Slijmpoep, jeuk, leaky gut! *heel ziek!!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Slijmpoep bij vers! Jeuk & allergie? leaky gut

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Roosjes3 schreef: Vandaag naar de dierenarts met Julius want de zwelling heeft plaatsgemaakt voor een grote etterende pusplek op de wang boven zijn mondhoek. Het is flink geïnfecteerd (het stinkt ook vreselijk!) en we gaan nu 6 weken antibiotica geven  :-X :'( . Probiotica blijf ik gewoon geven... en dan hopen dat al het werk tot nu toe niet vergeefs is geweest.  :-\
Dit is wel slecht nieuws....
En 6 weken AB gaat er ook wel weer inhakken. Ik weet niet, het kan wel zijn dat het je een flink end terug zet. Je kunt er alleen maar het beste van hopen. Sterkte.
dien
3-sterren
3-sterren

Bericht door dien »

Ach wat vreselijk jammer, sterkte hoor, is toch altijd weer een klap als het weer tegenzit.
Hou moed!
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Wat een teleurstelling. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

T.a.v. De probiotica kwam ik deze link tegen:

http://www.curenatuurlijk.nl/a-29618267 ... robiotics/
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hamada schreef: Wat een teleurstelling. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

T.a.v. De probiotica kwam ik deze link tegen:

http://www.curenatuurlijk.nl/a-29618267 ... robiotics/
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat GOED van jou!!!!!!!!!!!!!!!
Oh, dit is gaaf zeg. Ik ga 'm bestellen, om 'm te proberen!
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Arme jij en arme Julius! :( Ik ga snoeihard duimen dat het qua terugval allemaal erg mee gaat vallen!!
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Iedereen bedankt! Gelukkig nog geen bijwerkingen te zien van de antibiotica. Ontlasting is goed.

Ik vond de betreffende probiotica ook op iHerb! http://www.iherb.com/Dr-Mercola-Complete-Probiotics-for-Pets-90-g/41880?gclid=CKDPiNWomb0CFcfKtAodcEEAjA&gclsrc=aw.ds

Daar ga ik hem volgende keer bestellen. Dat is wel pas over een maand ongeveer, als mijn huidige probiotica op is. Ik zal een berichtje plaatsen voor mensen die tegen die tijd mee willen bestellen  ;).
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

wat een drama is het toch met je arme Julius , heel veel sterkte  :)
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hopelijk gaat het goed met Julius.

Lizzy, hou je ons op de hoogte van de probiotica? Wel gemakkelijk als die in Nederland te bestellen is en scheelt hoe dan ook de verzendkosten. ;)
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Roosjes3 schreef: Iedereen bedankt! Gelukkig nog geen bijwerkingen te zien van de antibiotica. Ontlasting is goed.

Ik vond de betreffende probiotica ook op iHerb! http://www.iherb.com/Dr-Mercola-Complete-Probiotics-for-Pets-90-g/41880?gclid=CKDPiNWomb0CFcfKtAodcEEAjA&gclsrc=aw.ds

Daar ga ik hem volgende keer bestellen. Dat is wel pas over een maand ongeveer, als mijn huidige probiotica op is. Ik zal een berichtje plaatsen voor mensen die tegen die tijd mee willen bestellen  ;).
Dat is fijn!  Ik zie dat het adres van die andere link in mijn oude woonplaats is. Wel een duur potje daar. Heb jij enig idee wat er bij iherb nog aan verzend en doane kosten bij gaat komen?

Beterschap voor Julius. Hopelijk doorstaat ie de antibiotica goed!
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Ik heb voor mijn vorige bestelling bij iHerb $8,00 aan shipping betaald en geen douanekosten. Dat is dus goed te doen ;).
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Wat fijn dat het ondanks de AB goed blijft gaan!!  :-*
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Antibioticakuur afgemaakt. De jeuk is constant gebleven, maar was niet langer leefbaar voor arme Juul. Daarom atopica begonnen en inmiddels is de jeuk helemaal weg. Dubbel gevoel, maar Julius verdient rust.

Helaas allemaal schone schijn, want gisterochtend vroeg is hij in een tijdsbestek van 4 uurtjes helemaal leeggelopen. Bloederige diarree die niet stopte (het was een soort kraan die maar bleef lopen) en eindeloos overgeven. 4 uur nadat hij ziek werd, lag hij aan het infuus bij de DA en daar werd ons verteld dat we er rekening mee moesten houden dat hij misschien het einde van de dag niet meer zou halen.
Emoties alom dus. Een héél venijnig virus zei de DA, daar hadden ze er deze maand al meer mee gezien...  :-\ Wat een monstervirus dan!

Gelukkig is het kleine mannetje net zo plotseling als hij ziek werd weer gaan herstellen. En 's avonds mochten we hem mee naar huis nemen. Vandaag heeft hij de hele dag geslapen en kleine stukjes gelopen. Hij eet en drinkt weer zelf en heeft niet meer overgegeven.
Wél heeft hij nu net weer voor het eerst gepoept en het eerste stukje van zijn drolletje was rood/paars/zwart van kleur, overduidelijk gestold bloed. De rest was normaal, maar wel dun... Morgen bel ik er de DA nog wel over, maar misschien heeft iemand hier een idee wat ik van dit alles moet maken? Ik vermoed dat het gestolde bloed een residu is van al het persen van gisterochtend.

Even afwachten wat er morgen gebeurt. Hij is in ieder geval alert en redelijk vrolijk. Wel erg moe, maar dat lijkt me logisch na dit alles....
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Re: Slijmpoep, jeuk, leaky gut! *heel ziek!!!

Bericht door -Saskia- »

Pfff, jeetje... Hoe is het met hem vanmorgen?
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

:'( :'( :'( :'( dat virus is echt heel nasty! Al mijn honden hebben het gehad. Jesse was er het ergste aan toe, exact hetzelfde verhaal. Ook mijn DA zei dat het een heel nasty virus was en dat meerdere honden aan het infuus moesten en sommige het niet gehaald hebben. Jesse was van 27kg naar 23,5kg gegaan in 3 dagen tijd :'(
Ik denk dat de ontlasting nu echt gevolg is van het virus. Ik denk zelf dat het de komende dagen bij trekt.

Dikke knuf :-* :-* :-* Jullie hebben wel echt giga pech met jullie manneke! Hopelijk trekt hij er nu ook door de atopica doorheen :-*
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Heel veel sterkte gewenst voor jullie!! Wat een narigheid allemaal, en wat kan het dan allemaal tegen zitten  :-[

Houo goede moed hoor !!

Plaats reactie