[quote="Iris & Django"]
@ Marina ik lees dus overal dat Chihuahua's i.v.m. hun snelle stofwisseling snel een lage bloedsuikerspiegel kunnen krijgen en dat je daarom het beste minimaal 4 x per dag moet voeren en omdat hij pup is verspreid ik het voeren ook. Ok en hoe laat geef jij het laatste maaltje? Ik moet die van mij best laat geven en ook redelijk vroeg weer omdat hij anders gal gaat spugen. En hoeveel wegen die van jou? Leuke foto trouwens
Jij geeft dus een hoop verschillende, ik heb nu 9 verschillende diersoorten (rund, zeevis, lam, kip, paard, wildmix: haas, hert, fazant guanavlees en
dan totaal voer pens met rund en lam) dit wel allemaal van Lotgering in rollen van minimaal 2 diersoorten per rol. Welk merk vind jij er goed bijpassen die niet al te prijzig is? Zijn er bepaalde diersoorten die er zoiezo bij moeten? En wat zou jij adviseren om er verder bij te voeren (Ik heb vaker wat gelezen over eieren maar moet ik dan een heel rauw ei geven met schil per week? Hoe maal je dat? Heb vandaag gedroogde kipvleugeltjes gehaald en pensstaafjes, wilde ook nog gedroogde oortjes halen maar die zijn allemaal supergroot. Nog meer tips voor tussendoortjes? En hoe vaak kan ik zoiets geven? Daarnaast heb ik ook geen idee wat ik hem kan geven als ik hem aan het trainen ben?
En die smuldier is voor jou een uitzondering vanwege de premix en omdat het onbekend is hoeveel % er van alles inzit? Klinkt idd nogal logisch 1 diersoort per rol

bedankt voor het meedenken!
@ Debbie Heb je foto's? Ben benieuwd!
[/quote]
Over de stofwisseling van chihuahua's weet ik niets, misschien kunnen andere versvoerders je hier op het forum daarover adviseren.
Naast kvv kan je kippennekjes geven die wegen ongeveer 35 tot 50 gram per stuk. een rauw ei in de week is inderdaad heel gezond, of dat voor zo'n klein hondje niet te veel is durf ik niet te zeggen, zo ja dan bijv een beetje ei bewaten als je voor jezelf gehaktballen maakt

schil erbij, die hoeft niet gemalen, maar kan wel malen in een ouderwetse koffiebonenmolen. Wat veel honden ook lekker vinden is yoghurt, kwark of hutenkase. Op de markt kan je ook verse ansjovis en sardientjes kopen 1x per week een vette vis maaltijd is heel gezondm die kan je heel geven.
Wat in jou ritje niet veel voorkomt is gevogelte, bijv. een kwartelkarkasje of eend, maar het is al heel gevarieerd hoor