De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nadia schreef: Nouja internet staat vol met vroeg geboortes, te kleine baby's, extra controles noem maar op. Bij het gros gaat het ook allemaal goed. Ik ga er ook vanuit dat het bij ons ook goed komt.
Maar ben pas gerust gesteld als ze me maandag zeggen dat alles oké is.

En ja, ik maak mezelf wel verwijten. Niet genoeg rust genomen, niet goed gegeten/gedronken ..
Oh schattebout, je moet jezelf niks verwijten hoor. :-* Jij voelt je goed en hebt gedaan waar jij je goed bij voelde en zolang je je goed voelde. Dat doet iedere zwangere vrouw ;)
Wanneer je te ver ging of bent gegaan heb je dat vast en zeker gemerkt. En ja het is echt niet gek wanneer je lichaam tijdens de zwangerschap met regelmaat even aangeeft dat je het rustiger aan moet doen.

Ik heb ooit ergens gelezen dat als je zwanger bent, je maar iets van 1 boterham meer per dag hoeft te eten voor je kindje. Daarbij pakt het kindje eerst de nodige voedingstoffen van jou weg en wat over blijft is voor jou. Dus ook over je eten hoef je je geen zorgen te maken. Als je al niet voldoende gegeten hebt, ben jij degene die daar last van heeft en niet je kindje.

Ik snap dat je je zorgen maakt en pas gerustgesteld bent na de controle maandag. Maar voor nu zou ik me niet gek maken. Stress is ook niet goed voor je kindje ;)

Ik denk eerder dat het een meetfoutje is als ik je laatste berichtje lees, anders hadden ze dat toch al tijdens een eerdere echo moeten opmerken?
Tijdens een van de echo's kreeg ik de vraag of ze bij 1 van de kindjes eerder al eens korte beentjes hadden gemeten. Er bleek dus een behoorlijk verschil te zijn tussen de rest van het lichaam en de beentjes. (ik meen dat er toen ook iets van 3-4 weken verschil in zat qua groei). Toen ik zei dat dit nieuw voor mij was, heeft ze opnieuw gemeten en toen bleek dat de beentjes ineens wel weer in verhouding waren ::) Ik kan je vertellen dat er helemaal niks mis is met de beentjes van Jacqueline en ze zelfs langere benen heeft dan Silvana ;)
Maar goed, dit zijn mijn kindjes, die lopen al rond, die van jou zit in je buik en je kunt niet even een luikje open maken om te kijken. Je bent afhankelijk van de echo's en de metingen. Dus ja, heel logisch dat je wat ongerust bent.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: En ja, ik maak mezelf wel verwijten. Niet genoeg rust genomen, niet goed gegeten/gedronken ..
Niet doen!

Een kind groeit in gedeeltes, net als een hond. Zal je net zien dat het hoofd wel was gegroeid en de buik toevallig net niet, dat daarom de verhoudingen wat scheef zijn.
Voor zover ik heb kunnen oordelen  ben je niet aan de lijn geweest, dus pakt je kind gewoon wat deze nodig heeft.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Aan de lijn doe ik nooit :p
Maar er zijn wel dagen geweest dat mijn voeding alles behalve voedzaam/gezond was.
Of dat ik misschien toch teveel/ te hard gewerkt heb.

Of misschien is het 'gewoon' een rekenfout.
Maandag zullen we het weten.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Nadia schreef: Aan de lijn doe ik nooit :p
Maar er zijn wel dagen geweest dat mijn voeding alles behalve voedzaam/gezond was.
Of dat ik misschien toch teveel/ te hard gewerkt heb.

Of misschien is het 'gewoon' een rekenfout.
Maandag zullen we het weten.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar er zijn vrouwen die 9 maanden alles bij elkaar kotsen en die toch gezonde kindjes krijgen. Een paar dagen ongezond eten/te hard werken, kunnen ze hebben. (Anders waren wij als soort een stuk minder succesvol.)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik weet ik weet.. Zo zijn er ook vrouwen die de zwangerschap door roken, drinken noem maar op.

