Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Updeetje,...

Bij Tannetje geweest... :)

Andere kruiden meegekregen, groene leem om te ontgiften en teatree shampoo.
De zweetvoetenlucht kan dus best wel een gist zijn, vandaar het wassen, eerst klein stukje proberen en anders 1 keer in de week lekker soppen.
We gaan nu voorzichtig bij de konijn een beetje paard proberen, dat heeft ze nog nooit gehad, bij mijn weten. Morgen eerste paard, staat nu te ontdooien in de koelkast.
Ik ben wel een beetje nerveus omdat we afgelopen maandag met de 6 weken AB gestopt zijn dus nu afwachten of daardoor de klachten weer verhevigen.

(Wat ik ook altijd zo leuk vind is dat als we bij Tannetje geweest zijn Luna helemaal relaxed is thuis,...... :) )
al tijdje niet meer gereageert hier geloof ik, maar ik lees bovenstaand nu net.

is het wel handig nu al met een nieuwe diersoort te beginnen als je zo recentelijk met de AB gestopt zijn?

haha, leuk dat Luna ook zo rustig wordt van bezoek aan Tannetje. Reus heeft dat ook als we bij onze hol DA zijn geweest. Helemaal moe en zen. soms moet ik hem zelfs een stukje dragen, hangt ie helemaal tegen me aan te dommelen terwijl ik hem terug naar huis sjouw...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Alles in overleg met Tannetje en ik denk dat die er meer van weet dan ik, dus zal het wel goed zitten.  ;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Alles in overleg met Tannetje en ik denk dat die er meer van weet dan ik, dus zal het wel goed zitten.  ;)
haha ja en ook dan mij, ok!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik vind het heel fijn dat je meedenkt hoor, dat je dat wel goed begrijpt. ;) :) :-*
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Ik vind het heel fijn dat je meedenkt hoor, dat je dat wel goed begrijpt. ;) :) :-*
oh daar twijfelde ik niet aan hoor! als je eenmaal begint aan werken aan de gezondheid van je hond onder begeleiding van een DA als waar jij en ik met onze honden komen, dan moet je daar aan vast houden, vinden we denk ik allebei wel.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna heeft gisteren avond haar eerste beetje paard gehad, nu maar duimen,............. :duimen: :duimen: :duimen:
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Luna heeft gisteren avond haar eerste beetje paard gehad, nu maar duimen,............. :duimen: :duimen: :duimen:
spannund!!! vond ze het wel lekker?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hoe reageerde ze?

Hier kijkt Joep altijd gek als hij de eerste keer iets nieuws krijgt; weet je zeker dat die bak voor mij is baas ??? om er vervolgens heel gelukkig van te worden :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ze ruikt even, heeeeeel even ;) en valt dan aan. Er zit nu ook groene leem en de kruiden in dus het zal hoogstwaarschijnlijk heel anders smaken. 8)
Gelukkig is het een kliko, ze (vr)eet alles. :D

Nog geen reactie opgemerkt,... vandaag konijn,... morgen weer wat paard erbij als er nog steeds geen reactie is, na weer een dag konijn (of haas, maakte niet veel uit volgens Tannetje) als dat dan ook goed gaat, een dagje paard. Ik ben er klaar voor!!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Ze ruikt even, heeeeeel even ;) en valt dan aan. Er zit nu ook groene leem en de kruiden in dus het zal hoogstwaarschijnlijk heel anders smaken. 8)
Gelukkig is het een kliko, ze (vr)eet alles. :D

Nog geen reactie opgemerkt,... vandaag konijn,... morgen weer wat paard erbij als er nog steeds geen reactie is, na weer een dag konijn (of haas, maakte niet veel uit volgens Tannetje) als dat dan ook goed gaat, een dagje paard. Ik ben er klaar voor!!
wat bedoel je, dat haas of konijn volgens Tannetje niet uit maakt?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ja, dat begreep ik tenminste.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Ja, dat begreep ik tenminste.
dus dat het dezelfde diersoort zou zijn? of heeft Luna beide al gegeten, en maakt het niet uit hoe je afwisselt?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna heeft in het verleden al haas gegeten.
Maar ik vroeg of ik ipv konijn ook haas kon geven, omdat ik zowat door de konijn heen ben en nog aardig wat haas heb liggen en toen zei Tannetje dat dat waarschijnlijk geen problemen zou geven, meen ik tenminste begrepen te hebben.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

eelke schreef: Hoe reageerde ze?

Hier kijkt Joep altijd gek als hij de eerste keer iets nieuws krijgt; weet je zeker dat die bak voor mij is baas ??? om er vervolgens heel gelukkig van te worden :)
Zeer herkenbaar!  ;D

Kuurtje groene leem heeft hier een tijdje geleden erg goed geholpen. Xerox' huid is daar echt een heel eind van opgeknapt, dus ben benieuwd wat het voor jullie gaat doen.

Bij mijn weten zijn konijn en haas wel 2 echt verschillende diersoorten? Of geef je wild konijn (of tamme haas  :D) ?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ze krijgt tam konijn en (voor zover ik weet :biggrin2: wilde haas) Proberen zei Tannetje, dus dan doe ik dat! ;)
Ze heeft het al eerder gehad en toen geen terug val bemerkt. (En ik ben door mijn konijn heen, heb 1 kilo bewaard voor noodgevallen of om te drogen) Ook krijgt ze sinds zaterdag de groene leem.
Gisteren voor het eerst gewassen, eerst klein plekje eergisteren en gisteren dus helemaal, en wat ruikt mijn meisje weer lekker fris, naar Teatree en niet meer naar die zweetvoeten, sinds zowat een jaar. Tot nu toe geen negatieve reactie op de shampoo. Hopelijk krijgen we op deze manier de (eventuele) gisten, eronder.
Ook (nog) geen reactie op het paard gehad dus zoals dat er nu uit ziet gaat dat ook goed. :duimen: Vandaag konijn, morgen haas (konijn is op) en daarna een hele dag paard, ik zie er nu al een beetje tegenop maar hoop doet leven.
Ik begin langzaam weer een beter gevoel te krijgen, niet omdat het beter gaat maar juist omdat het nu even niet slechter gaat, waar kan een mens blij mee zijn he? :D

Ik had het er gisteren wel met de zeeman over, dat we misschien te veel te gelijk doen, groene leem, paard, wassen en nieuwe kruiden maar alles op aanraden en onder begeleiding van Tannetje dus dat zal wel goed zitten, als er nu iets gebeurd moet ik wel razend goed opletten wanneer het gebeurd anders weet ik nog niet waar het door komt. Ik houd een dagboekje bij waar ik alles, echt alles in opschrijf en dat is al erg handig gebleken, ik kan zo precies terug zien wat er wanneer gebeurd is, of niet. ::)

Wat kan ik trouwens verwachten als er iets gebeurd door het ontgiften, prutogen ofzo? Tot nu merk ik nog niets.

Plaats reactie