Waarom eten ze toch zo slecht!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Waarom eten ze toch zo slecht!

Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

[quote="rees"]
En als je het in twee porties verdeeld dan ?

Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit :-\
[/quote]
Mufasa krijgt dus 3x 500 gr Bibi en op een 'brokkendag' 250 gr brok en 2x 500 gr Bibi.

Geef ik hem bijv. 750 gr Bibi of 300 gr brok, dan laat hij echt 250 gr Bibi of 50 gr Brok staan. Ik heb het na gewogen op de weegschaal. Het is ongelooflijk......

Ik ga het vanaf morgen anders aanpakken.
Ze krijgen morgenochtend een halve dagportie (Ik moet wel, want er ligt al twee dagen een kilo Bibi in de koelkast ::))
Als dat helemaal op gaat krijgen ze morgenavond nog een halve dagportie. Gaat dat niet op, dan krijgen ze die dag verder NIETS. Hebben ze blijkbaar nog niet genoeg honger.

Ik stop met dan dit merk en dan dat merk. Ze eten maar wat ze voor krijgen.

Ik hoop dat ik dit kan volbrengen <ZUCHT>
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Ik weet precies hoe je je nu voelt...als Kobus weer eens niet wilde eten,en dat was heel vaak moest ik hem dwangmatig voeren :-X
Anders kon ik hem niet spuiten met zijn insuline,soms stond ik te janken en te schelden op die rothond :-[
Terwijl hij natuurlijk ziek was,zelfs voor rosbief wat ik vrij goedkoop kon krijgen haalde hij zijn neus op!
Met de nollebakmonsters krijg ik de straf die ik verdien na mijn gemopper op Kobus,ze vreten werkelijk alles wat los en vast zit.
Heerlijk 2 van die Leo-varkens :-* ;D
Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Nou, je zou d'r bijna naar verlangen dat ze je portemonnee leeg eten.
Ze zien er nu zo leeg uit :(. Net paarden met ingevallen flanken die 's avonds van een kale wei naar de stal komen om zich eens lekker vol te kunnen eten.

Gisteren is Mufasa op Bas gesprongen en heeft Bas zijn rug bezeerd. Hij kon gisteren bijna niet lopen en is nu nog wat stijfjes. Ligt de hele dag op een kleedje op de bank en dan dat dunne lijfje er nog bij :(.
Om droevig van te worden. Bas is toch mijn lievertje......

Mufasa ligt ook een hele dag te slapen, maar dat komt misschien omdat Bas geen respons geeft.....

Ik hoop toch dat ze morgen weer willen eten hoor......
bernerfan
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bernerfan »

ja ik snap je frustratie heel goed hoor , heb er hier dus ook zo eentje :-\ ;)...ook van alles geprobeerd.....je wordt er zeker moedeloos van :-\...ik ben nu met duck begonnen , en gelukkig eet hij dat goed...nu maar hopen dat tie dat volhoudt....dudly lijkt soms alleen maar lekkere trek te hebben... :-\...ik hoop dat je snel iets vindt wat ze goed eten, en anders nog meer afwisseling ? :-\...er zal toch wel iets wat ze altijd wel zullen eten ? ::)......sterkte ermee :-\ :)
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Hallo, niet moedeloos worden hoor :D

Wat ik waarschijnlijk zou doen (mijn 5 ct voor wat het waard is) Ik heb zelf ook een heel erg slecht etend hondje gehad.

Ten eerste: Zeker weten dat ze niet ziek zijn/wormen hebben/tand problemen etc. Dus dat ze kern gezond zijn!

Het hele eet gedoe zo min mogelijk aandacht geven en minder geven dan ze nodig zouden hebben. Dus gewoon echt een klein beetje geven (de helft of minder). Na het geven van het eten de hond negeren (liefst weglopen), 10 min of zo iets anders gaan doen, terugkomen en eet ie dan niet en is het niet op dan het eten wegnemen (terloops, maak er geen punt van, en ga direct weer verder met iets waar je mee bezig was dus niet met de hondjes) en gebruik het eten voor de volgende maaltijd. Een gezonde hond gaat echt vanzelf eten.... is best moeilijk

Wees ook niet bang dat ze te mager worden, een gezonde hond hongert zich niet dood. Een maagkanteling is natuurlijk wel heel erg gevaarlijk dus ik zou (tot ze weer normaal eten :) ) wel heel rustig met ze doen: niet hard rennen/stoppen draaien ballen etc.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

[quote="evds"]
Hallo, niet moedeloos worden hoor :D

Wat ik waarschijnlijk zou doen (mijn 5 ct voor wat het waard is) Ik heb zelf ook een heel erg slecht etend hondje gehad.

