Favoriete vlees/smaak

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Favoriete vlees/smaak

*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

gedeelde eerste plaats: HAAS:D & GAMBA's :D (krijgt hij er 2van als wij ze eten)  en kuikens met stipt op 2.  Gestoomde bloemkool is ook jummie!

verder is alles wel lekker

tijdelijk niet lekker: tamme eend, kippenvleugels en ree/hert

nooit lekker: iets met vacht, ook niet als het zelf gevangen is.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Hier staat zalm met stip op 1. Dat is echt favoriet. Was het ook van Bree, en Dommelsch en Wodka vinden dat ook werkelijk een topper. Kop, rug, staart, alles gaat er met smaak in en dan wordt het gras ook nog vakkundig nagelikt.

Eigenlijk zijn ze verder ook niet de moeilijkste met eten. Wodka is niet wild van wild, en de eendenkoppen die we op het menu hadden vorige week zijn eerst aangestaard en daarna met lange tanden verorberd, maar ik weet zeker dat als ik dat nogmaals voorzet, de damesch écht weigeren. Dat is dus van het menu af.  ;)
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

zhiva schreef: heb jij mijn hond te eten gehad?    :o
De beschrijving klopt geheel!
Ja heb je je hond niet een dag gemist  ;)

Vind het leuk zoals jullie allemaal reageren.  O0
En ook grappig om te zien hoe het verschilt, er  lopen kliko's rond, maar ook kieskeurige dames en heren.
Volgens mij is wild bij vele toch wat minder favoriet, en dan mn de gevogelte.
Jammer dat ik bij jullie niet af en toe om het hoekje kan kijken(gewoon op een wolkje vliegend van de 1 naar de andere  :angel2:), jullie stukjes zijn leuk om te lezen, maar ze zien smikkelen, of hun kop wegdraaiend omdat het  :yucky: is natuurlijk helemaal grappig.
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

ja hier ook voorkeur en fazant word echt niet gegeten...haaskk van arjan of kukeleku is jammieeee, maar haasorgaan
is vies...., zalmmmmmmmmmkop en lijf, parelhoenkk en vse eend word met smaak gegeten.
lama hert paard lust ie ook niet, paard gedroogd weer wel.
lam is ie ook dol op.
rund gaat...
eendevoeten en kippevoeten lust ie niet...
konijn patrijs lust ie ook niet
witvis alleen gedroogd. groente alleen gemixt door gemalen vlees.
makreel, nou oke als t echt moet...
zalm dus liefst elke dag mmmmmmmm
dingen met vacht zijn Yuck...
kip gaat wel nekken zijn lekker als ze gedroogd zijn...
gans is vies en ganzenei met kuiken erin mmmmmm
lever nier long is vies maar dat maal ik , dus maak zelf mn orgaanmix.
en doe er dan pens door en dan is t mmmmmmmmmm
knoflook en zeewier gaan er ook prima in als t gemengd is met gemalen vlees.
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Extreme schreef: Ja heb je je hond niet een dag gemist  ;)
vroeg me al af waar ze nu weer uithing.... ;D ;D ;D

Ik moet wel eerlijk bekennen als ze weer eens 3 dagen niets eet omdat madam het niet lekker vind is af en toe iets minder grappig is...
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

zhiva schreef:
Ik moet wel eerlijk bekennen als ze weer eens 3 dagen niets eet omdat madam het niet lekker vind is af en toe iets minder grappig is...
3 dagen niets eten????  :o  :o  :o
Nee denk niet dat het dan  ;D is, en ze is dan ook niet te paaien met iets erbij/erdoor heen? Pfff lijkt me echt lastig als je hond het niet blieft, en dan voor zoveel dagen.  Is het dan gewoon omdat bv konijn op het menu staat, of omdat ze haar bui heeft en niks lekker vind?  Misschien moet je "dreigen"met als je je bak niet leeg eet krijg je brokken van me hoor  ::)
Ben benieuwd hoe mijn monsters het gaan doen zodra ze meer barf gaan krijgen, wie weet denk ik op een gegeven moment wel, weet je wat, (als ik dan kijk naar kinderen, die eten bv bruin brood thuis niet, maar als ze bij vriendjes eten hoor je ze hebben zo goed gegeten wel 3 bruine boterhammen ), ga maar bij de buren eten, of anders shiva mocht je in de toekomst ooit 1 of 2 labradors voor je deur zien staan, dan weet je dan ze het hier niet lekker vinden en komen smikkelen bij jou ;)
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Extreme schreef: 3 dagen niets eten????  :o  :o  :o
Nee denk niet dat het dan  ;D is, en ze is dan ook niet te paaien met iets erbij/erdoor heen? Pfff lijkt me echt lastig als je hond het niet blieft, en dan voor zoveel dagen.  Is het dan gewoon omdat bv konijn op het menu staat, of omdat ze haar bui heeft en niks lekker vind?

Ik ben nu net begonnen met Kvv in de hoop dat ze op die manier iets meer eet dan alleen kip. tot nu toe geen succes. Eerste dag, niet een hap. 2e dag : nou vooruit een paar happen omdat je zo aandringt en ik honger begin te krijgen...
Vandaag weer aangeboden, weer een paar happen gehad, vanmiddag proberen we het weer, zucht...  :-\
  Misschien moet je "dreigen"met als je je bak niet leeg eet krijg je brokken van me hoor  ::)

Loopt ze gewoon voor weg, met een blik van 'die meuk vreet je zelf maar op  ;D
of anders shiva mocht je in de toekomst ooit 1 of 2 labradors voor je deur zien staan, dan weet je dan ze het hier niet lekker vinden en komen smikkelen bij jou ;)
Ze zijn van harte welkom hoor, misschien dat Kaya dan wel eet  :biggrin2: stel je voor dat een ander er met je eten vandoor gaat  ;D
Ik zet de bak hier soms wel eens naast de schutting (buren hebben een westie) dat wil heel soms wel eens motiveren om door te eten.  ;)
[/quote]
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

Wilde eend en fazant is onwijs blegh en wordt makkelijk 3 dagen geweigerd. Die zijn nu ook van het menu af en ik probeer het ooit wel weer eens, als pup vond ze het nog redelijk te doen. Konijn is maar zozo en levert weleens een vastendag op. Van vis houdt ze ook niet zo maar verdeeld over kleine porties wordt het wel gegeten. Wilde gans is ook wel te doen zo nu en dan.

Pens is helemaal het einde en paard, rund, lam, kip, haas, parelhoen en eend zijn ook jammie. Orgaan wordt ook goed gegeten. Als ze konijn of vis eet krijgt ze dat als eerste en dan wordt het meestal wel gegeten, zo niet, dan krijgt ze de rest van de maaltijd ook niet. Ze eet nooit meer dan dat ze echt nodig heeft en is ook nooit echt enthousiast als ze eten krijgt. Behalve als ze pens krijgt of als ik met een toastje brie op de bank zit, want brie is zo verschrikkelijk lekker dat ze begint te kwijlen zodra ze ziet dat ik het heb ;)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Tja soms is mensenvoer gewoon lekkerder  :biggrin2: Ik hoef hier echt geen vis in de bakken te doen . Maar een Hollandse nieuwe .... dat weer wel als het aan de hoogheden ligt
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

De boxer hier krijgt alleen konijn i.v.m. eliminatie maar vindt dat nog elke dag even lekker  :D

De pei stond de eerste dag naar zijn eendennekjes en geitenvlees te kijken, wat moet ik daarmee?!  :-\ En weigerde te eten. Maar na het in kleine stukjes geknipt te hebben, vreet hij zijn bak leeg zo snel als hij kan  :D En wordt steeds avontuurlijker... Voor een parelhoentje bijvoorbeeld draait hij zijn poot niet meer om... En een groot stuk lamslever liet hij eerst liggen met een gezicht van YEK  :-X Maar nu flatst hij hem uit zijn bak op de grond en slikt hem daarna in 1 keer door! Erg leuk om die ontwikkeling van brok- naar barfhond zo mee te maken  ;D

Oja... Favorietenstand tot nu toe: konijn, parelhoen en kip. Met het seizoen wil ik wat meer wildsmaakjes gaan proberen, kijken wat hij daarmee doet!
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

bordie schreef: ja hier ook voorkeur en fazant word echt niet gegeten...haaskk van arjan of kukeleku is jammieeee, maar haasorgaan
is vies...., zalmmmmmmmmmkop en lijf, parelhoenkk en vse eend word met smaak gegeten.
lama hert paard lust ie ook niet, paard gedroogd weer wel.
lam is ie ook dol op.
rund gaat...
eendevoeten en kippevoeten lust ie niet...
konijn patrijs lust ie ook niet
witvis alleen gedroogd. groente alleen gemixt door gemalen vlees.
makreel, nou oke als t echt moet...
zalm dus liefst elke dag mmmmmmmm
dingen met vacht zijn Yuck...
kip gaat wel nekken zijn lekker als ze gedroogd zijn...
gans is vies en ganzenei met kuiken erin mmmmmm
lever nier long is vies maar dat maal ik , dus maak zelf mn orgaanmix.
en doe er dan pens door en dan is t mmmmmmmmmm
knoflook en zeewier gaan er ook prima in als t gemengd is met gemalen vlees.
oeff das een echte voor keur  ;D dat heb ik hier gelukkig helemaal niet
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

tycolaika schreef: oeff das een echte voor keur  ;D dat heb ik hier gelukkig helemaal niet
tot gisteravond mn vleesmolen stuk ging.....pfffff gelukkig was ik net klaar met orgaan malen....
ja hij is best moeilijk hoor....pffff hoop dat dat nog verandert...
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Liz eet echt álles!! Van duif tot wild en vind ook alles lekker; ze heeft echt geen voorkeur.
Bono is een miepje  :-* Maar heeft voorkeur voor pens; alle smaken  :D
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

als er in het voorjaar jonge geitjes zijn dan breken er voor Storm gouden tijden aan , bij de eerste maaltijd staat hij echt te grommen erbij ( ik zou het eens af willen pakken  :biggrin2: )
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

ik heb ooit bison vlees gehad.

Ik geloof dat ze nooit gretiger zijn aangevallen op vlees dan op dat van Bison.
helaas niet meer verkrijgbaar  :-\

Plaats reactie