DJ en Doerak schreef:
Oooh nu zit ik al een uur naar Rudolphs Bakery recepten te kijken op 't internet... Daarbij steeds te bedenken hoe ik ze kan vertalen naar een gezond recept. Zonder suiker en tarwebloem, dat is soms nog een hele opgave en meerdere keren uitproberen maar zo leuk als het lukt !
Ik bak alle recepten met biologische ingrediënten en gebruik speltbloem , gaat prima en lekker.
Voor de chocoladetaart heb ik amandelmeel gebruikt met wat speltmeel, heerlijk!
Bedankt voor de tip!! Ik gebruik hooguit wat honing en af en toe een drup stevia om te zoeten, maar in sommige recepten is een grote hoeveelheid van het volume suiker, ik twijfel dan altijd of het wel goed komt.
DJ en Doerak schreef:
Bedankt voor de tip!! Ik gebruik hooguit wat honing en af en toe een drup stevia om te zoeten, maar in sommige recepten is een grote hoeveelheid van het volume suiker, ik twijfel dan altijd of het wel goed komt.
Ik gebruik vaak minder suiker dan in een recept staat aangegeven maar zonder of vervangen geeft kans op mislukken. Gebruik biologische rietsuiker en dat gaat goed en proeft minder zoet.
Mijn cakebeslag kan ik echt niet met een knijpfles in de vormpjes krijgen hoor. Ik denk dat je beslag te dun is. Mijn beslag is dusdanig dat het in lekkere klodders aan elkaar blijft, dus ik kan een mooi 'bolletje' op mijn lepel scheppen die precies groot genoeg is voor het vormpje en dan met de achterkant van de tweede lepel eraf duwen. Er zit geen spetter naarst (want het spettert niet )
WillyP schreef:
Mijn cakebeslag kan ik echt niet met een knijpfles in de vormpjes krijgen hoor. Ik denk dat je beslag te dun is. Mijn beslag is dusdanig dat het in lekkere klodders aan elkaar blijft, dus ik kan een mooi 'bolletje' op mijn lepel scheppen die precies groot genoeg is voor het vormpje en dan met de achterkant van de tweede lepel eraf duwen. Er zit geen spetter naarst (want het spettert niet )
Mijn beslag is ook niet echt dun. Maar ik ben niet zo trefzeker Vandaar dat ik dus kijk naar andere mogelijkheden om te proberen en de voor mij best werkende methode te gebruiken
TMG1961 schreef:
Mijn beslag is ook niet echt dun. Maar ik ben niet zo trefzeker Vandaar dat ik dus kijk naar andere mogelijkheden om te proberen en de voor mij best werkende methode te gebruiken
Aha, vandaar. Dan zou ik een spuitzak gebruiken of zo'n spuit voor koekjesdeeg. Dat kan juist wel met het cakebeslag. Tuit met groot gat erop en erin spuiten/knijpen.
Mowgli schreef:
Ik ben trouwens benieuwd of het boek van mijn moeder met de verhuizing is meegekomen afgelopen november. Ik hoop het eigenlijk wel... *noteert dat ze dat even moet navragen bij mama*
Wouw, uit welk jaar is die dan?
Volgens mij heeft mijn moeder die ook. Ik meen me te herinneren dat er zelfs (kleuren?)foto's in staan...
WillyP schreef:
Aha, vandaar. Dan zou ik een spuitzak gebruiken of zo'n spuit voor koekjesdeeg. Dat kan juist wel met het cakebeslag. Tuit met groot gat erop en erin spuiten/knijpen.
Je kunt ook van bakpapier een spuitzak rollen, of een grote diepvrieszak nemen en daarvan het hoekje afknippen.
Ik zat gisteren college tour te kijken met Nigella Lawson. Ging over een chocolade taart obv olijfolie zonder gluten en zuivel. Heeft iemand dat recept?
Jantina schreef:
Ik zat gisteren college tour te kijken met Nigella Lawson. Ging over een chocolade taart obv olijfolie zonder gluten en zuivel. Heeft iemand dat recept?