;-(

Ach... ik ga maar 's proberen mijn collega's lief aan te kijken ;-)

Suzanne
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Maar je hebt 8 kilo besteld? Waarvan je er 1 kilo in de droger krijgt.
Als je nou 4 kilo in een vriezer terug doet, dan kan je die andere 4 kilo toch beginnen te drogen? 1 kilo in de droger voor (wat moeten lippen? 24 uur?)  dan kun je de dag erna weer een kilo drogen, als je die kilo's netjes in je koelkast ontdooit, dan gaat dat heel langzaam, lijkt mij wel een tijd goed te blijven dan toch? En anders doe je de laatste 2 kilo om en om. Dus eerst elke kilo 12 uur, en dan nog een tweede keer 12 uur om het goed droog te krijgen.

Maarre...ik krijg wel 2 kilo in mn drogertje gepropt meestal. Maar dat ligt dan misschien aan de lippen? Ik heb een Bomann.
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

Suzanne schreef: Hubbie best lief, maar dan hubbie boos ;-)

Dus, dat doen we maar niet.
Zag er net 1 op MP... gratis op te halen, zo'n miniding met 2 lades. Had 'm GRAAG gehad... maar te laat ;-(

Ach... ik ga maar 's proberen mijn collega's lief aan te kijken ;-)

Suzanne
ja mijn hubbie denkt ook wel es , komt ze weer , mja 4 hondjes hebben ook plek nodig hihi , en hun eten ook uiteraard :D
dus tja , en ik ben ook best wel een persoontje , die erg impulsief is , en vaak iets gekocht heb , voor hubbie het weet :D ma gelukkig heeft die daarvoor gekozen om me te leven hahahahaha
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

eelke schreef: Maar je hebt 8 kilo besteld? Waarvan je er 1 kilo in de droger krijgt.
Als je nou 4 kilo in een vriezer terug doet, dan kan je die andere 4 kilo toch beginnen te drogen? 1 kilo in de droger voor (wat moeten lippen? 24 uur?)  dan kun je de dag erna weer een kilo drogen, als je die kilo's netjes in je koelkast ontdooit, dan gaat dat heel langzaam, lijkt mij wel een tijd goed te blijven dan toch? En anders doe je de laatste 2 kilo om en om. Dus eerst elke kilo 12 uur, en dan nog een tweede keer 12 uur om het goed droog te krijgen.

Maarre...ik krijg wel 2 kilo in mn drogertje gepropt meestal. Maar dat ligt dan misschien aan de lippen? Ik heb een Bomann.
;)
De eerstkomende bestelling is het probleem niet; die krijg ik nog wel weg: 8 kg lever en laten we zeggen 4 - 5 kg lip. Dat is vers overigens ;-) dus moet in de vriezer; op hetgeen ik ga drogen na.

DAARNA komt het probleem pas ;-)
We gaan 2 weken op vakantien en ik wilmoetenzal (van mezelf, niet van een ander) Slagerij West meebestellen.
DAN kom ik dus in de problemen.

Ik maak er een soort van grap van, het is overigens soort van serieus en joh, het komt wel goed!

Suzanne
miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

he weet je wat: doe mij dan 3 kilo lip dan tel ik effe 1,50 bij de bestelling van vrijdag op en zit ik op een even bedrag en heb jij weer een kilo meer ruimte  ;)
je kunt ook een blad uit de oven (zo'n bakplaat) gebruiken om de zakjes mooi plat te duwen en in de vriezer te leggen
Ik heb dus ook net als jij 3 modellen vriezer met een deur. ik heb 1 koelkast met 3 vriesladen onder die ik voornamelijk voor onszelf gebruik ( als nood de man rijkt gaat daar natuurlijk gewoon vlees in) en ik heb een koelkast in de schuur met 2 vrieslades helemaal voor de hond met altijd een stuk of 8 rollen kvv en dan een tafelmodel op zolder met 3 lades en een vak. Dat is mijn voornamelijke vriezer voor BARF de onderste la voor vis ( koppen die in twee geknipt/gehakt heb) ik knip een anderhalve liter pak melk of fruitsap open aan de lange smalle kant ( dus als het pak rechtop voor je staat de zijkant) dan vul ik die met orgaan zakjes of groenteblokjes die zet ik in het open vak. Dan een la met spiervlees pakketjes zoals je in het topic ziet ( of zoals jij ze voor me verpakt hebt  :biggrin2:) en dan een la met zakjes met bot. Iedere la heeft zijn eigen kleur. Dus als ik portioneer dan gaat op de zakjes orgaan een rode sticker en op die sticker staat dan de diersoort, spier is blauw en bot is groen. Dus een groene sticker waar konijn op staat is konijnenbot

