Hope gaat weer beter, wat te voeren?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hope niet lekker.

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Binno schreef: als stress en onzekerheid meespeelt, misschien kan je als ondersteuning eens
een DAP (ADAPTIL heet het tegenwoordig) feromonen-halsband en/of verdamper proberen?
Met zijn allergie klinkt dat niet erg veilig, Hope is erg gevoelig.

De tip van Nienk lijkt goed te werken. Hij snapt het nog niet echt maar hij voelt zich geloof ik wel minder bedreigd. We spelen nu wat vaker op een dag korte momenten, dat doet hem ook goed.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Hope schreef: Met zijn allergie klinkt dat niet erg veilig, Hope is erg gevoelig.

De tip van Nienk lijkt goed te werken. Hij snapt het nog niet echt maar hij voelt zich geloof ik wel minder bedreigd. We spelen nu wat vaker op een dag korte momenten, dat doet hem ook goed.
hoera dat het helpt! Reus moest het ook even door krijgen hoor, zeker buiten. ik deed het al een flink tijdje, en toen was ik ergens buiten met hem 's avonds, kwamen er twee spannende honden (los) van ieder een andere kant aan lopen, vond ie helemaal niks. dus hij staat daar een beetje ongelukkig te zijn met zijn pootje omhoog, ik doe een stap naar schuin achter, hij kijkt om en je ziet 'm echt denken: verrek, dat kan ik ook! dus hij loopt zo uit die situatie. ik apen trots natuurlijk, hij schudde zich een minuutje later nog even uit en liep daarna als een blij eitje te huppelen.

over die verdamper:

ik zou de halsband ook niet gebruiken, dat zit zo op zijn huid, dat durf ik met Reus ook niet aan. Ik heb voor Reus wel het spray flesje, dat kan je dan zelf ergens sprayen waar/wanneer nodig. ik doe het bijvoorbeeld aan de onderkant van mijn broekspijpen als ik met Reus in de auto moet. of op mijn mouwen voor we naar de dierenarts gaan. het is voor Reus geen wonder middel, maar het helpt wel.

als je straks bij Tannetje zijn zou je het onzeker zijn ook even aan kunnen kaarten, wellicht kan zij iets voor Hope betekenen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Hope is ziek, we zijn op vakantie. Hulp gevraagd.

Bericht door Hope »

Hope is ziek.

Afgelopen maandagochtend zijn we met hem op vakantie gegaan. Een autorit van een klein uur, hij lag mooi rustig in de auto zoals altijd. Langere ritten waren nooit een probleem.
's Avonds gaf ik hem zoals gewoonlijk zijn avondmaaltijd. Haaskarkas, paardenspiervlees en konijnorgaan.
Toen hij bezig was met zijn haaskarkas hoorde ik hem kokhalzen en ben ik er naartoe gegaan. Hij had een stuk uitgespuugd maar toen ik het wilde ruilen voor een snack slikte hij het door. Ik heb hem wat extra spiervlees gegeven. Hij was de hele avond gewoon fit.

De nacht was wat onrustig. Hij werd af en toe wakker en lag te smakken.
's Ochtends spuugde hij het hele vakantiehuisje onder. Bij het opruimen voelde ik harde wervels van het haaskarkas. Na het spugen knapte hij zienderogen op. Ik ging een stuk met hem wandelen, dat ging prima.

Overdag was hij super fit. We hebben een heel stuk gelopen, hij was aan het rennen en het spelen, niet anders dan anders. Alles ging goed.
Ik gaf hem opnieuw zijn avondmaaltijd. Dit keer konijnkarkas, hazenspiervlees en konijnorgaan. Hij at goed, dronk ook goed en was fit.
Later in de avond begon hij te hijgen. Dat doet hij nooit. Hij wilde steeds naar buiten. Opnieuw een stuk met hem gelopen, waar hij flink moest poepen. Een paar uur was hij weer prima in orde en sliep hij lekker.
Vannacht echter een hele onrustige nacht. Veel smakken, een opgetrokken buik, rondlopen, geen rust kunnen vinden, piepen, kreunen. Hij smakt veel en drinkt zichtbaar meer water als anders, ook midden in de nacht.
Vannacht om 02.00 een half uur met hem gewandeld. Hij moest opnieuw best flink poepen. Dat buiten zijn (en het poepen) hielp wel even maar hij bleef onrustig. Slecht geslapen en steeds smakken en slokjes water drinken.

