Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

OK, ik ben benieuwd of dit gaat werken voor jullie! Lijkt me wel verstandig een dagboekje bij te houden ja, nu je een paar dingen tegelijk gaat proberen.

De groene leem werkte hier supergoed, maar dat had ik al verteld  :D

Die teatreeshampoo klinkt wel goed, ben benieuwd of dat werkt.

Ontgiften kan inderdaad tot prutoogjes leiden, maar hier heb ik geen negatieve gevolgen van de groene leem gemerkt (daar doel je op denk ik?) Xerox huid en vacht werd er alleen duidelijk beter door  :)

En nu vasthouden die voorzichtig positieve ontwikkelingen!  :-*
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Haas en konijn zijn echt andere diersoorten maar Luna heeft ze allebei weinig tot niet gehad. Ik vind dat ze diersoorten moet gaan afwisselen omdat ik bang ben dat ze een allergie gaat opbouwen als ze te lang op alleen konijn blijft.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Lijkt me inderdaad wel een verstandig plan.

keetje/Hitam, is paard nu een bewuste keuze als derde diersoort? Haas geeft in de regel weinig problemen, geloof ik? Althans bij de allergiehondjes hier op het forum. Ben benieuwd of er een gedachte achter de keuze voor paard zit, of dat het gewoon een kwestie van 'gokken' is (in de zin van: je moet toch ergens beginnen).
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Tannetje bedankt. ;)

Vandaag eerste dag haas,..... eng, eng, eng,.....

Je hoort over paard verschillende berichten, goede en slechte, maar aangezien we toch aan het proberen zijn, en een andere diersoort toe moeten gaan voegen, dus gewoon paard, ook omdat ik nog een kilo of 10 in de vriezer heb. ;)
Ik heb ook nog paard/eend (Tinlo barf menu, daar zit dus eend in), eend, geit, ik geloof ook nog wat hert, Lam (maar dat gaan we dus niet voeren) en een kilo noodrol konijn.
Verder weet ik het even niet, moet eerst de hondendekens weer uit de vriezer plukken, kan nu nergens bij. ;D
Ik zit nog met zo'n voorraad dat ik eerst even die diersoorten (weer) ga proberen voor ik iets nieuws ga bestellen. Er moet in ieder geval ook weer iets van vis bij komen in de toekomst.

Verder gaat het best wel prima, nog niets gemerkt van de 2 keer paard die ze nu, weliswaar in een kleine hoeveelheid, gekregen heeft. Ook lijkt ze geen last gehad te hebben van de shampoo maar gisterenavond rook ze weer aardig naar zweetvoeten, dus maandag maar weer wassen. Ze heeft wel 1 dag lekker geroken, is toch een goed iets. Positief denken! :D
Ze is nu anderhalve week van de AB af en ik merk nog geen achteruitgang?

En zo emmeren we lekker door, stap voor stap. :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Nou, ik moet zeggen, klinkt overwegend positief toch?! Dekens in de vriezer zou ik ook graag doen, maar waar laat ik al het vlees dan, hmm haha  :-X

Ik duim voor jullie dat het paard goed blijft gaan en de haasjes ook, en inderdaad, je moet toch iets proberen!!  :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik ben ook uren aan het verslepen geweest met vlees, er ligt nu geit bij de pizza's en haas bij het choco-ijs.
We hebben 1 grote kist en 2 tafelmodelletjes en ik heb alles bij elkaar ingepropt en hield zo ruimte over voor de dekens.
Nu moeten mijn kinderen niet zien dat de hondendekens naast hun vietnamese loempiaatjes liggen en de haas naast hun ijs! Dan lusten ze het niet meer, maargoed, het moet maar even. ::)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

;D Hier maar een paar lades voor de menschen en 1 vrieskist voor de hondjes, dus schuiven wordt wat lastig haha. Maar jullie hebben het prima opgelost zo te lezen! Mijn pa wilde ook eerst ab-so-luut geen menseneten bij het vlees van de honden, dat vond hij echt te ranzig voor woorden. Tegenwoordig komt het regelmatig voor dat ik me een weg moet banen door brood, pizza's en mensenvlees, voor ik bij het eten van de hondjes kan  :o
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Xerox schreef: ;D Hier maar een paar lades voor de menschen en 1 vrieskist voor de hondjes, dus schuiven wordt wat lastig haha. Maar jullie hebben het prima opgelost zo te lezen! Mijn pa wilde ook eerst ab-so-luut geen menseneten bij het vlees van de honden, dat vond hij echt te ranzig voor woorden. Tegenwoordig komt het regelmatig voor dat ik me een weg moet banen door brood, pizza's en mensenvlees, voor ik bij het eten van de hondjes kan  :o
;D ;D ;D
Ritaenkris
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Ritaenkris »

Ik kom niet zo vaak op het forum ,vandaar dat ik dit topic nu pas lees . Wij hebben 3 jaar lang gesukkeld met de huid van on ze Sendo ( een witte galgo), volgens mij hetzelfde als op wat ik op jouw foto's zie en wat ik kan opmaken uit hetgene dat je schrijft .Sendo werd getest op alle soorten huidziektes ,alle soorten eten geprobeerd , ook de Atopica uitgeprobeerd , soms enige verbetering ,maar nooit echt helemaal goed , de doorbraak kwam pas toen we in Spanje kwamen wonen en de da hier een test deed voor Leishmania en hij positief bleek te zijn ! We hebben Sendo toen behandeld tegen Leishmania en 3 maand later was niet alleen de Leishmania onder controle maar waren ook die vieze vlekken en ontstekingen verdwenen ... Dus ik vraag me af , is jouw hond al getest op LM ??? Sendo zal nooit de littekens op z'n huid kwijtraken maar we zijn nu al anderhalf jaar verder en hij doet het uitstekend !
Het is maar een idee hoor , maar als niet de gewoonte van de da hier was geweest om automatisch ieder jaar op LM te testen waren we blijven zoeken want Sendo had geen enkel ander symptoom van LM .
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Een nieuwe input, bedankt, ik blijf open staan voor alles zolang we de oorzaak niet weten. Ik ga me verdiepen in Leishmania. Ik dacht dat dat alleen bij buitenlandse honden voorkwam?

Ik heb geen idee of ze ooit in het Middellandse Zeegebied geweest is, ze heet wel een rabiës vaccinatie in haar boekje staan.

Goegel is geduldig, ik heb weer een taak voor morgen. :)
Laatst gewijzigd door keetje op do 10 jan 2013, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ritaenkris
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Ritaenkris »

Zoals ik al schreef,het is maar een idee, maar omdat die vlekken (wonden) zo goed lijken op die van onze Sendo dacht ik dat het wellicht de moeite is om eens in die richting te denken .De Leshmania-mug komt ondertussen ook al in Belgie voor en dus waarschijnlijk ook al in Nederland . Het is veel meer verspreid als officieel wordt erkent , zo zou die mug hier niet voorkomen boven de 600m maar wij wonen op 900 meter en ook hier komt die stomme mug voor :-( Trouwens , wij woonden pas 3 maand in Spanje en het duurt minstens 6 maand voor de besmetting in het bloed zichtbaar is, dus Sendo is in Belgie besmet geraakt .
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

En hoe gaat het nu met de nieuwe diersoorten erbij?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Geen verschil, ik denk nu dat stress of opwinding ook een factor is.
Ze sopt sinds gisteren haar poten, die zijn nat geweest en nu sopt ze, ellende. Ook na spelen doet ze het, als ze in rust is blijft ze van haar poten af, misschien schoentjes? Weer 75 euries uitgeven aan iets wat waarschijnlijk niet helpt? Ze kan dan niet bij haar poten maar ik los dan alleen de gevolgen op niet de kwaal. En daarbij komt dat ik al heel wat soorten schoentjes gepast heb bij Keet en die werkten geen van allen, weggegooid geld dus.
Maar goed, kale poten kunnen er ook nog wel bij. De andere plekken worden niet erger maar ook niet beter. We wachten het maar gewoon af.

Ik heb ondertussen op leishmania gegoegeld maar ik denk niet dat dat het is. De foto's die ik daar van zie bij afbeeldingen, zijn toch niet dat wat ik bij Luna zie, maar goed, ik houd het in gedachte voor ons volgende bezoek bij Tannetje, niet geschoten is altijd mis. ;)

Ik begin langzamerhand weer in te worden voor alles en nog wat, misschien toch maar eens haren opsturen? Maar dan bijna zeker weten dat ik te horen krijg dat ze reageerd op kip en rund? Dat weet ik al wel, we zien wel. Nee,....ik ga eerst even door met de weg die we nu ingeslagen zijn, de leem begint goed te werken, in ieder geval in haar darmen want ze heeft een groene staart en een groene poeperd. :D
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

tegen het soppen kan je haar ook gewoon mensen sokken aan doen. lekker zachte katoene schone sok om de poot, en dan vast tapen. niet met het tape aan de huid, maar tape om de sok heen zodat sok niet uit kan. dat gaat bij achterpoten heel makkelijk net boven de hak, voorpoten is iets lastiger zorgen dat ze om blijven. Bij reus helpt het heel goed om te zorgen dat hij van zijn poten af blijft. hij gaat er wel de eerste paar minuutjes dat ie ze (of eentje) aan heeft ENORM idioot van lopen, maar het went snel.

je zegt dat het ook na het spelen is, klinkt alsof opwinding/onrust een factor is? heb je wel eens geprobeerd wat er gebeurd als je haar een t shirtje aan trekt? Reus heeft een shirtje van Equafleece(.co.uk), en als ie dat aan heeft, krabt/jeuk/bijt/sopt hij een stuk minder.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Wat is het nut van zo'n t-shirt, een soort van afleiding?
Ik ga wel even goegelen. ;)

Met sokken heb ik al eens een poging gedaan, toen ze een tussenteenontsteking had en ze heeft ze echt in 2 minuten uit of aan gort, ligt eraan hoe strak ze zitten. 

Plaats reactie