Antibioticakuur afgemaakt. De jeuk is constant gebleven, maar was niet langer leefbaar voor arme Juul. Daarom atopica begonnen en inmiddels is de jeuk helemaal weg. Dubbel gevoel, maar Julius verdient rust.
Helaas allemaal schone schijn, want gisterochtend vroeg is hij in een tijdsbestek van 4 uurtjes helemaal leeggelopen. Bloederige diarree die niet stopte (het was een soort kraan die maar bleef lopen) en eindeloos overgeven. 4 uur nadat hij ziek werd, lag hij aan het infuus bij de DA en daar werd ons verteld dat we er rekening mee moesten houden dat hij misschien het einde van de dag niet meer zou halen.
Emoties alom dus. Een héél venijnig virus zei de DA, daar hadden ze er deze maand al meer mee gezien...

Wat een monstervirus dan!
Gelukkig is het kleine mannetje net zo plotseling als hij ziek werd weer gaan herstellen. En 's avonds mochten we hem mee naar huis nemen. Vandaag heeft hij de hele dag geslapen en kleine stukjes gelopen. Hij eet en drinkt weer zelf en heeft niet meer overgegeven.
Wél heeft hij nu net weer voor het eerst gepoept en het eerste stukje van zijn drolletje was rood/paars/zwart van kleur, overduidelijk gestold bloed. De rest was normaal, maar wel dun... Morgen bel ik er de DA nog wel over, maar misschien heeft iemand hier een idee wat ik van dit alles moet maken? Ik vermoed dat het gestolde bloed een residu is van al het persen van gisterochtend.
Even afwachten wat er morgen gebeurt. Hij is in ieder geval alert en redelijk vrolijk. Wel erg moe, maar dat lijkt me logisch na dit alles....