[quote="Lizzy"]
Jij voert hem ongeveer 3% van zijn lichaamsgewicht? Ik vind dat voor een hond van 6 maanden erg weinig. Bij een pup van deze leeftijd en grootte zou ik verwachten dat je toch echt wel minimaal op 4% zit. Dus dat is eerder tussen de 700 en 800 gram per dag. Maar mijn pups zouden daar zelfs op om zijn gevallen op die leeftijd. Die aten eerder 1200 gram.
Dus ik denk eigenlijk dat je hem in totaal best wat meer eten kan geven. Ik zou eens beginnen met 800 a 900 gram. Komt ie vanzelf weer aan. Je kunt prima 's ochtends KVV en 's avonds zachte dingen geven maar waarom geef je dan KVV? Kun je toch net zo goed 's morgens en 's avonds zachte dingetjes BARF geven?
Alleen kippennekken naast KVV : trek je de verhouding totaal scheef dus dan moet je er ook spiervlees en dergelijke bij voeren.
[/quote]
Dank je Lizzy, hier was ik precies naar op zoek!

We gaan gewoon lekker meer voeren.
Hij kan momenteel geen vleesbot eten, dus ik hou maar het even op kvv tot hij is geholpen aan zijn tanden (vandaag naar de da omdat hij nu dubbele snijtanden heeft en ook zijn kiezen gaan niet goed, ze zitten los maar sinds vanochtend dwars). Dan zal ik ook even met de da overleggen hoe lang ik kvv moet geven. Ideaal, een pro-vers da!
Ik ga hem dan gewoon lekker wat meer geven. Ik vrees dat ik toch een tikkie te bang ben geweest om hem te zwaar te laten worden. Daar wordt overal zo op gehamerd, dat een te dikke pup last krijgt van zijn gewrichten en zo. Maar met vijf maanden is hij gecheckt door de da en die vond hem toen mooi er uit zien. Dus ik heb hem niet uitgehongerd gelukkig.
[quote="Kaela"]
Hoe is Nelson nu? Je zegt dat ie niet volgens de richtlijnen 1 kilo per week groeit nu, maar is hij nu dan mager of sloom? Of heeft ie best nog een laagje spek over en is ie vrolijk en tierig?
Op 6 maand mag dat puppiespek van mij wel wat minder worden, dus als hij nog ruim genoeg in het spek zit, zou ik me over die richtlijn geen zorgen maken. Het is maar een richtlijn.
Wel zou ik als hij slank genoeg is, hem niet in willen zien vallen en dan zou ik dus wel wat meer kvv geven.
[/quote]
Sloom? Neuhj. Eerder een ongeleid projectiel

Maar hij is wel aan de dunne kant. Niet graad mager, maar je voelt zijn ribjes wat snel en hij is achter een tikkie ingevallen.