Ook nu is hij niet fit. Hij smakt veel, en heeft een opgetrokken buik.

Wat moet ik nu doen? Normaal krijgt hij 's ochtends groenten, maar ik weet niet of dat nu goed is of juist niet.
Ik heb geen idee of de haaskarkas de boosdoener is. In zijn ontlasting zaten stukjes onverteerd bot, meer als normaal. Bij haaskarkas is dat wel eens vaker, maar niet zo erg als nu.

Ik weet niet goed wat ik hem vandaag moet voeren, of dat ik hem beter kan laten vasten, of dat ik hem iets anders moet geven voor bijvoorbeeld de misselijkheid. Als het nodig is gaan we uiteraard direct naar de dierenarts, maar hij is niet doodziek en ik bekijk het gewoon van uur naar uur.
Laatst gewijzigd door Hope op wo 13 mar 2013, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Er heerst een virus met braken en vaak ook diarree (met bloed erbij). Even kijken of water er in blijft als dat niet zo is, even een gil geven. Dan moeten we ingrijpen. En eventueel iets weerstandverhogends geven, als je dat hebt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dank je Tannetje! Als het water er niet inblijft staan we zo bij je op de stoep  ;)
Kan ik hem wel gewoon voeren?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Oh, heerst er iets?, Ook hier een kotser maar (nog geen) spuitpoep.

Ik hoop dat Hope snel opknapt, anders toch maar even land de DA.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hoe is het met Hope?

Groetjes Rian
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat lief dat je dat vraagt Rian.

Het gaat niet zo goed met Hope. Hij is behoorlijk ziek.
Hij heeft diarree, is misselijk en heeft al een aantal keer ons gehele vakantiehuisje ondergespuugt. Hij is dan zo in zichzelf dat ik hem ook niet meer naar buiten krijg, dus mijn vakantie is wel een beetje in het water gevallen zo.

Hij doet het nog maar het beste als hij iedere twee uur iets te eten krijgt. Een handje vol, niet meer.
Groentes, spiervlees en vis gaan goed, zodra hij harder vleesbot krijgt spuugt hij alles uit en begint hij te hijgen.
Ik knip momenteel de ribben van mijn konijnkarkassen af. Dat houd hij binnen. De ruggenwervels niet.
Sardien houd hij ook binnen. Haaskarkas niet.

Gisteren heb ik geprobeerd om hem platgemepte karkassen te geven. Bij gebrek aan hamer of ander gereedschap heb ik het in een stevige plastic zak gedaan en ben ik er met de auto overheen gereden. Op die manier kan ik hem dus de ribben en zachtere delen voeren, maar de hardere rugstukken verdraagt hij niet.

Ik zit in een vakantiehuisje. Hope kan alleen tegen haas, konijn, paard en sardien.
Mijn voorraad ribben is bijna op. Nog voor 1 dag hooguit. We gaan pas maandag naar huis.
De voorraad sardientjes is ernstig geslonken. Ik had er best een aantal meegenomen (ruim voldoende vond ik zelf) voor extra tussendoortjes. Ze zijn bijna op. Ik heb alle supermarkten in de omgeving gebeld maar ze hebben ze nergens. Tannetje heeft alleen de haaskarkassen, die hij dus niet verdraagt.

Mijn vakantie bestaat op het moment vooral uit het schoonhouden van het huisje, het wassen van Hope zijn dekens en het zorgen dat hij op tijd buiten is als hij moet poepen. Ik had het me iets anders voorgesteld.
We hebben het op zich naar ons zin hoor, Hope is met wandelen best fit dus we zien nog best wel wat van de natuur. Maar ik heb toch wel even een paar keer heel diep moeten zuchten vanmorgen en ik vraag me af of we niet gewoon eerder naar huis gaan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op vr 15 mar 2013, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Sneu allemaal. Kan mij goed voorstellen dat je eerder naar huis wilt.

