zalmkoppen..

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: zalmkoppen..

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Nee. Twee visboeren in de buurt. 1 doet er soms een week if twee over om ze uit de opslag mee te nemen naar de winkel en dan vinden ze het vervelend dat ik op de afgesproken dag in de winkel sta. Ze vragen daar ook een euro per stuk voor. Dat betalen vind ik geen drama, maar dat steeds voor niks komen wel.
Visboer twee vind dus dat ik dan zelf ook wat af moet nemen en krijg ik er nooit meer mee dan drie omdat er meer mensen om vragen.
Ik heb ze in t verleden wel wat lekkers gebracht toen ik nog de enige was die afnam. Maar nu ik niet meer alleen ben zijn ze daar wat strikter in geworden.

Meer viswinkels ken ik niet.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Zijn het wel zalmkoppen, en geen koppen van regenboogforel? Lijkt op elkaar, maar verschillen nogal in grootte.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Geen idee? Ze lijken op zalm. Maar dan maatje sardientje. :biggrin:2
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nee nog nooit zo'n kleine koppen gehad. Maak eens een foto?
Naat
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Naat »

Mag ik mijn vraag stellen in dit topic? Ik vind het zo lullig om er een nieuw topic voor aan te maken.

Ik heb zalmkoppen besteld. Deze kan ik tussendoor een keer als hele maaltijd geven?
Weeg ik ze dan ongeveer af op wat de hond per dag in totaal (spier- en orgaatvlees, bot en groente) nodig heeft?
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

spreeuwtje schreef: Nee. Twee visboeren in de buurt. 1 doet er soms een week if twee over om ze uit de opslag mee te nemen naar de winkel en dan vinden ze het vervelend dat ik op de afgesproken dag in de winkel sta. Ze vragen daar ook een euro per stuk voor. Dat betalen vind ik geen drama, maar dat steeds voor niks komen wel.
Visboer twee vind dus dat ik dan zelf ook wat af moet nemen en krijg ik er nooit meer mee dan drie omdat er meer mensen om vragen.
Ik heb ze in t verleden wel wat lekkers gebracht toen ik nog de enige was die afnam. Maar nu ik niet meer alleen ben zijn ze daar wat strikter in geworden.

Meer viswinkels ken ik niet.
wat een zeurpieten >:( het is voor hun gewoon afval,gelukkig kan ik er nog wel aankomen,maar goed kom al 20 jaar bij deze visboer  :biggrin2: en eet zeer regelmatig zelf ook vis bij hem uiteraard vandaan ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Naat schreef: Mag ik mijn vraag stellen in dit topic? Ik vind het zo lullig om er een nieuw topic voor aan te maken.

Ik heb zalmkoppen besteld. Deze kan ik tussendoor een keer als hele maaltijd geven?
Weeg ik ze dan ongeveer af op wat de hond per dag in totaal (spier- en orgaatvlees, bot en groente) nodig heeft?
Tja, het zou kunnen. Maar het is niet compleet. Dus ik zou het niet 'willen'. Zolang je hond er niet raar van gaat poepen kun je dat best eens een keer doen.
Naat
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Naat »

Nadia schreef: Tja, het zou kunnen. Maar het is niet compleet. Dus ik zou het niet 'willen'. Zolang je hond er niet raar van gaat poepen kun je dat best eens een keer doen.
Is het dan beter om het als orgaanvlees te voeren?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ik voerde het als vleesbot en gaf er spiervlees en groentemix bij
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vleesbot idd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Naat schreef: Mag ik mijn vraag stellen in dit topic? Ik vind het zo lullig om er een nieuw topic voor aan te maken.

Ik doe dat wel, hoor. Zalmkoppen zijn (als het goed is :biggrin2:) lekker groot, te groot als vleesbotdagportie voor mijn honden. Maar ik wil ze ook niet doormidden gaan hakken, want juist dat knabbeldekluif dat de honden erop doen is zo heerlijk! Ik kijk dan per hond wat er nog aangevuld moet worden om aan de dagportie te komen. Zo krijgt Max normaal gesproken 800 gram voer per dag: 400 vleesbot, 200 spier, 200 orgaan, pens of groente. Heb ik een zalmkop van 580 gram, dan krijgt hij er nog een klein beetje spiervlees bij (aangevuld tot 600 gram, het gewicht van vleesbot en spier samen, zeg maar), en dan nog de 200 gram overig. Scotch krijgt normaal 650 gram voer op een dag; heb ik een zalmkop van 580 gram, krijgt ie die helemaal plus eventueel nog wat spiervlees en iets van 100 gram overig. Dan krijgt ie wel meer dan zijn dagportie, maar dat vind ik niet zo erg voor eens in de twee weken of zo (en Scotch ook niet :biggrin2:). Een dagje niet compleet is ook niet erg; dat is nou net het fijne van barfen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zo doe ik dat ook! Ik begreep dat Naat bedoelde als de hond een pond per dag krijgt een pond zalmkop krijgt zonder iets erbij. Of ik heb het fout begrepen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nadia schreef: Zo doe ik dat ook! Ik begreep dat Naat bedoelde als de hond een pond per dag krijgt een pond zalmkop krijgt zonder iets erbij. Of ik heb het fout begrepen.
Maar zelfs als ze het zo bedoelde, dan zou dat toch niet zo erg zijn, af en toe, tussendoor? Vooropgesteld dat hond ertegen kan en geen spuitpoep krijgt van een grote lading vis in één keer.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat zei ik toch ook ;p
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nadia schreef: Dat zei ik toch ook ;p