Ten eerste: Zeker weten dat ze niet ziek zijn/wormen hebben/tand problemen etc. Dus dat ze kern gezond zijn!

Het hele eet gedoe zo min mogelijk aandacht geven en minder geven dan ze nodig zouden hebben. Dus gewoon echt een klein beetje geven (de helft of minder). Na het geven van het eten de hond negeren (liefst weglopen), 10 min of zo iets anders gaan doen, terugkomen en eet ie dan niet en is het niet op dan het eten wegnemen (terloops, maak er geen punt van, en ga direct weer verder met iets waar je mee bezig was dus niet met de hondjes) en gebruik het eten voor de volgende maaltijd. Een gezonde hond gaat echt vanzelf eten.... is best moeilijk

Wees ook niet bang dat ze te mager worden, een gezonde hond hongert zich niet dood. Een maagkanteling is natuurlijk wel heel erg gevaarlijk dus ik zou (tot ze weer normaal eten :) ) wel heel rustig met ze doen: niet hard rennen/stoppen draaien ballen etc.
[/quote]Hier sluit ik me bij aan. Hoewel ik gelukkig nooit met dat probleem te maken heb gehad. Die van mij hebben altijd honger! ;D
Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja......

Vanmorgen......weer niet gegeten :(

Het vervelende is nu, dat dit vlees al sinds vrijdagavond of zaterdagochtend (weet niet precies meer) in de koelkast lag. Zal nog wel goed zijn, maar helemaal zeker is dat natuurlijk niet.

Ik ga nu toch eerst maar eens uitzoeken of ze geen wormen hebben. Ontlasting meenemen wordt nu een beetje moeilijk, want als er geen vlees in gaat komt er ook geen poep uit :-\

Ik heb hier nog Drontal liggen. Zou dat afdoende werken of zijn er wormensoorten die daar tegen kunnen? Wormen dan natuurlijk die de eetlust kunnen stillegen.
Hart- en longworm zal zo'n vaart niet lopen zeker?

Verdere lichamelijke kwalen sluit ik nog even uit. Lijkt me sterk dat ze allebei iets mankeren.
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

[quote="Ineke"]
Ja......

Vanmorgen......weer niet gegeten :(

Het vervelende is nu, dat dit vlees al sinds vrijdagavond of zaterdagochtend (weet niet precies meer) in de koelkast lag. Zal nog wel goed zijn, maar helemaal zeker is dat natuurlijk niet.

Ik ga nu toch eerst maar eens uitzoeken of ze geen wormen hebben. Ontlasting meenemen wordt nu een beetje moeilijk, want als er geen vlees in gaat komt er ook geen poep uit :-\

Ik heb hier nog Drontal liggen. Zou dat afdoende werken of zijn er wormensoorten die daar tegen kunnen? Wormen dan natuurlijk die de eetlust kunnen stillegen.
Hart- en longworm zal zo'n vaart niet lopen zeker?

Verdere lichamelijke kwalen sluit ik nog even uit. Lijkt me sterk dat ze allebei iets mankeren.

[/quote]
Hoi,

Vlees wat een paar daagjes uit de vrieser ligt is in principe nog goed voor ze, maar je moet zelf niet twijfelen want honden pikken echt heel erg veel emoties van hun baas op. Dus kippert het bij twijfel maar weg en begin met een nieuwe heel kleine portie.

En voor de wormen zou ik toch maar even bellen met een veearts. Ik weet ook niet welke wormen invloed kunnen hebben op de eetlust en het lijkt me wel belangrijk dat, als je ze gaat ontwormen, ze een effectief middel krijgen.

