gentle.foto pag 6,9,11,14,16,17,19,20, 22,23,24morgen onder narcose/28,30,32

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: gentle.foto pag 6,9,11,14,16,17,19,20, 22,23,24morgen onder narcose/28,30

Lil

Bericht door Lil »

vanaalst schreef: er zijn biopten genomen definitieve uitslag komt nog..
geen nieuwe dingen hier in huis..
Nog een linkhttp://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/allergischcontacteczeem.htm
en er zijn nog heel veel linken en overal staat dat een allergie zich opbouwt en niet meteen ontstaat, dus je kunt alleen allergisch worden als je ergens vaker mee in contact bent gekomen. Dus juist dat alles hetzelfde is wijst erop dat de diagnose contactallergie heel waarschijnlijk is en juist een van die dingen die hetzelfde zijn moet dus geëlimineerd worden.
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

wel raar dat het met dat strooizout begonnen is,
maar dan zou het intussen toch allang moeten beter zijn zou je denken
of zou het zo'n hardnekkige bacterie zijn :-\
of toch nog iets anders... maar wat dan :g:

echt vervelend als je de oorzaak niet weet
hopelijk komt er snel meer duidelijkheid! :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat balen zeg! Ik weet dat nog goed van toen met
Hope, je wil zo graag iets doen om de pijn en de jeuk te verlichten en je bent compleet machteloos.

Een voedselallergie kan het ook niet zijn? Hope kan ook niet tegen pekel. Hij wordt dan heel dof en bijt zijn poten kapot. Maar dat gaat met een dag of 3 weer over, we houden hem van de straat met dat soort weer. Het lijkt me stug dat het de pekel is.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

weet je...alle goede bedoelingen ed ik ben er heel blij mee, echt waar....maar er zijn 6 artsen en nu de pathaloog en ze kunnen er 'nog' geen vinger opleggen....ik kan pas echt gericht wat doen als we weten hoe of wat.....tuurlijk gebruik ik de stoomreiniger en alles wassen met neutrale wasmiddel...elimineren kwa voeding doe ik dus nog niet daarbij zou ik echt niet weten wat te geven wat ie nog niet heeft gehad...
daarbij kan ik niet alles in huis wegpletteren en een nieuwe bank ed kopen..dat is gewoon geen optie op het moment.......
ik moet afwachten hoe of wat....en ja we worden er id moedeloos van ....goddank heeft ie weinig jeuk nu
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik denk te weten hoe je je voelt,..... :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Jaren geleden had onze Pierre soortgelijke plekken in zijn liezen en op zijn buik.
Ging er één weg kwam er elders weer een terug. Dierenarts dacht aan schimmel maar bleek het niet te zijn.
Hydrocortiderm meegekregen maar hielp ook niet.
Het was in de zomer dat weet ik nog en ben hem toen gaan wassen met Allermyl shampoo. Verder heb ik heb Hokamix over zijn eten gegeven en na een week of 4 werden de plekken eindelijk minder.
Zelf dacht ik aan een allergie voor gras omdat het alleen aan zijn onderkant zat en hij in de zomer graag in het gras ligt. Ben hem toen vanaf het voorjaar gaan wassen om de paar weken met Allermyl shampoo en nooit meer last gehad.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

vanaalst schreef: weet je...alle goede bedoelingen ed ik ben er heel blij mee, echt waar....maar er zijn 6 artsen en nu de pathaloog en ze kunnen er 'nog' geen vinger opleggen....ik kan pas echt gericht wat doen als we weten hoe of wat.....tuurlijk gebruik ik de stoomreiniger en alles wassen met neutrale wasmiddel...elimineren kwa voeding doe ik dus nog niet daarbij zou ik echt niet weten wat te geven wat ie nog niet heeft gehad...
daarbij kan ik niet alles in huis wegpletteren en een nieuwe bank ed kopen..dat is gewoon geen optie op het moment.......
ik moet afwachten hoe of wat....en ja we worden er id moedeloos van ....goddank heeft ie weinig jeuk nu
:bigarmhug:
Hopelijk heb je snel nieuws en daarbij advies waarmee je aan de slag kan.
Heel veel sterkte en fijn dat de jeuk nu meevalt.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hope schreef: Wat balen zeg! Ik weet dat nog goed van toen met
Hope, je wil zo graag iets doen om de pijn en de jeuk te verlichten en je bent compleet machteloos.

