Gezocht: kleine zuinige auto...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Gezocht: kleine zuinige auto...
Ik zou goed bij autoweek kijken hoeveel je mag laden en hoeveel je mag trekken.
En ik zou voor een 1.4 gaan want hij moet wel kunnen trekken een 1.0 heeft geen kracht en zal dus moeizaam een brug ed over komen volgeladen en met een vouwagen waar je ook nog het nodig in stopt.
Kijk wat de vouwwagen weegt en tel daar 100 kg bij op, kijk dan bij je wens auto's ofdat ze dat ook kunnen/mogen trekken.
En ik zou voor een 1.4 gaan want hij moet wel kunnen trekken een 1.0 heeft geen kracht en zal dus moeizaam een brug ed over komen volgeladen en met een vouwagen waar je ook nog het nodig in stopt.
Kijk wat de vouwwagen weegt en tel daar 100 kg bij op, kijk dan bij je wens auto's ofdat ze dat ook kunnen/mogen trekken.
- Angelique
- 5-sterren

15 jaar voor een auto is natuurlijk ook niet nieuw te noemen.Neally schreef: Een Yaris bestaat volgens mij pas sinds 1999. Wat is bij jou een oud autotje?
*rijdtineenMicravan20jaar* en je zou het er niet aan afzien. Stof onder de motorkap. haha
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik rijd altijd in franse auto's en mijn ouders ook en juist de japanner hebben wij heel vlug de deur uit gedaan. Wat een onding was dat.
- Inge en Bono
- 5-sterren

*grinnik* ik dacht bij het zien van het jaartal ''1999'' zoooooo, die is nieuwAngelique schreef: 15 jaar voor een auto is natuurlijk ook niet nieuw te noemen.
(de meeste van onze auto's zijn véél ouder, zeg maar
Hier ook een yaris en ik heb ook steeds het advies gekregen voor een Japanner te gaan. Tot nog toe bevalt hij me super. Fiat zegt men moet je verre van blijven. Heb ook zat duurdere merken gereden maar heb ook best problemen gehad met bmw en vw en in het onderhoud zijn ze echt duur.
Vroeger zei men dat Fiat's al roestten in de folder, maar tegenwoordig valt dat erg mee mi. Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt, maar je moet net pech hebben en daarbij is de service van je garage belangrijker.bloemetje schreef: Hier ook een yaris en ik heb ook steeds het advies gekregen voor een Japanner te gaan. Tot nog toe bevalt hij me super. Fiat zegt men moet je verre van blijven. Heb ook zat duurdere merken gereden maar heb ook best problemen gehad met bmw en vw en in het onderhoud zijn ze echt duur.
Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
Ja als je echt een nieuwe koopt ben ik dat wel met je eens. Maar een tien jaar oude fiat zou ik zelf niet kopen.Mini's 3-tal schreef: Vroeger zei men dat Fiat's al roestten in de folder, maar tegenwoordig valt dat erg mee mi. Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt, maar je moet net pech hebben en daarbij is de service van je garage belangrijker.
- Angelique
- 5-sterren

Dat is niet inherent aan een duur merk hoor. Feit is gewoon dat veel merken schermen met prachtige garanties en als je een keer wat hebt het een uitzondering is als het zonder al teveel gezeur wordt opgelost. En dat gebeurd bij ieder merk/type en zegt vaak meer over de bepaalde garage c.q de importeur dan over de auto of zijn prijsklasse.Jantina schreef: Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
Hmm... ik rijd een redelijke auto (qua prijs), maar ik heb toch echt wel een garage die mij service verleent. En ja, de rekening moet natuurlijk betaald worden, maar ik heb daar niet het gevoel dat mij een poot wordt uitgedraaid.Jantina schreef: Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
Randstedelijke ervaring ben ik dan bang.... 
Laat ik zeggen dat wij die nooit hadden bij de Opel en Citroen, maar nu bij Volvo...
Laat ik zeggen dat wij die nooit hadden bij de Opel en Citroen, maar nu bij Volvo...
- Angelique
- 5-sterren

Oh ja, want die boeren rijden natuurlijk alleen maar op tractorenJantina schreef: Randstedelijke ervaring ben ik dan bang....
Laat ik zeggen dat wij die nooit hadden bij de Opel en Citroen, maar nu bij Volvo...![]()
Dat was toch de Opel Vectra? De boer'n Ferrari? 
Nu je het zegt heeft jouw zwarte monster daar wel wat van wegAngelique schreef: Oh ja, want die boeren rijden natuurlijk alleen maar op tractoren![]()
Allebei niet klein en zuinigK&D schreef: Dat was toch de Opel Vectra? De boer'n Ferrari?![]()
Laatst gewijzigd door EliScooby op vr 30 mei 2014, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lil
Kleine beurt Twingo II 350 euro, kleine beurt Vectra 200 euro. Het zegt allemaal niets...