ik weet het even niet meer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: ik weet het even niet meer

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="karine777"]
en ondertussen de uitslag van het bloedonderzoek, alles is in orde, lever, pancrea,s nieren korton alles is oke.
de uitslag van zijn ontlasting hebben we nog niet, nog even afwachten.
ben al blij dat derest in orde is :D
[/quote]

Hè, wat fijn! Da's alvast een zorg minder. We duimen dat de ontlasting ook in orde is!
karine777
1-ster
1-ster

Bericht door karine777 »

voor iedereen wens ik een heel gelukkig , gezond en voorspoedig nieuwjaar :biggrin2:

alle onderzoeken hebben dus niks opgeleverd, we zijn ondertussen al naar een andere DA gegaan, die heeft Bailey op Van Hills brokken gezet met een heel laag eiwit gehalte, hij vermoed dat hij toch een allergie heeft op één of ander dierlijk eiwit.
de eerste dag waren we heel blij hij at zijn bakje brokken leeg, 2de dag al minder en nu al een week dat hij weer niks meer wil, we  hebben hem nu zelf weer kvv gegeven, de eerste dag at hij alles op, we waren weer heel blij en hebben toch liever dat hij vers eet...2de dag weer niks, en nu is het ondertussen alweer 3 dagen gelden dat hij wil eten :(
geven we hem een gedroogde eenden nek, eet hij deze gretig op, maar dit is niet de bedoeling dat hij daarop kan stand houden he, wat we ook proberen niks helpt, de frustratie en machteloosheid zit hier nu wel heel hoog, de Da houd vol dat we de brokken moeten blijven geven, en als hij honger heeft dat hij wel zal eten, wij kunnen het niet meer aanzien en we weten het niet meer, zou een gedrags therapeut hierbij kunnen helpen?
hij is wel flink aan het puberen, trekt ongelofelijk bij het wandelen en heeft geen aandacht voor mij, hij plast met elke dag  wel eens in huis, en hij zit achter vogels,konijnen en andere dingen terwijl hij dit 2 maanden geleden niet deed.

ondanks dat hij zo weinig eet, soms eens 100 gr (wat ook veel te weinig is )soms niks weegt hij 17 kilo , hij is 11 maanden , raar maar waar, zijn spieren zien we wel verminderen, en hij zit nog steeds vol met energie, ...... gaat mijn verstand te boven dit  duurd  ons al veel telang  :-\

alle raad is welkom.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Zo te horen is ie dus kerngezond maar op eetgebied gewoon stom vervelend. Je geeft zelf al aan dat hij flink aan het puberen is, hij zal ongetwijfeld ook last hebben van zn hormoontjes. En daarbij jou ook flink aan het uittesten.

Niet eten= wat anders krijgen en dat spelletje kan je lang volhouden..Ik heb ze gezien, de exemplaren die op den duur niks meer aten omdat ze te kieskeurig werden. :-X

Een GT zal zeker kunnen helpen bij het puberen, of ze ook kan helpen bij je voedings probleem weet ik niet maar ik vermoed dat het een en ander met elkaar in verband staat.Voor nu denk ik dat je de touwtjes weer heel strak moet gaan aantrekken, uitlaten aan de lange en korte lijn desnoods met een ulead tegen het trekken maar niet los want die vrijheid kan hij dus niet aan op dit moment, eten doet ie op het moment dat het jou uitkomt en binnen de tijd die jij stelt, compleet terug naar de basis, geen priveleges meer tot het kwartje weer valt.