Op een kast die ik helemaal met schoolbord verf heb beschilderd heb ik 4 vakken gemaakt ( de 4 lades) in ieder vak staan de dieren en onderdelen die erin zitten bijv

VLEESBOT
kipkarkas
kippenbout
konijnkarkas
fazantenbout

en dan turf ik erachter hoeveel porties erin zitten. Elke keer als ik naar de diepvries ga neem ik een teil of etensbak mee en pak uit elke la een zakje. Dan haal ik een turfstreepje weg en zo kan ik makkelijk zien wat ik nog veel heb en wat weinig zonder de vriezer staads te hoeven openen en nazoeken. Heb je er wat aan? Het is een beetje afgekeken van dat geweldige indeeltopic wat heir eerder genoemnd wordt, maar het werkt gladjes. Eten jouw hondjes trouwens zalmkop???
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Proest, jullie zijn duidelijk al meer geordend dan ik; dat was voor mij tot nu ook niet nodig.
Nu even wel en ik ga dus hard aan de slag!

Alles zal recht kom!

Suzanne
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

toen ik begon met vers vlees voor de honden.
Heb ik een klein vriekistje gekocht 100 liter ik dacht daar gaat zat in.
Helaas bleek al snel te klein en idd steeds zoeken waar wat lag.
Dus nu een grote kast gekocht 7 lades voor iedere dag 1 la.
Dus in iedere la lig bot en spier of orgaan en kvv voor Boy.
Ik hoef niet meer te kijken wat ik welke dag op menu heb staan. Pak gewoon de pakjes.
Ook makelijk voor als ik een onverwachts er niet zou zijn. Tenslotte weet je nooit wat er gebeurt.
Man en kids weten dat in la 1 voor maandag is groot pakje is botwerk ernaast lig bv spiervlees rund en daarnaast bakjes kvv rund voor Boy.
En vrijdag is pensdag dus die la liggen pakken van 1 kilo voor ieder de helft.
Ik kan zo voor ongeveer 6a8 weken kwijt.
Het onderste laatje is kleiner dus zondag eten ze smuldier dat haal ik bij de supermarkt en hoef dus geen grote voorraad.
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Hihi... hier net(meer KVV dan barf hier) 100 kilo aan rollen KVV, nog wat(15 kg) eendenpootjes, ehhh had nog wat geitenlong denk ik, en nog eendenkarkas. NU... PROBLEEM: Er komt nog 10 kg runderlip...

hier eerst een klein ladenkastje(zou vast genoeg zijn) 2de hond, klein kistje erbij... 3 de hond: Grote ladekast erbij... kleine vrieskistje omgeruild voor een die bijna 2keer zo groot was...
Nu dacht ik: Kleine ladenkastje kan ik wel verkopen: NEEEEEE zegt meneer Beppie: Vreet geen brood, zet uit indien leeg maar je hebt weer extra vriesruimte!!!!

:thumbup: :thumbup: Hij begrijpt hoe het werkt :thumbup: :thumbup:
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

ja heb het kistje ook leeg staan en als er eens teveel binnen komt stekker erin en vriezen maar.
Bij mijn vorige bestelling bestelde ik voor nog 2 mensen dus had ff opslag ook makkelijk.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Dat idee van de reserve-kist/kast probeer ik er hier ook altijden door te krijgen, helaas tot nu toe zonder succes  >:(
Maar als onderdeel van de campagne ben ik iig al bezig om een tegenargument te ontkrachten: geen plek. Niet te gelovenw at een zooi je weg kunt gooien met de juiste motivatie  :D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb een reserve kast. En, die staat momenteel nog uit ook!  8)

Plaats reactie