Kinderen met een groei achterstand zou je ook minder vaak/hard moeten voelen in de buik. Nou, dan krijg ik een reuze baby hoor :D tis elke dag flink feest hier binnen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

:bigarmhug:  voor Jantina en Fedde, en Nadia.  :-*

Hier ook ervaring met (te) kleine kinderen in de buik, maar als ik het zo lees is alles al gezegd, daar gaat mijn verhaal niets aan toevoegen. We duimen voor maandag, Nadia.  :-*
En voor Fedde hoop ik dat hij snel verlichting heeft van het hoesten.  :-* Het is afschuwelijk als je kleintje het zo benauwd heeft.  :(
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Op de echo was Robyn ook klein. Ze ging waarschijnlijk de 2,5 kg niet halen en in de couveuse moeten.
Woog 2kg850 en 49,5 cm. Viel dus beter mee dan verwacht...
Komt goed!
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Je hebt toch best veel echo's gehad al Nadia? Ik heb er echt geen verstand van, dus echt een lekenvraag, maar is het niet gek dat ze nu ineens zo'n achterstand constateren en hiervoor nooit?
Kan me voorstellen dat het een domper is, ik hoop voor jullie dat alles helemaal prima blijkt te zijn maandag!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Mijn nicht zou een hele grote baby krijgen en waarschijnlijk had ze suiker, week later was alles weer normaal ...

Een ander zou een waterhoofd hebben niks aan de hand een ander die ik ken zou een kindje krijgen met hartproblemen niks aan de hand.

Ik hoor dat zo vaak dat ze het mis hebben, natuurlijk wel heel goed dat je maandag weer controle krijgt hoor maar laat je niet gek maken.

Al die vrouwen zaten zo in de stress en dat lijkt mij ook niet goed voor de baby.

Echo's zijn leuk maar je moet er wel mee uitkijken..

Helaas heb ik nooit een echo gehad dat had je vroeger niet als er niks aan de hand was...

Mijn kleinzoon moest 2 weken eerder komen en was iets van 46 cm en woog 5 pond met 2 weken alles ingehaald... ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Alba schreef: Je hebt toch best veel echo's gehad al Nadia? Ik heb er echt geen verstand van, dus echt een lekenvraag, maar is het niet gek dat ze nu ineens zo'n achterstand constateren en hiervoor nooit?
Kan me voorstellen dat het een domper is, ik hoop voor jullie dat alles helemaal prima blijkt te zijn maandag!
Tot 20 weken heb ik echos gehad. Daarna een hele poos niet meer. Nu met 34.4 weer een gehad.
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

sterkte met het afwachten van het onderzoek maandag  :-*
maar maak je niet te ongerust ,zoals al gezegd zijn ze heel dikwijls mis met het interpreteren van echo's , de ene gyn is daar al (véél ) beter in dan de andere  ;) hoever ben je nu ?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

He bah Nadia, dat is niet fijn om te horen! Hopen op goed nieuws maandag!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Evi zou ook een groeiachterstand hebben door het hebben van 2 navelstrengvaten ipv 3... Uiteindelijk geboren met een gewicht van 3300gram en 49cm en niet te vergeten gewoon 3 vaten :)
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Hoe is het met de heupjes van David? 
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Riek schreef: Hoe is het met de heupjes van David?
Ik had inderdaad nog geen update geplaatst omdat ik een beetje erg druk ben geweest de laatste tijd. Maar we zijn inmiddels bij de orthopeed geweest en David heeft een spreidbroek gekregen. Hij lijkt er niet veel last van te hebben en is nog even vrolijk als anders. In maart moeten we terug komen om opnieuw foto's te maken en te zien of zijn heupkom zich al wat beter ontwikkelt.
Het is gelukkig een model spreidbroek dat over zijn kleertjes heen kan. Hij kan niet al zijn broeken nog aan omdat sommige broekjes dan wat erg krap in het kruis zitten. Maar gelukkig heb ik nog wel een stel broeken over die hij wel gewoon aan kan. Wat wel lastig is, is dat hij er niet mee in de maxicosi kan. Dus als hij mee moet in de auto moet de spreidbroek uit. Op dit moment past hij er nog net mee in de kinderwagen, maar ik ben bang dat als hij die spreidbroek lang zou moeten dragen, hij er op een gegeven moment niet meer in past.  :-\

Gesloten