Als hij wel drinkt kan je overwegen hem geitenmelk bij te gaan voeren, dat komt het dichtste bij hondenmama melk en is dus erg voedzaam. Krijgt ie iig iets binnen. Ik ben zelf wel resoluut in niet etende honden, bak voor de neus, niet binnen 10 seconden eten = pech= 2 uur later herkansing. Maar ik snap wel dat je nu flink gefrustreerd raakt met zo'n jonge hond.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op wo 01 jan 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ben t helemaal eens met els , een echte puber met streken en misschien wel teveel hormonen
vooral consequent zijn en ff een tijdje de touwtjes wat strakker
karine777
1-ster
1-ster

Bericht door karine777 »

bedankt voor jullie reactie :D

ik denk dat jullie wel eens gelijk kunnen hebben , wat het eten betreft zijn maag/darm stelsel zal mischien toen toch overhoop gelegen hebben want alles is na de Gardia infectie begonnen , diarree bleef toen aanhouden en verergerde zelfs.... door de Z/a Van hills brokken te geven zijn ze nu genormaliseerd  zijn ontlasting is heel goed ondanks dat hij heel weinig eet.

de brokken  heeft  hij 14 dagen gekregen met ups en dows, uit zijn kom heeft hij ze maar 1 keer willen eten, na het een paar dagen te hebben aangezien  heb ik deze gegeven tijdens zijn wandelingen en toen had hij ze wel, welliswaar brokje per brokje , een andere optie had ik niet ik was toen al blij dat hij ze at, nu een kleine week geleden moest hij ze ook niet meer en zijn we terug over gegaan naar kvv.
en tijdens het wandelen zo min mogelijk brokken.

ook weer een paar dagen bezig met kvv en vanavond heb ik zijn kvv op een gewoon bord gelegd, en dit uit elkaar gedaan , en geloof het of niet hij at alles op. de volle 200 gr. waarna ik er nog 100 gr bijgedaan heb en dit heeft hij ook op, je wil niet weten hoe blij ik ben, dat hij wat geeten heeft  :D.

en ja ook tijdens het wandelen vanavond aan de korte riem, telkens hij trok stopte ik tot de riem weer ontspannen was en hij naar me keek , en ik moet zeggen het heeft geholpen, dit ga ik volharden ,  vandaag en gisteren  ook  niks extra gekregen.

wat ik wel ondervind, is dat hij sinds hij klein is zijn eten oplikt, enkel hele kleine stukjes,(3/4 mm) eens er een groter stukje in zijn bek zit laat hij dit vallen, terwijl onze andere hond , gewoon alles in haar bek neemd en er zelfs of knaagd/bijt.

morgen ga ik net hetzelfde doen, zijn eten op een bord, doet hij het na een poos goed , dan krijgt hij zijn eigen bakje terug .

ik ben benieuwd, ik ga er in ieder geval geen medelijden meer mee hebben, want ik denk dat hij dit wel aanvoeld, en daarvan profiteerd.
wel triest, vanavond toch maar eens gewogen en 1 kilo is hij vermagerd  :-[
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

heeft hij ook iets van probiotica gehad ? daar knappen de darmen meer van op en gaan ze meestal wel beter eten ...
wat ie afgevallen is voor iets meer dan 5 weken vind ik nog wel meevallen , in ieder geval niet kritiek zeg maar .
kijk uit dat je m niet te snel teveel gaat geven , dan zou hij nog wel eens kunnen stoppen met eten of moeilijk gaan doen  ...
lekker veel gaan wandelen zodat ie veel honger krijgt en als ie eet als je zn prakje uitelkaar haalt , dan moet het maar even ....als ie maar eet  ;)
succes !!
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

overigens ....heeft hij nog giardia?
malimaniac
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malimaniac »

Kan het zijn dat je teefje tegen haar eerste loopsheid aan zit?
karine777
1-ster
1-ster

Bericht door karine777 »

