Judith; dat kan zeker
Nadia; Paprika's verdragen geen (nacht)vorst, dus je kunt ze best al zaaien, maar dan moet je ze wel lang in kas of in huis houden
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Dank,dank voor je antwoord.Nynke schreef: Veel licht en veel koeler Kaela, in het algemeen kun je stellen dat de planten die in ons klimaat het heel goed doen, zoals prei, kool, bonen en dergelijke, meteen na het ontkiemen in een onverwarmde kamer met veel licht kunnen. Je kunt je doorgeschoten zaailingen proberen te herpoten en dan diep in de grond zetten. Je kunt ook opnieuw zaaien 8)
Judith; dat kan zeker![]()
![]()
Nadia; Paprika's verdragen geen (nacht)vorst, dus je kunt ze best al zaaien, maar dan moet je ze wel lang in kas of in huis houdenMijn paprikaplantjes staan in de vensterbank in de woonkamer, ze zijn 4 cm hoog
![]()

Tja ik dacht zelf ook al dat metaal niet zo geschikt is,maar aan de andere kant,er komt wel een berg aarde in.Gaten moet ik nog maken in de onderkant(zitten nu alleeen van die 4kante openingen aan de zij en voorkant.)Nynke schreef: ik weet niet of metaal zo geschikt is Judith![]()
en zitten de gaten aan de onderzijkant? Dan kan het natuurlijk wel. Ik zou zeggen: doen
![]()
je komt er vanzelf achter of het wel of niet lukt
![]()

ooh das handig!Nynke schreef: kan prima, stukje keukenpapier. Als je de zaadjes uitspreidt en laat drogen, kun je later het zaadje met het stukje papier in de grond stoppen![]()
volgens mij moet je tomaten zaadjes eerst in een pot water later staan totdat e schimmel op het water drijft,judith1967 schreef: Zoo vanmiddag mijn vlonder aangeveegd,mm bakken(lekker makkelijk staan op poten) voor de helft leeggehaald,de rest los gewoeld.
Wil er toch nog een mm bak bij,heb er nu 2 ,maar wil nog graag een derde erbij.
Wij zijn allebei gek op rucola,radijs ijsbergsla(en onze schildpad eet er ook van)
1 bak(de helft) gebruiken we voor de komkommer en augurk,de andere helft komt dan ook 2 soorten groente,iiig radijs en paprika
De 2de bak deel ik in 2en,de ene helft rucola en de andere helft ijsbergsla.
En dan heb ik nog tomaat en roma tomaat zaadjes
Dan wil ik nog aardbeitjes en heb nog prei,spinazie en uien,dus een 3de bak is hard nodig
Trouwens nog even een vraagje,mss wel een domme
Ik heb Roma tomaten gekocht en wil nu de zaadjes gebruiken.
Waar droog ik de zaadjes op?
Ik had gelezen koffifilterzakje(maar die hebben we niet meer)kan een stukje toiletpapier of keukenpapier ook?Of zou het daar aan blijven plakken,dan is mss een stukje bakpapier beter?
http://www.moestuinforum.nl/ervaringen- ... -t688.htmlRoosj schreef: Ik zit te denken om zoete aardappelen te kweken. Zou dat werken in een specie kuip?
Interessant !! Ik heb dat nog nooit gelezentess06 schreef: volgens mij moet je tomaten zaadjes eerst in een pot water later staan totdat e schimmel op het water drijft,
dan giet je ze af en laat ze dan pas drogen
ooit eens gelezen in een bloemen en planten tijdschrift.Nynke schreef:
Interessant !! Ik heb dat nog nooit gelezen![]()