De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Jaaa vriezers ontdooien schijnt errug leuk te zijn  ;D Heul goed plan!!!
'T is haast niet voor te stellen straks een leven met een kleintje erbij...
Al hoor ik ook vaak dat als hij/zij er eenmaal is het niet meer voor te stellen is dat de kleine er niet was.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O jawel hoor  :-[
En ik ben heel eerlijk, soms verlang je daar best even een momentje naar terug als je erg graag ergens heen wil en je kan geen oppas regelen ofzo. Maar dat duurt nooit langer dan een seconde  :biggrin2:.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

heb 'berekend' dat ik nu meer dan een jaar niet meer een nacht heb doorgeslapen  :-[
eerst door de zwangerschap, nu door een kleintje die om de haverklap wakker wordt s'nachts.....
heb nu dan ook een babyslaapgids gekocht.... jemig... niet gedacht dat ik dat nog ooit zou doen... uit een boekje gaan leren hoe mijn kind moet gaan slapen....

Hoe doen jullie dit?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Oei heftig he? Ik ben ook stik jaloers op de doorslapers hoor! Fedde sliep de eerste maandjes aardig goed, alleen voor zijn flesje kwam hij. Maar dat is helaas veranderd. Ook ieder uur een soort van wakker, speentje brengen, als het echt niet helpt toch weer een fles, zucht... Moet zeggen dat ik sinds vorige week meneertje in een slaapzak leg en dat gaat toch een stuk beter. Hij komt nog steeds voor de fles, maar daaromheen hebben we mindere wakkere momentjes.
Wat ik hier niet voor elkaar krijg is het naar bed brengen. Hij gaat echt niet zelf in slaap vallen. Na de fles s avonds valt ie bij mij in slaap en dan moet ik echt wachten tot hij in diepe slaap is en dan zijn bedje in. Na de nachtfles idem, dan moet hij eerst bij mij in bed in slaap vallen voor ik hem weer terug kan leggen. En wat je zegt hoor, ik dacht ook altijd 'geen gezeur gewoon slapen' maar zo werkt het gewoon niet voor ieder kindje. Dus... Als er goede tips in dat boekje staan: komt u maar!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Jantina schreef: Oei heftig he? Ik ben ook stik jaloers op de doorslapers hoor! Fedde sliep de eerste maandjes aardig goed, alleen voor zijn flesje kwam hij. Maar dat is helaas veranderd. Ook ieder uur een soort van wakker, speentje brengen, als het echt niet helpt toch weer een fles, zucht... Moet zeggen dat ik sinds vorige week meneertje in een slaapzak leg en dat gaat toch een stuk beter. Hij komt nog steeds voor de fles, maar daaromheen hebben we mindere wakkere momentjes.
Wat ik hier niet voor elkaar krijg is het naar bed brengen. Hij gaat echt niet zelf in slaap vallen. Na de fles s avonds valt ie bij mij in slaap en dan moet ik echt wachten tot hij in diepe slaap is en dan zijn bedje in. Na de nachtfles idem, dan moet hij eerst bij mij in bed in slaap vallen voor ik hem weer terug kan leggen. En wat je zegt hoor, ik dacht ook altijd 'geen gezeur gewoon slapen' maar zo werkt het gewoon niet voor ieder kindje. Dus... Als er goede tips in dat boekje staan: komt u maar!
Hier ook een slaapzak maar Kleintje wil zich omdraaien en dat gaat niet met dat ding en dus ligt ze in 'de knoop' en dat is weer een huilmoment. Leg ik haar op haar zij dan rolt ze uiteindelijk te ver door waardoor ze min of meer onhandig op haar buik ligt en tadaaa .... weer een huilmoment.... ook gewoon 'zomaar' wakker\huilen... geen reden maar wel wakker.... vanaf 05.00 uur vind het geen punt om eventueel een flesje te maken (volgens mij heeft ze een snelle verbranding en heeft ze na zoveel uur echt wel weer trek) maar eerder is echt te vroeg..... ik doe mijn best om haar niet bij ons in bed te hebben maar soms..... ik slaap dan nog steeds niet goed maar zij en mijn vriend wel  ::)

Ik overweeg nu ook om haar op haar eigen kamertje te gaan laten slapen.... nu ligt ze nog bij ons op de kamer. Dit om zoveel mogelijk rust in huis te houden als mevrouw aan het spoken is (zo worden de andere kids niet wakker maar als ze boven op haar eigen kamertje ligt dan weet ik het niet....)

een van de dingen is om het speentje af te leren; iedere keer als deze uit het mondje is gevallen mag jij je bed uit om hem terug te geven.
Verder Rust en Regelmaat: kindje wakker in bed leggen, als het in de nacht wakker wordt gewoon laten liggen maar wel laten weten dat je er bent. Een minuut of tien laten huilen is blijkbaar niet erg (overstuur gaan uiteraard niet de bedoeling).....

Tja... eigenlijk wat we zelf best weten maar ga het maar doen..... het schijnt echt wel even tijd in beslag te nemen voordat ze door hebben dat ze zelf in kunnen slapen als ze wakker zijn.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Er is een BP-babytje geboren vandaag.
Sieglinde werd vandaag mama van Robyn!!!!

Jantine, Fedde is wel een flinke knul he!!!
Éydis is nu 7kg080g en 64.5cm.

Als ik al die slaap"problemen" hier lees dan kus ik men handjes met men kinderen hoor. alle 3 sliepen ze van in het begin door.
Ik slaap nog steeds niet door, maar dat heeft dus niets te maken met Éydis maar allemaal met men rugproblemen...
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ivonne schreef: heb 'berekend' dat ik nu meer dan een jaar niet meer een nacht heb doorgeslapen  :-[
eerst door de zwangerschap, nu door een kleintje die om de haverklap wakker wordt s'nachts.....
heb nu dan ook een babyslaapgids gekocht.... jemig... niet gedacht dat ik dat nog ooit zou doen... uit een boekje gaan leren hoe mijn kind moet gaan slapen....

Hoe doen jullie dit?
hihi, ik slaap al meer dan 30 jaar niet meer een ganse nacht aan één stuk. Eerst door de kinderen en dan.......uit gewoonte.
sella

Bericht door sella »

Gefeliciteerd met jullie Robyn Sieglinde!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Proficiat!!! 1 dag 'te laat'. Knap gedaan :) ik hoop dat de bevalling vlotjes gegaan is:)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Gefeliciteerd met Robyn! Ben benieuwd naar de foto's, met zo'n mooie naam is het vast ook weer een prachtig kindje (de BP kindjes zijn allemaal mooi en dat zeg ik niet snel ;D).
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Is Robyn een jongen of een meisje?
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Robyn is een meisje
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gefeliciteerd!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Een meisje inderdaad.

Het verhaal van de bevalling bespaar ik jullie. Het komt neer op een 40 uur durende bevalling met een MEGA knip als slotstuk( tot aan mijn poeperd, aaaaaw)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Gefeliciteerd, en je bevalling klinkt niet leuk, ik hoop dat je snel opknapt...

Gesloten