Oh schattebout, je moet jezelf niks verwijten hoor.Nadia schreef: Nouja internet staat vol met vroeg geboortes, te kleine baby's, extra controles noem maar op. Bij het gros gaat het ook allemaal goed. Ik ga er ook vanuit dat het bij ons ook goed komt.
Maar ben pas gerust gesteld als ze me maandag zeggen dat alles oké is.
En ja, ik maak mezelf wel verwijten. Niet genoeg rust genomen, niet goed gegeten/gedronken ..
Wanneer je te ver ging of bent gegaan heb je dat vast en zeker gemerkt. En ja het is echt niet gek wanneer je lichaam tijdens de zwangerschap met regelmaat even aangeeft dat je het rustiger aan moet doen.
Ik heb ooit ergens gelezen dat als je zwanger bent, je maar iets van 1 boterham meer per dag hoeft te eten voor je kindje. Daarbij pakt het kindje eerst de nodige voedingstoffen van jou weg en wat over blijft is voor jou. Dus ook over je eten hoef je je geen zorgen te maken. Als je al niet voldoende gegeten hebt, ben jij degene die daar last van heeft en niet je kindje.
Ik snap dat je je zorgen maakt en pas gerustgesteld bent na de controle maandag. Maar voor nu zou ik me niet gek maken. Stress is ook niet goed voor je kindje
Ik denk eerder dat het een meetfoutje is als ik je laatste berichtje lees, anders hadden ze dat toch al tijdens een eerdere echo moeten opmerken?
Tijdens een van de echo's kreeg ik de vraag of ze bij 1 van de kindjes eerder al eens korte beentjes hadden gemeten. Er bleek dus een behoorlijk verschil te zijn tussen de rest van het lichaam en de beentjes. (ik meen dat er toen ook iets van 3-4 weken verschil in zat qua groei). Toen ik zei dat dit nieuw voor mij was, heeft ze opnieuw gemeten en toen bleek dat de beentjes ineens wel weer in verhouding waren
Maar goed, dit zijn mijn kindjes, die lopen al rond, die van jou zit in je buik en je kunt niet even een luikje open maken om te kijken. Je bent afhankelijk van de echo's en de metingen. Dus ja, heel logisch dat je wat ongerust bent.