Hoi Laura nee probiotica heeft hij niet gehad, en  hij is voledig van de Gardia verlost, zijn ontlasting is ondanks hij weinig eet normaal :-)
de porties die hij krijgt verdeel ik over heel de dag, en vandaag heeft hij weer zijn bordje een paar keer leege eten , ben blij hoor. +- 400 gr
en ik begrijp het ook niet zo weinig eten en toch zo weinig vermageren terwijl hij vol van energie zit.
Malimaniac, het teefje is sinds 5 dec gesteriliseerd,daar kan het niet meer aan liggen he.
ik hoop dat hij nu op goeie weg is, zal je altijd zien, als ik raad ga vragen begind hij met eten, whaha de volgende keer, al hoop ik dat er geen volgende keer meer moet komen, roep ik sneller om hulp.
bedankt voor jullie antwoord :D
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ik wil graag inspringen op wat anders uit je openingspost, anderen hebben al zo goed mogelijk de vraag beantwoord.

Ik wil je HEEL graag in her-overweging geven om het teefje van 5,5 maand nu al te laten "helpen". Dat is rijkelijk vroeg in mijn beleving. Nou ben ik persoonlijk helemaal geen voorstander van "snijden zonder reden in een gezond lichaam" maar als je het dan toch overweegt wacht dan in ieder geval tot ze lichaamelijk en geestelijk is uitgegroeid. Geef haar die kans. Dat houdt in dat je inderdaad een paar loopsheden reu en teef moet scheiden maar ja.... je hebt zelf de keus gemaakt een teefje bij de reu te zetten dus dat "moet dan maar" denk ik dan ;-)
De meningen verschillen sterk mbt "helpen"... maar ik ben ertegen, tenzij er een medische of gedrags-redenen is.
Het is niet zomaar een operatie, vind ik, maar beslist een ingrijpende, met, als je pech hebt, vergaande gevolgen. Het klopt dat je hondje de ene kankersoort niet meer kan krijgen (bm-kanker) maar de kansen op andere kankersoorten schijnen toe te nemen. Ik vind de operatie zelf ook altijd een risico eerlijk gezegd.

Maar vooral zit ik met de leeftijd; die vind ik echt te jong... laat haar aub eerst uitgroeien en lichamelijk en geestelijk volwassen worden.. het is nog maar een pup joh!

Suzanne
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Even inhaken op de post van Suzanne.. Ik ben het in z'n algemeenheid eens met deze opvatting, d.w.z. om zo mogelijk 1 loopsheid af te wachten. Mijn reden voor deze voorkeur is dat de hond dan op gebied van botten& gewrichten gezonder opgroeit (zowel kans op botkanker, als het behouden van een voor deze hond reguliere beenlengte). Na 1 loopsheid is de kans op borstkanker welliswaar gestegen, maar m.i. nog steeds heel aanvaardbaar. Voor mij wegen de voordelen van 1 loopsheid dus op tegen de nadelen er van.
Bij de overweging t.a.v. castratie zou ik altijd het gedrag zwaar laten mee wegen. Een teefje ontneem je vrouwelijk hormoon en maak je daarmee meer tot een reu. Ik zou me zeker bij een Amstaff teefje goed laten informeren, door deskundigen op gebied van gedrag, welke verwachting er is t.a.v. dit specifieke teefje. Als leek zou ik mij kunnen voorstellen dat het op gebeid van gedrag een voordeel is als ze tenminste 2 loopsheden door maakt. Dit op grond van mijn ervaring dat ze na de 1e loopsheid eigenlijk nog steeds 'jonge hond' zijn, terwijl ze na de 2e meer 'volwassen teef' zijn. In de hoop dat de voordelen daarvan qua gedrag zich zodanig tot gewoonte gemaakt hebben dat dit niet volledig wordt weg gesneden, zou ik er toe neigen castratie uit te stellen tot ze deze fase bereikt heeft. Zeer onpraktisch tijdens de loopsheden (kan ze wellicht ergens logeren?) maar als het idd voordelen oplevert voor haar gedrag, de omgang met andere honden, dan heeft het over haar gehele leven bezien zonder twijfel veel langere tijd voor- dan nadelen..
Succes met de afwegingen, mocht je heroverwegen!

Plaats reactie