Kijk, dit soort dingen zijn dus handig om te weten! Begrijp ik goed dat als je hond een reactie geeft op bijvoorbeeld hert, je dan beter paard kunt proberen dan geit of rund?
[/quote]
Dat weet ik dan weer niet. Ik weet te weinig van allergiën en of verwante diersoorten vaak gelijkaardige reacties geven of niet. Ik weet enkel dat ze minder verwant zijn.
Ik zou zelf ook erg rekening houden met de manier waarop de dieren gehouden worden. Zo geven rund en kip typisch reacties. Dat zou kunnen komen omdat die vaak verwerkt worden in brokken die de honden krijgen wanneer ze reactie ontwikkelen, maar het zou ook kunnen omdat dat dieren zijn die erg veel antibiotica en andere rommel te eten krijgen.
Maar dan moet ik er ook aan toevoegen dat ook konijn erg veel AB krijgt, eigenlijk de hele tijd tot 5 dagen voor ze geslacht worden, maar niet in zo'n enorme hoeveelheden als vb bij plofkippen.
Biologische dieren kunnen misschien ook een andere reactie geven als bio-industrie. Maar nogmaals, ik weet dat eigenlijk niet. Dat zijn ook geen zaken waarvan je echt wakker moet liggen als je in het begin van je eliminatiedieet zit. Op dat moment neem je zo weinig mogelijk risico's om zo snel mogelijk aan een boel diersoorten te zitten, dus kan je inderdaad beter paard proberen als je hond allergisch is aan hert. Al is het maar gewoon om op zeker te spelen.