Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Voor de IJsheiligen wordt half mei aangehouden, officieel is het geloof ik 11, 12 en 13 mei  :)

Leuke foto's Annemarie !!  :biggrin2:  Ik ben trouwens allergisch voor dat wit-rooie plantje van je, daar ga ik vreselijk van niezen  ::) ::)

Mijn courgetteplant groeit heel hard in de koude kas, die ga ik straks overpotten en laat ik buiten staan, behalve als er nachtvorst voorspeld wordt. Het is wel een vroege courgette, Cocozelle genaamd :P
Nadia
5-sterren
5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Bericht door Nadia »

Ijsheiligen zijn een paar dagen. Heeft met de naamdagen van de katholieke kerk te maken. Hoe precies zou je idd aan google moeten vragen.
Het is iig half mei. Dus vanaf de 15 de mag het naar buiten :) als de weer meneer die week al geen nachtvorst voorspelt kan het al eerder hoor ;)
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Zo, ok dat 'IJsheiligen' is/zijn pas over ruim een maand. Kan ik beter naar wat grotere potten gaan uitkijken.  ;D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Neally schreef: Zo, ok dat 'IJsheiligen' is/zijn pas over ruim een maand. Kan ik beter naar wat grotere potten gaan uitkijken.  ;D
Of je plantjes zowieso wat koeler zetten ??
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Neally schreef: Wat leuk al die foto's, en dat meerjarig wit met rood. Wat is dat voor soort?  ;D Doe heeft wel het beste plekje uitgekozen zeg.
Door jullie reactie's heb ik nog vragen:
IJsheiligen, welke datum is dat. Google weet uw antwoord, maar jij ook.  :biggrin2:
Die bakken op poten hebben jullie die zelf gemaakt? Het heeft wel iets. Op hoogte tuinieren.
Aardappels in vuilniszakken? Is dat beter? ik dat die planten altijd naar beneden breeduit groeiden.

Heb de boonplantjes ook voor het raam weggehaald. Wil ze komend weekend hier buiten op het balkon zetten en
ik hoop de volgende week 'op de tuin' de plek klaar te hebben om ze neer te zetten.
Mijn mams in vandaag plotseling opgenomen en daar hangt het ook een beetje vanaf.
We weten niet precies wat voor soort het is, het is in ieder geval een lokaal gemixt soort  :biggrin2:
Over het algemeen zeer vriendelijk, gemakkelijk en weinig eisend.
Soms wil het wel eens woekerend door de rest van de bakken, das wat minder.  >:(
Het is er meestal met mooi weer en trekt zich weer volledig terug met slecht weer.
Soms zien we wel eens een 2de erbij, maar die is denk ik iets gevoeliger ofzo, iets minder oud ook dus misschien ligt het daar wel aan  :P

Die bakken op hebben zijn ouders zelf gemaakt, ze denken de toekomst vooruit zeg maar.
Aldoor moeten blijven bukken zien ze niet zo zitten.

Beterschap voor je mams, hopelijk snel weer beter, het is zonde van het mooie weer om verplicht binnen te moeten blijven.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

@Nynke: dat had ik gisteren al gedaan, ze groeien als kool.  :P

@PetraLita: Gezellig die verschillende lokale soorten  :biggrin2:
Ik denk dat ik ook een soort van staande bak ga maken. Het moet natuurlijk wat kunnen dragen aan kilo's.
Dus een stevige bodem erin. Weet je wat je vader erin gedaan heeft als bodem?

Dankjewel, mams is een tuinierster van het zuiverste soort. Nu in het ziekenhuis liggen en onderzoeken, en vooral niets mogen
en kunnen doen.  :-X Hoop dat ze snel weer naar huis mag.
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Gisteren de hele dag op de tuin geweest. We begonnen met een "veld vol onkruid en gras", dat hebben we 1 week terug al omgeploegd. Gisteren dus alle dode onkruidjes en grasjes eraf gehaald en nu is het gelukkig zwart :)

Verder heb ik spinazie voorgezaaid en die onder de tunnel uitgeplant en nog extra gezaaid. Verder heb ik bietjes gezaaid, als die opkomen gaat er ook een tunnel overheen. Worteltjes gezaaid en uien geplant. Ik ga vanavond nog sla en andijvie voorzaaien thuis, dan kan dat straks ook mee naar de tuin :)

De zonnebloemen komen al op, de courgettes ook al (dit keer niet het hele zakje gezaaid haha, maar 4 stuks :p aldoende leert men  ::) ) en wat geurige bloemenzaadjes komen ook al boven. De rabarber gaat ook hard! Hopelijk wordt het weer net zo'n goed jaar als vorig jaar :)
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Nynke schreef: Voor de IJsheiligen wordt half mei aangehouden, officieel is het geloof ik 11, 12 en 13 mei  :)

Leuke foto's Annemarie !!  :biggrin2: Ik ben trouwens allergisch voor dat wit-rooie plantje van je, daar ga ik vreselijk van niezen  ::) ::)

Mijn courgetteplant groeit heel hard in de koude kas, die ga ik straks overpotten en laat ik buiten staan, behalve als er nachtvorst voorspeld wordt. Het is wel een vroege courgette, Cocozelle genaamd :P
Oh, da's niet fijn.  :(  Welke was dat ook alweer?
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Ik denk zomaar van de derde en vierde foto.... ;D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Neally schreef: Ik denk zomaar van de derde en vierde foto.... ;D
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: klopt  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

:doh: :doh: :doh:  ;D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

-Annemarie- schreef: :doh: :doh: :doh:  ;D
8)
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Wanneer planten jullie andijvie en slaplantjes buiten uit?
Ik heb ze binnen op gekweekt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Bericht door hannabelgje »

Ik heb ze buiten staan.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »