Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zow, weer een tijdje verder.

As dinsdag zitten we op 6 weken, dus ik ga vanaf aankomend weekend hert als spiervlees toevoegen. Ga er nu nog niet mee beginnen omdat we net terug zijn op vakantie, dus andere omgeving, veel gezwommen etc, en ik nog even een weekje wil afwachten of zijn huid gewoon rustig blijft. Het kilo'tje ribben kon de leverancier afgelopen keer niet leveren, en hij zei er gelijk bij dat die vaak wel hard zijn, dus dat ga ik voor Joep maar niet doen, die is niet zo een goede kauwer, die had al moeite met de konijnkoppen.

Wat dat betreft houdt ik mijn hart vast voor de haas, maar goed, dat wordt maar veel meppen denk ik. En wat minder bot toevoegen, en meer spier. Haas vind ik wel fijn omdat het en geen gevogelte is, en omdat het nagenoeg compleet te voeren is, en dus kwa spier, bot en orgaan een aanvulling is.

We gaan lekker!  :D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Sh*t zeg...we wilden morgen beginnen met hert, heeft ie weer een onrustige huid... 2 weken geleden met bbqen een frietjes van de grond gepikt, en van de week 3 kattenbrokjes bij mijn moeder...ik hoop dat het dat is....

Nog maar even geen hert dus. Helaas heb ik wel nog maar voor 10 dagen spiervlees van konijn  :-X
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

eelke schreef: Sh*t zeg...we wilden morgen beginnen met hert, heeft ie weer een onrustige huid... 2 weken geleden met bbqen een frietjes van de grond gepikt, en van de week 3 kattenbrokjes bij mijn moeder...ik hoop dat het dat is....

Nog maar even geen hert dus. Helaas heb ik wel nog maar voor 10 dagen spiervlees van konijn  :-X
Jammer zeg, hopelijk waren het echt die paar frietjes of die kattenbrokjes, anders kun je weer een hele stap terug,.....is wel weer een domper op de feestvreugde,....

Ik blijf aandachtig meelezen,.......
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef: Sh*t zeg...we wilden morgen beginnen met hert, heeft ie weer een onrustige huid... 2 weken geleden met bbqen een frietjes van de grond gepikt, en van de week 3 kattenbrokjes bij mijn moeder...ik hoop dat het dat is....

Maar wat is er dan mis met het spiervlees van konijn? (ik heb zeker wat gemist?)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Lizzy, het spiervlees van konijn is bijna op, volgens mij is dat wat er mis mee is  :biggrin2:

Interessant topic dit. Heel herkenbaar ook, die kruimeltjes van de grond pikken.

Zit je nu op 2 diersoorten? Ik moet even terug gaan lezen, haha!

Edit; topic doorgelezen, dit had ik eerder moeten doen. Ik herken ALLES, tot en met de foto's aan toe  :o Het geeft mij veel hoop dat het eliminatiedieet obv konijn jullie zo veel helpt, dan moeten wij er ook gaan komen! Ik heb alleen nog niet helemaal op een rijtje hoe veel soorten je op dit moment voert, volgens mij alleen nog konijn nu, of niet?
Laatst gewijzigd door Xerox op di 10 apr 2012, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Je zit inderdaad helemaal goed. Ik heb nog maar voor 10 dagen spiervlees, konijn dus, want dat is inderdaad nog het enige wattie krijgt.
Ik zou dan net een week te kort komen tot 27 april, dus ik moet even ga bedenken hoe ik aan spiervlees ga komen, indien nodig.
Wat de planning was om gisteren te starten met hert, maar dat durf ik nu niet aan.

Spiervlees is helaas niet zo gemakkelijk aan te komen hier in de buurt...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Goed, dan moet ik dit topic zeker volgen. Het is bijna eng te zien hoe de plekken van Joep en die van mij op elkaar lijken. Als ik het goed begrijp, heb je de jeuk nu dus onder controle zonder enige vorm van medicatie?

Waar woon je?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik woon in Bergen op Zoom.

Ik heb al bedacht dat, indien het nodig gaat zijn, ik de karkas die ik heb, ga ontvlesen (is daar een echt woord voor?) ontbenen?
In iedergeval, vlees van karkassen af ga halen, dan heb ik ook 'spiervlees', lijkt me...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ahw, ik in Arnhem, anders hadden we wat kunnen regelen in nood.

Trouwens, ik zag dat je op je lijstje met opties voor een 2de diersoort ook geit had staan. Wat is de reden dat je daar niet voor gekozen hebt? Dat wordt wel mijn 2de diersoort namelijk, dus ben benieuwd!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Omdat Geit niet te krijgen is bij mijn tussendoor-bestel-meneer, en anders dus alleen in grote hoeveelheden bij Slagerij West, en dan of heel erg duur, of gewoon duur met veel vet.

Vandaar hert, daar kan ik goed aankomen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

uitbenen, heet dat. ;) dat is ook prima spiervlees hoor.

heb je nog wel orgaan? als je nou nog een heleboel hart/long hebt, dan kan het lijkt mij geen kwaad om voor dat weekje wat extra daarvan te voeren.

wel balen dat dit nou weer zo is!!

wat hij nu aan klachten heeft, is dat hetzelfde als voorheen, of op een andere manier?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

nienk schreef: uitbenen, heet dat. ;) dat is ook prima spiervlees hoor.

heb je nog wel orgaan? als je nou nog een heleboel hart/long hebt, dan kan het lijkt mij geen kwaad om voor dat weekje wat extra daarvan te voeren.

wel balen dat dit nou weer zo is!!

wat hij nu aan klachten heeft, is dat hetzelfde als voorheen, of op een andere manier?
Oh ja, uitbenen :)
Nee het is hetzelfde...hoewel, het jeukt nog niet zo. Maar zijn huid is wel geïrriteerd. Het stukje op zijn heup waar het biopt gedaan is, is zelfs weer rood/roze  :-X
Dus ik hoop dat het deze week weer minder wordt...
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Orgaan kan ik je wel aan helpen, spiervlees ben ik zelf ook nog naar op zoek.

Maar mocht je hart/long nodig hebben kan ik je wel helpen  :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

ChantalKrijn schreef: Orgaan kan ik je wel aan helpen, spiervlees ben ik zelf ook nog naar op zoek.

Maar mocht je hart/long nodig hebben kan ik je wel helpen  :-*
Lief van je, bedankt voor je aanbod :)
Maar ik zou maar voor 8 dagen spiervlees nodig hebben. Dat is 2 kilo, dat haal ik wel met de karkassen van Orinake, die zijn gelukkig zo goed bevleesd :)
Maar khoop dat het weer snel rustig wordt. Ben wel blij dat ik een week extra gepakt heb na de vakantie!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Doen jullie weer even meeduimen? Het lijkt niet meer erger te worden in iedergeval...

Plaats reactie