Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Eitje.

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

[quote="Xerox"]
Kijk, dit soort dingen zijn dus handig om te weten! Begrijp ik goed dat als je hond een reactie geeft op bijvoorbeeld hert, je dan beter paard kunt proberen dan geit of rund?
[/quote]

Dat weet ik dan weer niet.  Ik weet te weinig van allergiën en of verwante diersoorten vaak gelijkaardige reacties geven of niet.  Ik weet enkel dat ze minder verwant zijn.
Ik zou zelf ook erg rekening houden met de manier waarop de dieren gehouden worden.  Zo geven rund en kip typisch reacties. Dat zou kunnen komen omdat die vaak verwerkt worden in brokken die de honden krijgen wanneer ze reactie ontwikkelen, maar het zou ook kunnen omdat dat dieren zijn die erg veel antibiotica en andere rommel te eten krijgen.
Maar dan moet ik er ook aan toevoegen dat ook konijn erg veel AB krijgt, eigenlijk de hele tijd tot 5 dagen voor ze geslacht worden, maar niet in zo'n enorme hoeveelheden als vb bij plofkippen.
Biologische dieren kunnen misschien ook een andere reactie geven als bio-industrie.  Maar nogmaals, ik weet dat eigenlijk niet.  Dat zijn ook geen zaken waarvan je echt wakker moet liggen als je in het begin van je eliminatiedieet zit. Op dat moment neem je zo weinig mogelijk risico's om zo snel mogelijk aan een boel diersoorten te zitten, dus kan je inderdaad beter paard proberen als je hond allergisch is aan hert. Al is het maar gewoon om op zeker te spelen. ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="pearlsofpassion"]
Als we toch over de genetica bezig zijn:  Rund, hert en geit zijn boviden welke tot de evenhoevigen behoren.  Paard staat daar verder vanaf (onevenhoevige). 
Dus met hert en paard zit je ook al verder uit elkaar dan je zou denken.
Konijn en haas is natuurlijk heel erg verwant, maar konijn waarschijnlijk tam en haas wild, dus dat maakt ook wel veel verschil.  Het is natuurlijk ideaal als je een gevogelte kan vinden waar Hope tegen kan, maar ik zou in jouw geval ook nog even wachten als hij tot nu toe op zowel kip als eend gereageerd heeft.  En als er geen gevogelte is waar hij tegen kan, dan is dat ook maar zo.  Je hebt ook al konijn en haas en dat zijn ook kleine dieren. 
Je hebt wel enkel zuivere herbivoren in je menu (vis even buiten beschouwing gelaten), dus een dier met een iets meer omnivoor dieet, zou misschien wel leuk zijn, al weet ik dan ook wel niet meteen een mogelijkheid (buiten varken, maar ja, dat verhaal kennen we ook allemaal, dus dat is geen optie).  Ik zal er eens voor je over nadenken. ;)
[/quote]

Super, bedankt! Dat is toch allemaal wel interessant om te weten.
Een eetbare omnivoor zou ik zo snel ook niet weten eigenlijk, haha! Maar lief dat je meedenkt!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope is weer helemaal opgeknapt!

Daar ben ik eerlijk gezegd toch wel blij mee hoor! Zal ik hem nog maar een week of 2 lekker laten bijkomen voor ik geit toe ga voegen?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Wat goed!!

Het is toch zo dat allergiehondjes hier op BP regelmatig een reactie gaven op geit? Ik zou dus nog even 2 weken wachten ja... Stel dat Hope een slechte reactie krijgt, zit jij (zij) wéér in de put... (hoor het groentje hier praten  ;D)
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

toch erg als je zo ziet hoeveel honden er niet met een voedselallergie zitten!!
ik start binnen enkele weekjes met haas :D hopelijk gaat dat goed en kan ik om de 2 weken iets nieuws bijgeven :D
ik geef zara haar konijn volledig, dus zonder ingewanden eruit te halen, dit is toch niet erg hoop ik? het is wild konijn, van kiezebrink ...
hoe belangrijk vinden jullie vis om toe te voegen? ik zou mss na de haas, terug zalmmix willen invoeren, of zou ik eerst een andere diersoort pakken?
toch fantastisch als je ziet dat je op de goeie weg bent!!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Op hoeveel diersoorten zit hope nu ook al weer?
Ik zou inderdaad nog even wachten, elimineren is toch best een aanslag op een lijf als het mis gaat. Zeker omdat je al meerdere soorten kan geven.

Fydgi, ik wil gaan starten met haring deze week, mooi compleet visje, niks gemalen, en heeft hij nog niet gehad. En is een vette is.
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

ah jij gaat nu haring proberen en staat momenteel op haas en konijn ok leuk om weten!
ik kan zara geen haring geven want die lust ze niet, of ze eet ze niet op, of ze kotst (als ze er dan toch eens eentje eet), ze er terug uit ...
daarmee dat ik mij zalmmix aangeschaft heb, dat vind ze wel lekker
of ik zou sprot of sardien kunnen kopen, maar ik werk graag met mix :D het is die van kiezebrink, 100% gemalen zalmlijven ...
eerst wachten tot het 19juni is en haas proberen :D
dan mss op 3 juli zalm, haha wat een geduld
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

@ Fudgi, misschien kan je beter een eigen topic starten, dan krijg je veel beter advies.

Ik werk niet met mixen. Lizzy gaf mij dat advies, omdat je nooit weet of er resten van andere vleessoorten aan de messen hebben gezeten.
Dus voer ik alleen ongemalen, zodat ik kan zien wat het is.

@ eelke: Hope krijgt nu konijn, haas, sardien, hert, paard, andijvie, courgette, wortel.
Al best weer veel dus!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dat is inderdaad al weer 5 diersoorten.
Dan zou ik lekker even wachten inderdaad. Het toevoegen van diersoorten heeft nu niet echt haast meer, ik zou misschien nog wel wat langer wachten dan 2 weken, ook al is het uiterlijk weer helemaal hersteld, je weet nooit helemaal wat het intern doet, dus eerst ff rust. Er zijn inderdaad best wat honden die wel op geit reageren, helemaal niet erg in jouw geval, je moet toch dingen uitproberen. Maar ik zou het nu lekker op het gemak allemaal doen, de basis is er al!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hartstikke mooi dat ie weer opgeknapt is!

zou inderdaad nog even een paar weken wachten. dan is ie echt helemaal hersteld. de warmte is denk ik ook best een aanslag op een hondenlijf, gevoelsmatig is dat voor mij ook iets om rekening mee te houden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

We hebben hier toch iets raars!
Vanmorgen was er nog niets aan de hand. Hope zag er net zo stralend uit als gisteren.

Vandaag ben ik een paar uurtjes van huis geweest.
Bij thuiskomst zie ik een hele rare hond. Hij is gevlekt.
Zijn vacht kent glimmende en doffe plekken. Alsof hij in zout water is geweest.
Het is vettig en schilferig. Als je erover heen gaat met je hand duwt hij zijn lijf er tegenaan, alsof hij dat aaien wel érg lekker vind.

Hij heeft vrijdag 1 schelpje op (pasta). Gekregen van pa.
Want ach, dat kon toch geen kwaad meer, hij was toch niet meer allergisch?  :-X

Zou dit hier van kunnen zijn?
Anders weet ik het niet!

Even een foto ter voorbeeld. Het is niet zo duidelijk te zien als ik zou willen maar goed...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op ma 28 mei 2012, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Problemen.

Bericht door Xerox »

Jeetje, balen zeg!! Ik zou ook de pasta verdenken...
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

kan het niet zijn dat ie ergens in of tegen aan heeft gelegen? planten? of bijvoorbeeld deels op iets wat heel warm was van de zon? zo raar plaatselijk... en op eens... en zo lang na de pasta... ik zou denken dat als een hond op 1 stukje pasta heftig allergisch zou reageren, die reactie ook acuut zou zijn. dus dat hij dan dezelfde dag er nog op zou reageren, niet bijna 3 dagen later pas.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
kan het niet zijn dat ie ergens in of tegen aan heeft gelegen? planten? of bijvoorbeeld deels op iets wat heel warm was van de zon? zo raar plaatselijk... en op eens... en zo lang na de pasta... ik zou denken dat als een hond op 1 stukje pasta heftig allergisch zou reageren, die reactie ook acuut zou zijn. dus dat hij dan dezelfde dag er nog op zou reageren, niet bijna 3 dagen later pas.
[/quote]

Ik weet het niet. Maar het is niet iets "gewoons", toch? Dit is toch een reactie ergens op?
Nu alleen nog bedenken waarvan dan. Hij heeft buiten in de zon gelegen, op de stenen. Verder zijn we wel met hem naar het bos geweest en is hij daar in het water geweest, maar dat was ook al even geleden (woensdag en donderdag). Ik zal er mijn hersens nog eens op breken...
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
Ik weet het niet. Maar het is niet iets "gewoons", toch? Dit is toch een reactie ergens op?
Nu alleen nog bedenken waarvan dan. Hij heeft buiten in de zon gelegen, op de stenen. Verder zijn we wel met hem naar het bos geweest en is hij daar in het water geweest, maar dat was ook al even geleden (woensdag en donderdag). Ik zal er mijn hersens nog eens op breken...
[/quote]

mij lijkt het ook een reactie ergens op ja.

nou schiet me net te binnen, ik weet hier een zwarte lab in de buurt die iedere zomer verkleurd door de zon. grootste deel blijft zwart, en dan in de loop van de zomer grotere platen die lichter zwart/bruin achtig worden, ook wat doffer. Zou het dat niet kunnen zijn? en dat door zijn kwetsbare huid/gestel de reactie nog al heftig is en hij ook gaat schilferen?

Plaats reactie