Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

DJ en Doerak schreef: Oooh nu zit ik al een uur naar Rudolphs Bakery recepten te kijken op 't internet... Daarbij steeds te bedenken hoe ik ze kan vertalen naar een gezond recept. Zonder suiker en tarwebloem, dat is soms nog een hele opgave en meerdere keren uitproberen maar zo leuk als het lukt :)!
Ik bak alle recepten met biologische ingrediënten en gebruik speltbloem , gaat prima en lekker.
Voor de chocoladetaart heb ik amandelmeel gebruikt met wat speltmeel, heerlijk!
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Bedankt voor de tip!! Ik gebruik hooguit wat honing en af en toe een drup stevia om te zoeten, maar in sommige recepten is een grote hoeveelheid van het volume suiker, ik twijfel dan altijd of het wel goed komt.
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Theo, is zo'n poffertjes spuitfles dan niks? Die zijn geloof ik 1 euro bij de Blokker ofzo!
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

DJ en Doerak schreef: Bedankt voor de tip!! Ik gebruik hooguit wat honing en af en toe een drup stevia om te zoeten, maar in sommige recepten is een grote hoeveelheid van het volume suiker, ik twijfel dan altijd of het wel goed komt.
Ik gebruik vaak minder suiker dan in een recept staat aangegeven maar zonder of vervangen geeft kans op mislukken. Gebruik biologische rietsuiker en dat gaat goed en proeft minder zoet.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

ChantalKrijn schreef: Theo, is zo'n poffertjes spuitfles dan niks? Die zijn geloof ik 1 euro bij de Blokker ofzo!
Dat zou kunnen werken..ben morgen toch in het dorp en zal dan eens kijken
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

annielaumen schreef: Zou ik dit recept kunnen bakken met amandelmeel en of kokosmeel
Dat denk ik wel, kwestie van proberen, misschien dat ze iets zwaarder worden, maar ik denk nog wel luchtig genoeg en niet droog.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Mijn cakebeslag kan ik echt niet met een knijpfles in de vormpjes krijgen hoor. Ik denk dat je beslag te dun is. Mijn beslag is dusdanig dat het in lekkere klodders aan elkaar blijft, dus ik kan een mooi 'bolletje' op mijn lepel scheppen die precies groot genoeg is voor het vormpje en dan met de achterkant van de tweede lepel eraf duwen. Er zit geen spetter naarst (want het spettert niet  ;D)
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

WillyP schreef: Mijn cakebeslag kan ik echt niet met een knijpfles in de vormpjes krijgen hoor. Ik denk dat je beslag te dun is. Mijn beslag is dusdanig dat het in lekkere klodders aan elkaar blijft, dus ik kan een mooi 'bolletje' op mijn lepel scheppen die precies groot genoeg is voor het vormpje en dan met de achterkant van de tweede lepel eraf duwen. Er zit geen spetter naarst (want het spettert niet  ;D)
Mijn beslag is ook niet echt dun. Maar ik ben niet zo trefzeker  :biggrin2: Vandaar dat ik dus kijk naar andere mogelijkheden om te proberen en de voor mij best werkende methode te gebruiken
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

TMG1961 schreef: Mijn beslag is ook niet echt dun. Maar ik ben niet zo trefzeker  :biggrin2: Vandaar dat ik dus kijk naar andere mogelijkheden om te proberen en de voor mij best werkende methode te gebruiken
Aha, vandaar. Dan zou ik een spuitzak gebruiken of zo'n spuit voor koekjesdeeg. Dat kan juist wel met het cakebeslag. Tuit met groot gat erop en erin spuiten/knijpen.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Mowgli schreef:   ;D  ;D  ;D
Ik ben trouwens benieuwd of het boek van mijn moeder met de verhuizing is meegekomen afgelopen november. Ik hoop het eigenlijk wel... *noteert dat ze dat even moet navragen bij mama*
Wouw, uit welk jaar is die dan?
Volgens mij heeft mijn moeder die ook.
Ik meen me te herinneren dat er zelfs (kleuren?)foto's in staan...
klopt, is idd met kleurenfoto's!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

WillyP schreef: Aha, vandaar. Dan zou ik een spuitzak gebruiken of zo'n spuit voor koekjesdeeg. Dat kan juist wel met het cakebeslag. Tuit met groot gat erop en erin spuiten/knijpen.
Je kunt ook van bakpapier een spuitzak rollen, of een grote diepvrieszak nemen en daarvan het hoekje afknippen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik zat gisteren college tour te kijken met Nigella Lawson. Ging over een chocolade taart obv olijfolie zonder gluten en zuivel. Heeft iemand dat recept?
calimero_a
4-sterren
4-sterren

Bericht door calimero_a »

Jantina schreef: Ik zat gisteren college tour te kijken met Nigella Lawson. Ging over een chocolade taart obv olijfolie zonder gluten en zuivel. Heeft iemand dat recept?
http://www.nigella.com/recipes/view/CHOCOLATE-OLIVE-OIL-CAKE-5551

alstu!
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Dank je, weer een recept die ik mag.
Ben druk aan het zoeken en zelf recepten proberen te veranderen, zodat het zonder gluten is.

Zie hier heerlijke recepten voorbij komen die ik kan maken voor de visite.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

fransbulletje schreef: Ben grote fan van Rudolph's Bakery en afgelopen weken ieder weekend wat gebakken.

Blueberry-cheescake
Afbeelding

Rocky-Roadtaart
Afbeelding

Mascarpone Appeltaart
Afbeelding

Toffee-appel pie
Afbeelding

Mediterraanse volle groententaart
Afbeelding

Walnotentaart met pure chocolade uit het kookboek Koken met Karin "Handboek Oven".
Afbeelding

Heb echt een nieuwe heerlijke hobby ontdekt  ;D
Oh my!!

Recept please!!

Ik bak ook graag, maar maak veel fondant taarten :) Maar moet dit soort baksels ook eens wat vaker maken :)

Plaats reactie