Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

[quote="keetje"]
Het wondermiddel helpt echt, maar dan moet ik het er wel heel regelmatig op doen, ze was vanmiddag met mij buiten, stoot haar voet en die begint te bloeden en daarna heeft ze in (ik denk) 1 minuut haar hele poot kapot gevreten. Steeds duwde ik haar kop weg maar ze bleef het doen.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van 5 minuten geleden. :'(

Haar neus begint nu ook al,....

Ik weet het niet meer,.....
[/quote]

Kun je jouw DA geen spoedconsult bij dr. Vroom aan laten vragen? Want anders heb je kans dat je 4 maanden moet wachten totdat ze tijd heeft.
Ik denk dat het echt belangrijk is dat je bij een goede dermatoloog terecht komt.
Heeft ze geen pijn?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Is een bul he? Die geven dat zo slecht aan, ze vreet nu wel aan haar poten en dat doet ze niet voor niets, of het pijn is weet ik niet, wel jeuk.
Ik kan gewoon niet naar Oisterwijk als Meneer Keetje niet thuis is, met openbaar vervoer is geen doen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Trouwens, misschien moet ik er gewoon een mailtje aan wagen, misschien zien ze de foto's en zeggen,.....maar joh, ...dat is dit of dat??
Of zou ze daar niet aan doen, consult per mail?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Trouwens, misschien moet ik er gewoon een mailtje aan wagen, misschien zien ze de foto's en zeggen,.....maar joh, ...dat is dit of dat??
Of zou ze daar niet aan doen, consult per mail?
nou je kan het altijd proberen!
als je nou paar recente foto's stuurt, dus zeg, van n half jaar terug, een maand terug, vorige week, en nu. met daar bij heel kort puntsgewijs samengevat wat je al gedaan hebben en daarbij haar DA dossier.

niet geschoten is altijd mis!
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

tt-tjes schreef: Kun je jouw DA geen spoedconsult bij dr. Vroom aan laten vragen? Want anders heb je kans dat je 4 maanden moet wachten totdat ze tijd heeft.
Ik denk dat het echt belangrijk is dat je bij een goede dermatoloog terecht komt.
Wat een goed idee! Of contact per mail inderdaad? Misschien kun je iemand in je omgeving vinden, of zelfs via BP, die met jullie tegen reiskosten wil rijden? Helaas woon ik zelf nogal uit de buurt, anders had ik dat wel willen doen... Maar daar heb je nu niks aan  :-\
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

nienk schreef: nou je kan het altijd proberen!
als je nou paar recente foto's stuurt, dus zeg, van n half jaar terug, een maand terug, vorige week, en nu. met daar bij heel kort puntsgewijs samengevat wat je al gedaan hebben en daarbij haar DA dossier.

niet geschoten is altijd mis!
Hoe kom ik aan haar DA dossier? Bij mijn DA hier in het dorp is ze niet al te vaak geweest de rest was bij Tannetje. Maar een dossier? Ik heb een schrift van dag bij dag.

Misschien toch te ingewikkeld. Ik ga me er eens in verdiepen.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Of gewoon een mailtje met een noodkreet en de vraag wat de mogelijkheden zijn? Het ziet er wel heel triest uit  :'(
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ja daar dacht ik ook aan, en dan kijken wat de reactie is. Ga ik doen, even goed bedenken hoe ik dat formuleren kan. :)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik zou dat zeker doen, en misschien ook de bevindingen van Tannetje er bij zetten. Je hebt wel een verwijsbrief nodig voor haar, maar die kan Tannetje je altijd schrijven. Ze is tenslotte DA. Is er niemand bij jouw in de buurt die met je mee zou willen rijden.
Ik woon ook te ver uit de buurt, anders had ik het wel gedaan.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Je hebt een verwijsbrief nodig om er terecht te kunnen.

Ik zal moeten wachten tot de zeeman thuis is en het dan in zijn verlof, is waarschijnlijk maar 2 weken, moeten plannen.
Ik probeer het eerst per mail, om in ieder geval iets te weten te komen en dan ga ik gewoon op de wachtlijst, knapt ze op dan zeg ik af, knapt ze niet op dan ga ik. Meneer Keetje is over 6 weken thuis.
Maar ik hoor overal dat ze nogal een wachtlijst heeft dus eerder zal ik toch niet terecht kunnen denk ik. Ik ga maandag eerst eens even mailen en horen hoe of wat en hoelang de wachttijd is en of er anders een mouw aan te passen is. Dan moet ik ook nog de verwijsbrief krijgen maar ik denk dat dat dan geen probleem is.

Ja, dat ga ik doen,..... 8)
bianca987
1-ster
1-ster

Bericht door bianca987 »

Jeetje wat is dit triest om te zien  :'(
Tannetje weet het waarschijnlijk ook niet meer wat ze moet doen denk ik.
Zal dan naar die dermatoloog gaan die ze hier aanbevelen.
Er zal misschien toch wel iemand in je omgeving zijn die met je wil meerijden?
Sterkte!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Updeetje,... :)

Nadat het weer erg slecht begon te gaan met haar poten, de troep liep eruit, toch weer aan de AB. Ze kon ruim 2 weken zowat niet lopen en vermeed alles dat onder haar poten pijn kon doen, takjes, steentjes etc. Erg dramatisch,....Gelukkig gaat het nu wat beter hoewel haar poten spontaan beginnen te bloeden af en toe. Maar ook iets positiefs,.... :) Er komt weer haar op haar rug en kont, het is erg pril, babyhaartjes zeg maar maar ik ben er blij mee, superblij. Wel een dilemma want haar huid knapt op maar haar voet-ellende blijft alleen onder controle met AB (en probiotica)
Gisteren naar Zeewolde geweest, erg veel info gekregen van in totaal 3 dierenartsen en te veel info om te bevatten, ik ben nog steeds aan het filteren wat ik nu wel snapte en wat ik niet snapte. Daar moet ik nog even uitkomen. Er is zoveel met haar gedaan waar ik (nog) niets van snap(te) en waar ik 10 jaar geleden van dacht dat het allemaal onzin was maar tegenwoordig kijk ik anders naar veel dingen dus ik vertrouw erop. Het gaat goed komen met mijn meisje!
Wat ik veel belangrijker vond is dat Luna het er fijn vond, ze ging regelmatig uiterst relaxed liggen en was helemaal niet zo nerveus als bij reguliere DA's. Bij Tannetje is ze ook altijd erg relaxed. (Die was er nu trouwens ook bij :)) Luna heeft in de auto naar huis in diepe slaap gelegen en ook gisterenavond thuis leek ze uitgeput, althans ze was in erg diepe slaap.
Ik ging naar huis met een Bachbloesem-mengsel en iets homeopathisch waar ik nu de naam even van kwijt ben. :-[ (Ook meen ik begrepen te hebben dat ze nog een zalfje voor haar poten krijgt en een kruidenmengsel maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben, daar moet ik Tannetje nog even over mailen). Maargoed, vandaag zijn we aan de slag gegaan met de nieuwe medicijnen en ik heb, sinds een lange tijd, weer positieve hoop dat het toch ooit eens goed gaat komen.
Wel blijft ze nog even op de brok maar echt, ik hoop dat ze in de toekomst weer terug kan op vlees.
Op 7 Juni gaan we terug naar Zeewolde.

Maar eigenlijk mag ik nu hier niet meer meepraten, ik heb (in iedergeval voorlopig nog) een brokkenhond. :-X
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

:bigarmhug: Wat ben ik blij voor jullie te lezen dat er weer zon schijnt achter de wolken! En wat goed dat je zo'n team mensen achter je hebt staan die meedenken en dat het vertrouwen in een goede afloop groeit.

We blijven voor jullie duimen en ik vind dat jullie hier gewoon updates moeten blijven geven  ;) :-* Tenslotte kan dit verhaal ook ter inspiratie dienen voor anderen hier, ik vind het in ieder geval erg leerzaam om de ontwikkelingen te blijven volgen. Ben ook erg benieuwd naar het moment waarop jullie eventueel weer overstappen op barf en wat dat dan weer met Luna gaat doen... Ga zo door!  :-*
Nanne91
1-ster
1-ster

Bericht door Nanne91 »

Vandaag hier weer eventjes gelezen vanaf half maart. Allemaal nare berichten, maar dan vandaag eindelijk weer hoop, fijn hoor, ik hoop dat er nu echt een goede afloop komt voor dit lange verhaal. Ik was ook heel blij toen mijn hond weer haar kreeg in zijn liezen en op de plek van zijn hotspot en dan had hij lang niet zoveel last als Luna heeft. Hopelijk gaat het met haar pootjes ook weer snel beter, ik kan de foto’s niet zien, maar klinkt niet fijn.
En ja, best begrijpelijk dat je haar brokken geeft, het is in haar belang dat je over je eigen principes heen stapt, ook wat betreft de alternatieve behandelingen.

Veel sterkte hoor!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Ja veel sterkte en een dikke knuf voor Luna, wat moet zo'n huidprobleem akelig zijn.  :-* :-*

Plaats reactie