De Lepto2 heb ik enorm gezocht en nergens op voorraad gevonden. De herhaling moest nú gegeven worden, anders is 'ie echt verlopen. Vandaar dat als ik deze kiezen zou, die geboosterd zou moeten worden, tegen de tijd dat 'ie weer beschikbaar was. Voor de jongste natuurlijk sowieso, want die heeft 'm nooit eerder gehad.Lizzy schreef: Ik snap deze in je verhaal niet. Waarom Lepto 2 laten boosteren, ze zijn vorig jaar toch gevaccineerd?
In mijn ogen had je nog een optie. Lepto 4 laten vaccineren en deze niet laten boosteren. Dan zijn ze dit komende jaar een soort van beschermt tegen de 2 serovars die ook in de oude enting zitten, en mogelijk niet beschermt tegen de nieuwe serovars, maar mwah, we hebben jaren zonder gedaan toch?
De optie van Lepto4 geven om de bescherming van de 2 te behouden is er idd ook nog eentje! bedankt voor de aanvulling!
'k Heb deze optie ook overwogen, maar ik zat niet zo op deze nieuwe vaccinatie te wachten (sowieso al jaren na enorme twijfel Lepto laten vaccineren en van de nieuwe wacht ik liever nog even meer ervaringen af..). Om dan wel die rommel er in te spuiten, zonder de voordelen van de bredere dekking te hebben, dat vond ik ook niet zo aantrekkelijk
Poeh, ben zó blij dat ik eindelijk een keuze heb kunnen maken die niet alleen verstandelijk gemaakt is, maar óók goed voelt. Dat laatste ontbrak steeds nog.