Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

En dat is het, daarom heb ik ook een paar keer aangegeven dat we inmiddels op pagina 37 zaten.
Ik heb tot nu toe alle hulp aangegrepen en alles geprobeerd, ook als het me vreemd in de oren klonk want je weet het maar nooit. Als je het zelf niet meer weet en echt op het punt staat, zoals wij stonden, om je lieffie in te laten slapen dan grijp je echt alles aan. Mede daardoor zijn we door blijven gaan met van alles en nog wat en mede daardoor hebben we dan uiteindelijk toch de Demodex opgespoord, die om de een of andere reden de testen daarvoor zich niet had laten zien. Dus als ik nog wanhopig geweest was had ik die blikvoeroptie gewoon aangegrepen. Luna heeft ook op brok gezeten toen ik het echt niet meer wist.

Maar daar gaat het niet om, als het zo is dat je op pagina 37 van een topic binnenvalt en dan gelijk eigenlijk alles van de straat veegt wat er allemaal voorbij gekomen is en dan met wazige dingen aan komt zetten die je verder niet op dit forum wil bespreken, waaronder dus dat blikvoer, dan denk ik, als het je echt interesseert lees dan eerst het topic door, of als je dat gedaan hebt (hulde daarvoor dan, is een aardige ruk leeswerk ;) ) zeg dan niet van die ongefundeerde dingen als, dit is geen voedselallergie. Ja duhhhhh, dat weet ik ook ondertussen en dat had ze dan ook gewoon kunnen lezen.

Ik ben niet tegen blik, ik ben niet tegen brok want ik weet ondertussen, door onze zoektocht naar genezing voor Luna, dat er gewoon honden zijn die het niet goed doen op vlees en wie ben ik dan om die mensen 'de leer' door hun strot te duwen? Maar zolang Luna het doet zoals ze het nu doet dan blijft ze lekker aan het vlees omdat ze het daar (nu) gewoon goed op doet.

En daarbij komt dat ik vind dat ik toch redelijk beleefd gebleven ben tegen die mevrouw. :biggrin2:
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier weer even in een dip, Luna heeft weer een aanval van Demodex. Gisteren weer gewassen met Ectodex en gisterenavond wat sloompjes. Vandaag weer minder jeuk en zowat weer zichzelf.
We hebben het dagboek terug zitten lezen en ik snap nog even niet wat er nu fout gegaan is en waardoor ze nu weer een aanval heeft.  :(
Vooralsnog heeft ze een kaal randje om 1 oog, 3  kapotte poten, dus de schade is nog te overzien. Maar dit komt dan wel in 2 dagen op.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Bah das balen zeg. Je weet dat ze gevoelig blijft met haar huid, maar hoopt dat het rustig blijft. Binnen 2 dagen weer een stapje terug is zo jammer, maar ja je kan er niets aan doen, als de demodex weer de kop op steekt.
Misschien het weer? Het word wat warmer..... ik zou het niet weten hoor of dat er wat mee te maken kan hebben, maar het was het 1e wat er te binnen schoot. Hopelijk blijft het verder hier bij, succes met bomberjack girl  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

keetje schreef: Hier weer even in een dip, Luna heeft weer een aanval van Demodex. Gisteren weer gewassen met Ectodex en gisterenavond wat sloompjes. Vandaag weer minder jeuk en zowat weer zichzelf.
We hebben het dagboek terug zitten lezen en ik snap nog even niet wat er nu fout gegaan is en waardoor ze nu weer een aanval heeft.  :(
Vooralsnog heeft ze een kaal randje om 1 oog, 3  kapotte poten, dus de schade is nog te overzien. Maar dit komt dan wel in 2 dagen op.
Holymoly, wat een narigheid... Vervelend he, dat dit dan weer zo opvlamt en je er je vinger niet achter kunt krijgen wat de oorzaak is.... :-\

Ik hoop dat ze gauw weer opknapt :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Tja, weerstandvermindering? Stress? Geen idee. Er is helemaal niets veranderd. Het blijft gissen. Maar ik blijf zoeken. :biggrin2:
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hé bah, nee toch zeg...  :-\ Het is trouwens wel DE tijd van het jaar voor het opvlammen van kwaaltjes en gevoeligheden volgens mij... Ik hoop dat het snel weer beter gaat!  :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Afgelopen maandag weer gewassen met ectodex, al weer de vierde keer, ze komt er maar weer niet vanaf. Heeft weer redelijk veel jeuk en rode plekken. Gelukkig (nog) niet weer kapot.
Als dit zo blijft toch maar weer eens een keer richting Otterlo rijden. :-\
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Xerox schreef: Hé bah, nee toch zeg...  :-\ Het is trouwens wel DE tijd van het jaar voor het opvlammen van kwaaltjes en gevoeligheden volgens mij... Ik hoop dat het snel weer beter gaat!  :-*
Alle "gewone" jeuk honden,atopie enzo hebben nu ook weer veel last. Zou het kunnen dat ook Luna door haar Demodex daar ook extra bevattelijk voor is? Misschien zeg ik wel iets heel stoms,maar probeer mee te denken.

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel weer opknapt,want het ging zo goed!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ach die arme schat. Dikke  :-* voor haar. Ik hoop dat ze er toch snel weer vanaf is.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

He bah  >:(
Hoopte dat Luna het ergste had gehad toen we weer begon op te krabbelen.
Duim voor jullie dat het snel over is, of anders dat Otterlo iets voor je kan betekenen.
Santa
1-ster
1-ster

Bericht door Santa »

Ben hier een tijdje niet geweest, maar zie dat het weer mis is, wat ontzettend naar. :'(

Die vreselijke demodex, en je doet er alles aan.

Ik geloof wel dat alles met elkaar verband houdt, hier stak de demodex ook de kop op door de atopie, het is toch een weerstandsverhaal, en dat lichaam probeert ertegen te knokken, maar hier een hond die snel iets heeft, en dat uit zich gelijk op de huid en met jeuk.

Ik hoop echt voor jullie dat het snel weer beter gaat!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bedankt voor jullie berichtjes. :-*

We lijken het nog steeds niet onder de duim te hebben. Haar huid blijft onrustig en ze heeft nog steeds jeuk.
Het zal inderdaad wel een samenwerking zijn tussen diverse plantjes etc. op de hei, haar weerstand die waarschijnlijk ergens door iets gezakt is en dan duiken die mijten gelijk weer op. We hebben haar nu 5 keer gewassen en morgen doen we het maar weer.
We zetten door, houden vol en eens krijgen we die krengetjes weer onder de duim.  ;)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:-* voor jullie en voor Luna  :-*
Heidi
1-ster
1-ster

Bericht door Heidi »

jeetje wat een verhaal zeg! Maar Keetje heeft het maar getroffen met haar baasje, super wat je allemaal voor haar doet!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Misschien een hele domme opmerking, en wellicht is het in dit lange topic al vaker aanghaald, maar heeft de DA nooit advocate druppels aangeraden? Die helpen toch ook bij mijten?

Plaats reactie