Een voedselallergie kan het ook niet zijn? Hope kan ook niet tegen pekel. Hij wordt dan heel dof en bijt zijn poten kapot. Maar dat gaat met een dag of 3 weer over, we houden hem van de straat met dat soort weer. Het lijkt me stug dat het de pekel is.
Ik weet niet hoe 't daar is maar hier lijkt alles wel gepekeld, 't blijft niet alleen op de weg natuurlijk, 't kan ook niet goed wegspoelen want de ondergrond is bevroren. Ik zie nog altijd witte vlekken op de schoenen, toch een teken dat er nog altijd zout ligt buiten. Misschien is toch dat de boosdoener.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

hier was ook alles onder de pekel, niet alleen de wegen maar mensen zelf gebruiken het ook...
zelfs vd week nog stonden we er bijna in!!
zag het gelukkig net op tijd...
maar met de dooi verdwijnt de pekel niet....dat blijft nog effe liggen op de stoepen en de straat..met regen spoelt het wel wat weg...maar waarheen? zijn we daar inmiddels toch door heen gelopen?
geen idee.....maar daar is het wel mee begonnen....pekel en onstoken flip
ik hou ontzettend vd winter maar hoop dat ze volgend jaar zand gaan gebruiken op de stoep
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Het valt mij ook op dat het ene strooizout het andere niet is. Wat er op straat gebruikt wordt, hebben B&B eigenlijk nooit last van. Maar als we op een stoep lopen waar mensen zelf gestrooid hebben, schieten ze soms opeens in een pijn-stuip met hun pootjes.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

vanaalst schreef: hier was ook alles onder de pekel, niet alleen de wegen maar mensen zelf gebruiken het ook...
zelfs vd week nog stonden we er bijna in!!
zag het gelukkig net op tijd...
maar met de dooi verdwijnt de pekel niet....dat blijft nog effe liggen op de stoepen en de straat..met regen spoelt het wel wat weg...maar waarheen? zijn we daar inmiddels toch door heen gelopen?
geen idee.....maar daar is het wel mee begonnen....pekel en onstoken flip
ik hou ontzettend vd winter maar hoop dat ze volgend jaar zand gaan gebruiken op de stoep
Hier is dat hetzelfde. Hope gaat dan echt de straat niet op, wij hebben natte dweilen liggen om onze schoenen schoon te maken en dweilen de vloer vaak.
Hope stapt op eigen terrein in de auto en gaat er op de parkeerplaats in het bos pas weer uit. Wandelen op straat doen we dan niet. Maar het klopt wel dat pekel slecht weg te krijgen is en je hebt het natuurlijk vrij snel ook in je eigen huis. Met je schoenen, de auto, de fiets...

Met Hope was ik uiteindelijk zo wanhopig dat ik hem volledig heb geschoren. Echt helemaal kaal. Gelukkig was het toen in de zomer en iedereen lachte me uit. Ze vonden hem er belachelijk uitzien, maar mocht het ooit terugkomen dan deed ik het meteen, dan schoor ik hem weer. Want ik kon het toen beter zien, er kon meer lucht bij en ik kon veel beter behandelen.
Maar ja, jou hond scheer je nog veel minder snel als een labrador in de zomer.

Shit zeg dit!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Natasja* schreef: Het valt mij ook op dat het ene strooizout het andere niet is. Wat er op straat gebruikt wordt, hebben B&B eigenlijk nooit last van. Maar als we op een stoep lopen waar mensen zelf gestrooid hebben, schieten ze soms opeens in een pijn-stuip met hun pootjes.
daar begon het mee.....dat ie raar liep en aan zn pootjes zat te bijten....in een pan heel goed omgespoelt....toen effe daarna begon ie aan zn buik.....ook dat schoongemaakt en toen zag ik zn onstoken flip....toen is het begonnen...

kaal scheren tja als het zou moeten zou ik het doen maar het is enkel op dezelfde plek.....aan de onderkant
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaal scheren was mijn laatste redmiddel. Bij Hope was het zijn rug.

Het is wel opvallend dat het begon met de pekel. Kan het niet zijn dat het toch in zijn vacht blijft hangen?
Maar goed, ik vrees dat we, wat je al zei, wel van alles kunnen bedenken maar dat de dierenarts je advies zal moeten gaan geven aan de hand van de uitslagen...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

dat kan zeker!!
daarom gaat ie regelmatig onder de waterblazer....wat ie overigens fijn vind maar niet bij die plek
ja id, en dan kan ik beslissen of ik het in de alternatieve hoek ga zoeken
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Echt super lastig.
Als hij zich red tot die uitslag van de dierenarts zou ik gewoon afwachten. Als hij zich echt vreselijk ellendig voelt zou ik, als het mijn hond was, zijn buik kaal maken. Dan kan je hem beter schoonmaken en houden. Maar dat is echt puur een gevoelskwestie geweest met Hope en werkte voor hem goed. Geen idee of dat voor jou Gentle ook is natuurlijk.

Plaats reactie