Sterkte met Hope.

Nicolette
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ach arme hond!!

veel beterschap voor hem en hopelijk kunnen je toch nog een beetje genieten van de vakantie!!

(misschien even vraag & aanbod oproepje plaatsen of er een barfer in de buurt is waar je wat vleesjes van kan overnemen?)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik zou hem even geen botten geven. Die verteert hij nu niet.
Als je pech hebt gaat hij ook nog aan de diarree.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Jammer van jullie vakantie .
En wat rot voor Hope dat hij zich nog steeds zo slecht voelt.
Maar ik ga mee met voorgaand advies geef hem even geen botten maar kant en klaar vlees dat is beter denk ik voor zijn spijsvertering en darmen.
Als ik naar mezlef kijk en ik ben misselijk en heb last van mijn darmen dan eet ik ook wat voorzichtiger en neem rust.
Het is rot dat jullie vakantie in het water gevallen is .

Sterkte

Groetjes Rian
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ach wat rot voor jullie zeg  :-\

Hier was Yuko vorige week ook niet lekker, voor die gevallen heb ik altijd een rol kvv in de vriezer liggen. Kan me goed voorstellen dat Hope botten nu niet goed verdraagt.

Nu is kvv natuurlijk lastig met Hope... Dan zou ik het bot weglaten en kijken of je bij iemand in de buurt konijnen- of paardenvlees kunt ophalen? Waar zitten jullie ongeveer?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

We zitten in Hoenderloo.

Ik heb nog paardenspiervlees, 3 x 200 gram en 1 x 180 gram
Dan heb ik nog konijnorgaan, 3 x 80 gram en 1 x 60 gram
Verder heb ik nog 6 sardientjes, dat is samen ongeveer 500 gram.

De sardientjes verdraagt hij prima als ik er iedere 2 uur één geef. Hij krijgt gekookte andijvie, dat gaat ook goed.
Mijn vriend komt morgen sardien bij brengen. Hij is vandaag naar de Sligro gereden, speciaal voor Hope, en komt het morgen brengen. Echt heel lief!

KVV durf ik hem niet te geven. Ik moet dan echt 100% zeker weten dat het alleen konijn is, zonder verder kleur- geur- smaakstoffen, zonder conserveermiddelen of andere toevoegingen. Ik geloof dat ik dan Tinlo Barfmenu zou moeten hebben. Ik heb een dierenwinkel gebeld die dat zou moeten hebben, maar de konijnvariant had ze niet op voorraad.

Als ik extra vissen krijg dan moet ik het weekend wel doorkomen denk ik.

Aan de diarree is hij al. Het is geen water meer maar dikke brei.
Kan hij 2 dagen zonder vleesbot? Gaat hij dan niet erger aan de diarree? Of zou de vis dat een beetje op orde houden?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik denk dat het weglaten van vleesbot niet bevorderlijk is voor de diarree, nee...

Je zit niet ver bij Arnhem vandaan. Daar zit de Pets Place en daar moeten ze de konijnenvariant van Tinlo eigenlijk wel hebben. Ik woon ook in Arnhem en heb hier konijnenspiervlees, sowieso nog een dicht pak van 5 kg. Ik heb ook nog 4 kg konijnenniertjes en iets van 1,5 kg konijn-hart long. Een paar pakjes paardenvlees van 200 gr heb ik ook nog wel, zou alleen even moeten kijken hoeveel.

Dus, als je daar iets van nodig hebt...

Wat ik ook nog heb is maaltijden van Yuko: konijnenruggetjes (hele zachte) in kleine stukjes geknipt, met paardenvlees en konijnennier/lever. In een pakje zit ca. 475 gram totaal. Zeker 'allergieproof'...
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 15 mar 2013, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie