Chihuahua's en kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Chihuahua's en kvv

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="DebbieV"]
Die heb ik, 2 zelfs ;D alleen langhaar
[/quote]

fotoos  :D
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Iris & Django"]
@ Marina ik lees dus overal dat Chihuahua's i.v.m. hun snelle stofwisseling snel een lage bloedsuikerspiegel kunnen krijgen en dat je daarom het beste minimaal 4 x per dag moet voeren en omdat hij pup is verspreid ik het voeren ook. Ok en hoe laat geef jij het laatste maaltje? Ik moet die van mij best laat geven en ook redelijk vroeg weer omdat hij anders gal gaat spugen. En hoeveel wegen die van jou? Leuke foto trouwens  :)

Jij geeft dus een hoop verschillende, ik heb nu 9 verschillende diersoorten (rund, zeevis, lam, kip, paard, wildmix: haas, hert, fazant guanavlees en
dan totaal voer pens met rund en lam) dit wel allemaal van Lotgering in rollen van minimaal 2 diersoorten per rol. Welk merk vind jij er goed bijpassen die niet al te prijzig is? Zijn er bepaalde diersoorten die er zoiezo bij moeten? En wat zou jij adviseren om er verder bij te voeren (Ik heb vaker wat gelezen over eieren maar moet ik dan een heel rauw ei geven met schil per week? Hoe maal je dat? Heb vandaag gedroogde kipvleugeltjes gehaald en pensstaafjes, wilde ook nog gedroogde oortjes halen maar die zijn allemaal supergroot. Nog meer tips voor tussendoortjes? En hoe vaak kan ik zoiets geven? Daarnaast heb ik ook geen idee wat ik hem kan geven als ik hem aan het trainen ben?
En die smuldier is voor jou een uitzondering vanwege de premix en omdat het onbekend is hoeveel % er van alles inzit? Klinkt idd nogal logisch 1 diersoort per rol  ;) bedankt voor het meedenken!

@ Debbie Heb je foto's? Ben benieuwd!
[/quote]

Over de stofwisseling van chihuahua's weet ik niets, misschien kunnen andere versvoerders je hier op het forum daarover adviseren.
Naast kvv kan je kippennekjes geven die wegen ongeveer 35 tot 50 gram per stuk. een rauw ei in de week is inderdaad heel gezond, of dat voor zo'n klein hondje niet te veel is durf ik niet te zeggen, zo ja dan bijv een beetje ei bewaten als je voor jezelf gehaktballen maakt ;) schil erbij, die hoeft niet gemalen, maar kan wel malen in een ouderwetse koffiebonenmolen. Wat veel honden ook lekker vinden is yoghurt, kwark of hutenkase. Op de markt kan je ook verse ansjovis en sardientjes kopen 1x per week een vette vis maaltijd is heel gezondm die kan je heel geven.
Wat in jou ritje niet veel voorkomt is gevogelte, bijv. een kwartelkarkasje of eend, maar het is al heel gevarieerd hoor :thumbup:
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ja zou fijn zijn, ik zie hier over het algemeen grotere honden op het forum. Ik ga morgen meteen gehaktballen maken :) Vind jij dat ik er extra groenten bij moet geven? En heb je het dan over magere of halfvolle zuivel? Ow en eend heb ik trouwens in de vriezer liggen maar vergeten erbij te zetten ;D
Haal jij een kwartelkarkasje bij de gewone slager? Dat lijkt me wel wat om te proberen, gaf m vandaag een gedroogd kippenvleugeltje maar dat had ie zo op, iets om lekker te kluiven vind ie top. Geef jij zoiets in plaats van kvv of extra? Is het zolang ik nog alleen lotgering heb iets van bot bij te voeren (meer bot is dus belangrijk en zeker voor een pup) Wat zou jij aanraden? Moet ik verder nog op andere dingen letten? Bv hoeveel fosfor erin zit? Dat is me niet helemaal duidelijk. Kan jij mij toevallig vertellen wat de sterretjes onder iedereen zn naam betekenen?

Dankjewel weer!
Laatst gewijzigd door Joaquin op wo 17 jul 2013, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Hier krijgen de chihuahua's kwarteleitjes, omdat een gewoon ei veel te veel is.

En hierbij tevens foto's als het lukt...

Bink, wordt over 2 dagen 3 jaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album-JLWECXSN-Foto-CD7GHREX

En Boy, vader van Bink. Hebben wij pas sinds april, was een hoopje ellende nu een heel vrolijk hondje
http://www.mijnalbum.nl/Album-JLWECXSN-Foto-T3AUGAKQ
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Op zoek naar kwarteleitjes dan maar  :) geef jij er 1 per week? Mooie doggy's hoor en leuk dat Boy bij jullie is opgeknapt!
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Sterretjes onder je naam geven aan hoe actief je bent, hoe meer berichten je post hoe meer sterren je krijgt.

Kwartel kan je inderdaad bij de poelier kopen, maar ook via internet kan je karkasjes bestellen o.a. bij www.hondenvoer-natuurlijk en bij www. versvoer.nl, daar verkopen ze ook verschillende kvv merken en andere barfproducten.
Qua zuivel geef ik gewoon volle yoghurt of kwark.
Kippennekjes of kwartelkaraks geef je als vervangende maaltijd. Als je wat te snacken wilt geven kan je naar gedroogde peenstaafjes kijken, vooral de lamspensstaafjes zijn niet zo groot, en als ze toch te groot zijn dan knip je ze met een snoeischaar zo door.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ow aha zoiets d8 ik al wel. Nou karkasjes en nekjes bestellen dan maar :) Moet ik dat karkas dan in een aantal stukken snijden en dan verdelen over de dag? Kan ik deze ook invriezen?
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Als je de eerste keer een kippennekje geeft kan je er het beste een paar klappen op geven met een deegroller of vleeshamer, de botje zijn dan van binnen gekneusd. een kwarteltje is wel wat veel denk ik voor Django dus inderdaad, in stukken knippen met een snoeischaar. Ook deze botje even bewerken et de vleeshamer. Leer je hond kluiven. Bij sommige hondjes helpt het om het nekje aan 1 kant vast te houden. Zo leren ze dat ze eerst moeten kluiven en niet ineens doorslikken.

Als je via internet vlees besteld wordt het altijd bevroren geleverd. Ik laat de nekjes of karkasjes even een beetje ontdooien zodat ik er aparte porties van kan maken. Kwartel die bij de poelier vandaan komt kan je gewoon invriezen.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="DebbieV"]
Hier krijgen de chihuahua's kwarteleitjes, omdat een gewoon ei veel te veel is.

En hierbij tevens foto's als het lukt...

Bink, wordt over 2 dagen 3 jaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album-JLWECXSN-Foto-CD7GHREX

En Boy, vader van Bink. Hebben wij pas sinds april, was een hoopje ellende nu een heel vrolijk hondje
http://www.mijnalbum.nl/Album-JLWECXSN-Foto-T3AUGAKQ

wat een mooie hondjes, wat is er gebeurd dan met de vader en is hij zo groot of lijkt dat zo

[/quote]
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Nou ik ga het morgen bestellen ::) ben benieuwd. Vind het wel spannend hoor voor de 1e x echt bot. Wat nou als hij zich verslikt? Ik ga het idd de eerste keren gewoon vasthouden want hij slikt bijna alles wat ik geef meteen door zonder te kauwen.
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 18 jul 2013, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Boy (playboy) is het bekendste dekreutje van Nederland. Heeft jaren lang heel veel nestjes verwekt. Echter zat meneer alleen maar in een kennel of schuur en was nog nooit uitgelaten (hij werd bijna 6). Tevens rotte zijn tanden en kiezen langzaam zijn bek uit en toen ik dat aangaf, scheen dat de leeftijd te zijn  >:( ik kon hem niet laten zitten, meneer is een kg afgevallen want ja aardappels, nasi e.d. En heel de dag brokken is niet goed voor je...

Hij is niet zo groot, normale maat chihuahua, maar hij is wel grof gebouwd. Dikke kop enzo ;D
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Sommige mensen zijn echt verschrikkelijk. Hoe heb jij hem gevonden dan? Wel super dat hij nu een beter leven heeft  :)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

okee ja inderdaad van gehoord die naam, triest als men zo met een hondje omgaat om er zelf beter van te worden,maar gebeurt helaas erg vaak,maar goed van jou dat je hem gered heb, ;)
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Nou dit is de 3e dag dat hij vers krijgt. De 1e 2 dagen had hij mooie stevige drolletjes maar vanmiddag zomaar wat diarree  :-\
De 1e dag kreeg hij rund, zeevis en lam, de 2e dag rund, kip en lam en vandaag totaalmix wild. Denken jullie dat dit te maken kan hebben met de overgang of misschien dat hij ergens niet tegen kan? Of geef ik te snel teveel door elkaar? Verder is hij even actief en vrolijk als normaal en eet alles met smaak op.
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 18 jul 2013, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

En het is nog eens warm ook, zolang ie gewoon lekker speels is niet teveel mee zitten, het kan heel goed het overschakelen zijn, in dat geval komt het vanzelf goed.

Plaats reactie