Gezocht: kleine zuinige auto...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gezocht: kleine zuinige auto...

Arkay
4-sterren
4-sterren

Bericht door Arkay »

Ik zou goed bij autoweek kijken hoeveel je mag laden en hoeveel je mag trekken.

En ik zou voor een 1.4 gaan want hij moet wel kunnen trekken een 1.0 heeft geen kracht en zal dus moeizaam een brug ed over komen volgeladen en met een vouwagen waar je ook nog het nodig in stopt.

Kijk wat de vouwwagen weegt en tel daar 100 kg bij op, kijk dan bij je wens auto's ofdat ze dat ook kunnen/mogen trekken.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Neally schreef: Een Yaris bestaat volgens mij pas sinds 1999. Wat is bij jou een oud autotje?
*rijdtineenMicravan20jaar* en je zou het er niet aan afzien. Stof onder de motorkap. haha
15 jaar voor een auto is natuurlijk ook niet nieuw te noemen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik rijd altijd in franse auto's en mijn ouders ook en juist de japanner hebben wij heel vlug de deur uit gedaan. Wat een onding was dat.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Angelique schreef: 15 jaar voor een auto is natuurlijk ook niet nieuw te noemen.
*grinnik* ik dacht bij het zien van het jaartal ''1999'' zoooooo, die is nieuw  :biggrin2: Maar ehh nee, dat is helemaal niet heel jong eigenlijk  ::)
(de meeste van onze auto's zijn véél ouder, zeg maar  ;D  Ik vind mijn '96er 106je al reuzejong  :biggrin2: )
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Hier ook een yaris en ik heb ook steeds het advies gekregen voor een Japanner te gaan. Tot nog toe bevalt hij me super. Fiat zegt men moet je verre van blijven. Heb ook zat duurdere merken gereden maar heb ook best problemen gehad met bmw en vw en in het onderhoud zijn ze echt duur.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

bloemetje schreef: Hier ook een yaris en ik heb ook steeds het advies gekregen voor een Japanner te gaan. Tot nog toe bevalt hij me super. Fiat zegt men moet je verre van blijven. Heb ook zat duurdere merken gereden maar heb ook best problemen gehad met bmw en vw en in het onderhoud zijn ze echt duur.
Vroeger zei men dat Fiat's al roestten in de folder, maar tegenwoordig valt dat erg mee mi. Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt, maar je moet net pech hebben en daarbij is de service van je garage belangrijker.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Mini's 3-tal schreef: Vroeger zei men dat Fiat's al roestten in de folder, maar tegenwoordig valt dat erg mee mi. Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt, maar je moet net pech hebben en daarbij is de service van je garage belangrijker.
Ja als je echt een nieuwe koopt ben ik dat wel met je eens. Maar een tien jaar oude fiat zou ik zelf niet kopen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Jantina schreef: Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
Dat is niet inherent aan een duur merk hoor. Feit is gewoon dat veel merken schermen met prachtige garanties en als je een keer wat hebt het een uitzondering is als het zonder al teveel gezeur wordt opgelost. En dat gebeurd bij ieder merk/type en zegt vaak meer over de bepaalde garage c.q de importeur dan over de auto of zijn prijsklasse.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Jantina schreef: Hier ben ik het helemaal mee eens! En hoe duurder het merk auto, hoe minder service ja als particulier van de garage krijgt. Die zijn gewend vooral met lease maatschappijen te werken en houden geen rekening meer met de portemonnee van een hard werkende particulier helaas...
Hmm... ik rijd een redelijke auto (qua prijs), maar ik heb toch echt wel een garage die mij service verleent. En ja, de rekening moet natuurlijk betaald worden, maar ik heb daar niet het gevoel dat mij een poot wordt uitgedraaid.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Randstedelijke ervaring ben ik dan bang.... :-\
Laat ik zeggen dat wij die nooit hadden bij de Opel en Citroen, maar nu bij Volvo...  :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Jantina schreef: Randstedelijke ervaring ben ik dan bang.... :-\
Laat ik zeggen dat wij die nooit hadden bij de Opel en Citroen, maar nu bij Volvo...  :-X
Oh ja, want die boeren rijden natuurlijk alleen maar op tractoren  :P
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Dat was toch de Opel Vectra? De boer'n Ferrari? :P
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Angelique schreef: Oh ja, want die boeren rijden natuurlijk alleen maar op tractoren  :P
Nu je het zegt heeft jouw zwarte monster daar wel wat van weg :sofa:
K&D schreef: Dat was toch de Opel Vectra? De boer'n Ferrari? :P
Allebei niet klein en zuinig :biggrin2:
Laatst gewijzigd door EliScooby op vr 30 mei 2014, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Kleine beurt Twingo II 350 euro, kleine beurt Vectra 200 euro. Het zegt allemaal niets...

Plaats reactie