Suc6!!
Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Volgens de DA-assistente zou een worm-infectie die de eetlust wegneemt zodanig moeten zijn, dat de hond diarree heeft en (wormen)braakt.

Ontlasting kan ik niet nakijken. Dat hebben ze niet meer.
Braken doen ze niet.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Er zou wel een dikkedarm infectie heersen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb de laatste dagen geen diarree gezien. Ze maken geen zieke indruk, maar worden wel wat rustigjes ;D
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Ik zou volhouden. Dit is de grote strijd die jij moet winnen. Eten ze niet vlotjes, dan niet. Het is nu even moeilijk, maar jij moet nu als overwinnaar uit de strijd komen!!
nancy
2-sterren
2-sterren

Bericht door nancy »

Hi Ineke,
Heel herkenbaar wat je over het eetgedrag van jouw honden schrijft. Ik heb helaas ook een hond, Cooper, borderterrier van nu ruim anderhalf jaar, die de laatste maanden erg slecht is gaan eten. Hij eet al van pup af aan diverse merken kvv en pens, fytomix en botten e.d. en is eigenlijk nooit brokken gewend, maar nu laat hij heel vaak alles staan en wend zich walgend af. Opnieuw aanbieden lukt soms wel, maar na een paar dagen moet ik het toch vaak weggooien. Zeer irritant en ik ben dan ook gestopt met het geven van botten om die reden.

Ik geef Cooper nu overdag nog nauwelijks wat te eten. paar stukjes gedroogde pensstaaf en een worteltje en hij heeft er kennelijk ook weinig behoefte aan, is heel aktief en speels en levendig. Maar het is wel een klein hondje, dus het risico van maagtorsie is bij hem nihil en bij Mustafa is dat natuurlijk toch anders. Bij Bas zou ik me er dan ook geen zorgen om maken als ik jou was. Een Jack Russel hoort best heel slank te zijn en Bas voelt dat kennelijk zelf ook wel aan. Geldt voor mijn hond waarschijnlijk ook, dat hij zelf aanvoelt of hij nog moet eten.

Wat hij wel heel lekker vindt, tot mijn grote ergernis >:( , is die brokjes van Canidea, die eet hij het allerliefst momenteel. Als test heb ik hem daar laatst een bakje van gegeven en hij stond te smullen en te schrokken ervan alsof hij nooit iets fatsoenlijks te eten krijgt ???

Ontwormen heeft bij Cooper geen effect gehad op zijn eetlust, dus dat zou ik niet doen als ik jou was.

Ik dacht zelf bij Cooper nog aan de loopse teven die momenteel de hormoonhuishouding van reutjes en mogelijk ook de eetlust nogal beinvloeden, misschien is dat bij Bas en Mustafa ook een extra reden tot weinig eten.

Maar ik heb nu dus maar zijn hoofdmaaltijd naar de avond, vlak voor het slapen gaan verplaatst, omdat hij dan het meest honger lijkt te hebben en hij ook niet met een lege maag mag gaan slapen ivm een erfelijke afwijking van teveel maagzuurproduktie tijdens de nacht. Dit geeft dan heel nare maag/darmkrampen die rustig een hele dag kunnen aanhouden en zeer pijnlijk voor hem zijn. Dus voor het slapen gaan moet hij dus iets eten heeft de ervaring intussen geleerd bij hem.

Oh, dat is misschien nog wel een goed idee:
ik geef Cooper per dag een half blokje (gereinigd)schapenvet van Biofood, geraspt over zijn kvv en ook om de dag een visoliecapsule van Etos. Door dat vet valt het mager worden bij hem best mee ook al eet hij weinig momenteel. Voor Mustafa is dat misschien ook een goede oplossing om hem wat aan te laten komen, flink wat schapenvet geven een tijdje.
Veel sterkte ermee hoor !
gonny

Bericht door gonny »

pffffff wat een gestress.....ik heb helaas geen tips voor je, maar ik leef met je mee, ik heb zo'n kind wat niks eet.... :-X suc6!!! ;)
Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Tja, het is wat met die twee.

