Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

martine-tom schreef: Dan zijn ze wel heul dominant als ze zelfs onthoofd nog zo benaderd moeten worden  :o :o :o
;D

Was het eten lekker?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, ik had spareribs, en dat was een beetje ingewikkeld met 2 drukke honden op het terras... ;D niet meer doen dus.
We hadden voor het eten nog niet veel gelopen met zo, het was toen nog te druk op het strand om ze fatsoenlijk los te laten.

Daarna wel lekker uitgewaaid nog :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Gezellig boeltje dus  ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Gijs was in de keuken nogal lang bezig met zijn peking eend... dus ik was lekker met Joep in de tuin, woelde eens lekker door zijn vacht heen, wat een haar kwam er los! Herders harkje erbij gepakt, hele bossen kwamen eruit  :o
En nu ook gezien dat hij wat plekjes boven op zijn rug heeft, jeetje, lijkt wel of zijn hele lijf uiteindelijk aan de beurt is, houdt ik steeds zijn buik, borst en poten in de gaten, krijgt ie ineens plekjes op zijn rug.

Hij jeukt er niet echt aan, ik denk dat zijn huid een beetje gestikt is onder die dikke laag wol, die er nu uitgekamd is. Ga een waterblazer bestellen, kan ik daarmee de losse haren uit zijn vacht waaien. Beter als kammen natuurlijk.

Zolang het aan de onderkant gewoon rustig is, ga ik gewoon haring geven. Lijkt wel of hij nog aan het herstellen is, met die rui nu, en dan nog een uitbarsting van plekjes. Duurt lang eer zijn lichaam weer helemaal hersteld is van het afgelopen jaar denk ik...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Misschien maak je je wat te snel ongerust? Is niet verwonderlijk hoor! ;)
Maar hier vliegen de haren er ook vanaf, van Luna maar ook van de 4 katten en die hebben geen allergieproblemen.
Misschien gewoon de omslag naar het (te) warme weer?

Enne,..wat is een waterblazer,.... ja iets wat water blaast denk ik, maar wat is het voordeel daarvan boven kammen?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Misschien wel een beetje. Al is het gewoon erg belangrijk om hem goed in de gaten te houden tijdens het elimineren, en nu baal ik wel een beetje dat ik deze plekjes over het hoofd gezien heb. Houdt je de ene kant goed in de gaten, gaan ze stiekem aan de andere kant zitten  >:(

Wat haar betreft, kweet het niet, hij ziet er wel veel beter uit dan een half jaar geleden, ook de bovenkant. Net alsof hij zijn vacht extra aan het vernieuwen is nu. Het is deels ook zeker wel rui, maar ook wel een gedeelte van binnen denk ik. Al hoeft dat niet negatief te zijn vind ik.

En waterblazer is een krachtige hondenfohn. Dus dat blaast normaal het water uit de vacht, maar dus ook losse haren.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

eelke schreef: Misschien wel een beetje. Al is het gewoon erg belangrijk om hem goed in de gaten te houden tijdens het elimineren, en nu baal ik wel een beetje dat ik deze plekjes over het hoofd gezien heb.
Op een gegeven moment ga je op ALLES letten.. Moet eigenlijk ook wel natuurlijk.. Hier hetzelfde, met dat elimineren zit je er zo bovenop dat alle afwijkende dingetjes op gaan vallen.

Een dikke knuffel voor Joep, ik blijf meelezen!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

eelke schreef: Misschien wel een beetje. Al is het gewoon erg belangrijk om hem goed in de gaten te houden tijdens het elimineren, en nu baal ik wel een beetje dat ik deze plekjes over het hoofd gezien heb. Houdt je de ene kant goed in de gaten, gaan ze stiekem aan de andere kant zitten  >:(

Wat haar betreft, kweet het niet, hij ziet er wel veel beter uit dan een half jaar geleden, ook de bovenkant. Net alsof hij zijn vacht extra aan het vernieuwen is nu. Het is deels ook zeker wel rui, maar ook wel een gedeelte van binnen denk ik. Al hoeft dat niet negatief te zijn vind ik.

En waterblazer is een krachtige hondenfohn. Dus dat blaast normaal het water uit de vacht, maar dus ook losse haren.
Ok, hij blaast dus geen water maar hij blaast water weg,....handig, zeker iets voor trimsalons etc.

Hier ook weer een rode buik vanmorgen, eerst alleen na tijgeren en nu ook al zonder tijgeren,.... :-\
Zo blijf je bezig maar ik moet wel zeggen dat ik ook echt overal op let, misschien wel te veel,.....
Lil

Bericht door Lil »

keetje schreef:
Zo blijf je bezig maar ik moet wel zeggen dat ik ook echt overal op let, misschien wel te veel,.....
Mijn da zegt altijd goed opletten is goed genoeg. Verder gewoon baas en hond zijn zoals je altijd bent.
Ik let op en ik neem maatregelen, maar ik ben nu een jaar bezig en ik zal nog wel veeeeeel langer (zo niet levenslang) hiermee bezig zijn. Ik kan mijn hond niet verbieden om hond te zijn en door het gras te lopen of eens een keer stiekem in een sloot te springen.

Waar ik rekening mee kan houden doe ik, maar ik ga niet op de toppen van mijn tenen lopen en mijn hond al het plezier ontnemen door nergens meer naar toe te gaan of altijd alleen maar aan de lijn, zodat ze niet door het gras lopen en niet stout eens in het water springen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh nee, zeker niet :) al twijfel ik bv wel of het wel goed is om hem in het zoute water te laten zwemmen, doen we dat wel gewoon, alleen niet elke dag. En ik houdt er dan rekening mee dat hij daardoor wat meer plekjes kan krijgen, en zolang de jeuk binnen de perken blijft, vind ik het best.

Niet gek worden van de jeuk, geen korsten en schilfers, geen plekken die ontsteken, dat zijn de maatstaven nu. Helemaal een gave huid, en helemaal geen jeuk is niet haalbaar, dan moet ik hem opsluiten in een luchtdichte bak ofzo...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh ja, hazenvlees foto';s;

Orgaan, was vooral veel hart/long en een beetje lever, dus geen maagjes gevonden
Afbeelding

Hazensnijdsel (en konijnbot)
Afbeelding

De eerste haring zit er in  :D
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik kan Luna ook niet van het gras houden en om nu 24/7 haar met schoentjes aan te leaten lopen is ook geen hondwaardig bestaan,.....
En die reactie op gras schijnt dus seizoensgebonden te zijn.

Maar Luna, heeft het voordeel dat ze dus geen jeuk heeft, helemaal niets, ik heb haar nog niet zien krabben sinds ze hier is.
Is heel erg tegenstrijdig want in de meeste berichten lees ik jeuk, jeuk en nog eens jeuk.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dank voor de foto's!  :D Was het lekker Joep??
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, Joep vind haas echt super lekker!

Plaats reactie