Ik reken de pancreas niet mee met het menu , en voor de rest krijgt ze dan 75 % spier [ paard-lam-geit-rund-witvis-kip-wild allemaal vetarm] 20 % bot , voornamelijk kip vanwege haar nieren , maar nu dus ook jonge geit] en 5 % orgaan [kalfshart-kalfsnier-kippenlever-kippenmaag-konijnennier-eendenlever]
En extra een appel/wortel/selderij/boontjes/doperwten/winterwortel , dit rauw , en als wij groentes over hebben , gekookt dan krijgt ze die ook.
Daarnaast pikt ze suikerbiet/aardappel/eendagskuikens van de katten/muizen en paardenstront...
Dus ongeveer 300 gram pancreas per dag verdeelt over 2 giften en dan nog 400 gram spier/orgaan/bot. Pens en volledige prooidieren niet meegerekend
En daarnaast wat ze die dag krijgen. meerdere spierdagen , elke botdagen gecombineerd met spier, en een dag orgaan , hele prooidier dagen en pensdagen.
Ik ben nooit heel nauwkeurig geweest in het afwegen , behalve in het begin , 8 jaar geleden.Toen werd alles keurig afgewogen.
Ik weet ook dat jullie hier pens niet als volledige maaltijd zien , en jullie de orgaan/spier/bot echt per dag in procenten afwegen tot de 5 gram nauwkeurig.
Mijn schema is zoveel dagen hele prooi , zoveel kilo pancreas en dat wat er overblijft aanvullen met het schema hierboven.
Hele prooidieren wordt nu lastig voor Max , kan eigenlijk alleen nog maar hele kip geven ivm de nieren. Veel vis valt nu ook af vanwege het vet , en konijnen heb ik niet altijd plus dat ik liever wilde geef dan tamme ivm alleen al het kleurverschil van het spiervlees , en max vind wild ook veel lekkerder dan tam.
We hebben besloten om haar een week lang op een dubbele portie pancreas te zetten , dus 300 gram ipv 150 gram , en als ze dan niet opkanpt stappen we maar weer gewoon over op zymoral.
Ze is 14 jaar , en we willen graag dat ze zich prettig voelt.[want we hebben nu gezien hoe ze zich kan voelen en gedragen als ze zich beter voelt dus dat is ons streven.]