Ontwormen doe ik nu nog even niet. Ten eerste is het puur vergif en ten tweede kost zo'n kuur niet niks.
Mufasa zou 7 pillen moeten krijgen. Als hij dan niets wil eten moet ik nog maar zien hoe ik die bij hem naar binnen krijg. En om dat nu te doen als ze helemaal geen wormen hebben?
Zelfs op een pensstaafje gistereavond (je wil ze toch niet met een lege maag naar bed sturen hè ::)) hebben ze allebei zitten trutten.

Teven zou een reden kunnen zijn, al merk ik daar in huis verder helemaal niets van. Ze zijn niet hitsig of vervelend.
Wel wil Mufasa de hele dag op Bas rijden. Ze lopen dus de ganse dag heen en weer door het huis. De één om te vluchten de ander om te scoren. Bas loopt hier ook net zo gemakkelijk uit te dagen, dus zielig is hij zeker niet. Volgens mij is Bas zelfs de dominantste al heeft hij fysiek natuurlijk niets in te brengen.

Vandaag krijgen ze niets meer. Vanmorgen hebben ze een kans gehad.
Als ze vrijdag nog niets eten is een bezoek aan de Da misschien wel op zijn plaats. Moet dan toch op controle met Mufasa voor zijn oren.

Heel misschien ga ik tijdelijk brokken voeren. Die hoef ik tenminste niet weg te gooien als ze weer een dag willen overslaan, maar dan moet ik ze daarna wel weer op kvv zien te krijgen :-\
gonny

Bericht door gonny »

[quote="Ineke"]
Tja, het is wat met die twee.

Ontwormen doe ik nu nog even niet. Ten eerste is het puur vergif en ten tweede kost zo'n kuur niet niks.
Mufasa zou 7 pillen moeten krijgen. Als hij dan niets wil eten moet ik nog maar zien hoe ik die bij hem naar binnen krijg. En om dat nu te doen als ze helemaal geen wormen hebben?
Zelfs op een pensstaafje gistereavond (je wil ze toch niet met een lege maag naar bed sturen hè ::)) hebben ze allebei zitten trutten.

Teven zou een reden kunnen zijn, al merk ik daar in huis verder helemaal niets van. Ze zijn niet hitsig of vervelend.
Wel wil Mufasa de hele dag op Bas rijden.
Ze lopen dus de ganse dag heen en weer door het huis. De één om te vluchten de ander om te scoren. Bas loopt hier ook net zo gemakkelijk uit te dagen, dus zielig is hij zeker niet. Volgens mij is Bas zelfs de dominantste al heeft hij fysiek natuurlijk niets in te brengen.

Vandaag krijgen ze niets meer. Vanmorgen hebben ze een kans gehad.
Als ze vrijdag nog niets eten is een bezoek aan de Da misschien wel op zijn plaats. Moet dan toch op controle met Mufasa voor zijn oren.

Heel misschien ga ik tijdelijk brokken voeren. Die hoef ik tenminste niet weg te gooien als ze weer een dag willen overslaan, maar dan moet ik ze daarna wel weer op kvv zien te krijgen :-\
[/quote] ??? beetje tegenstrijdig en ik denk misschien t antwoord op je probleem.... ;)of iig dat het er mee te maken kan hebben..
Laatst gewijzigd door gonny op ma 14 feb 2005, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ineke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik denk zelf dat het rijden van Mufasa op Bas niets met teven te maken heeft, maar een rangorde 'strijd'.
Door op een ranglagere te rijden laat hij zien dat hij de baas is, maar Bas pikt dat dus niet. Als Mufasa op de grond ligt gaat Bas zelfs over Mufasa heen staan (over zijn voor poten dan ;D) Met een heel hoge staart en hoog opgetrokken oren. een echt baasje dus. Bas is de baas, maar kan dat nooit op eisen. Mufasa is fysiek te sterk.
Mufasa wijkt zelfs van zijn voerbak als Bas dat op komt eisen. Als ze eten dan hè? ;D

Met hitsig op teven bedoel ik echt het janken, piepen, loeien en strontvervelend zijn met uitlaten.
Echt het gedrag waarvoor sommige mensen hun reu laten castreren.
Dat gedrag hebben ze niet. Natuurlijk likken ze wel elk grassprietje af, maar ze zijn lang niet zo 'tevig' als ze kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 14 feb 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie