Het weer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het weer
Hier hebben we vandaag best een bak regen gehad. Daardoor is het een beetje fris. Ik heb Vera maar weer kleren aangedaan ipv alleen een romper.
- Angelique
- 5-sterren

Het is best bizar als je hier in het stralende zonnetje zit en op de radio al die neiuwsberichten hoort over iets teveel water her en der.
- - Judith -
- 5-sterren

Ja hoor, hier is het ook begonnen. Ik hoef vanavond niet te gieten
. Gelukkig bedacht ik me op tijd dat mijn dekbed nog buiten hing 8).
Ik verbaas mij over de zomers in Noord-Zweden, tussen de 27 en 32 graden 2,5 week lang, non stop zon. Lig elke dag in het meer naast ons huis. Vandaag voor het eerst iets koeler. Maar het is overal zo warm geloof ik. Op naar de winter wat mij betreft!
- Angelique
- 5-sterren

En de doorgewinterde zweed heeft daarvan ook zoiets...mag die iets korterEsther Q schreef: Ik verbaas mij over de zomers in Noord-Zweden, tussen de 27 en 32 graden 2,5 week lang, non stop zon. Lig elke dag in het meer naast ons huis. Vandaag voor het eerst iets koeler. Maar het is overal zo warm geloof ik. Op naar de winter wat mij betreft!
Maar ik liet mij laatst influsteren dat nergens in europa het contrast tussen winter/zomer zo groot is als in Zweden. Moet eerlijk zeggen dat het me ook geen bal aan lijkt dat het smiddags om 3 uur alweer donker wordt. Vandaar dat ze sneeuw niet zo'n ramp vinden, dan is het tenminste nog een beetje licht.
- Angelique
- 5-sterren

Nu dus tijd voor wat Schadenspass 

Hier heeft flink geregend. Wij zien een hond spelen in de wateroverloop achter de flat. Onze Nena is heel bang voor water dus die zou dat nooit doen.
Regenpak, laarzen aan en even lekker naar buiten met haar. In de uitlaatplaats ligt ook zo'n overloop. Ik denk ik ga het toch even proberen, dus ik maak haar los en gooi natuurlijk haar favoriete speeltje midden in de vijver, wat is dat toch met mijn gooitechniek. Maar super nena duikt er zonder aarzeling achteraan. Niet een keer maar gewoon elke keer weer. Super trots, mijn onzekertje verandert langzaam in super lieve stuk zekere hond. Loop ik lekker in de regen met een grijns van oor tot oor
Regenpak, laarzen aan en even lekker naar buiten met haar. In de uitlaatplaats ligt ook zo'n overloop. Ik denk ik ga het toch even proberen, dus ik maak haar los en gooi natuurlijk haar favoriete speeltje midden in de vijver, wat is dat toch met mijn gooitechniek. Maar super nena duikt er zonder aarzeling achteraan. Niet een keer maar gewoon elke keer weer. Super trots, mijn onzekertje verandert langzaam in super lieve stuk zekere hond. Loop ik lekker in de regen met een grijns van oor tot oor
- - Judith -
- 5-sterren

Dit is voor mijn huis, en er schijnt nog meer te komen 

- Angelique
- 5-sterren

Die kan ook zo gecrossposted worden naar het reuenbliktopic 
- Charlie Angel
- Moderator
Zo dan.- Judith - schreef: Dit is voor mijn huis, en er schijnt nog meer te komen
![]()
- - Judith -
- 5-sterren

JaAngelique schreef: Die kan ook zo gecrossposted worden naar het reuenbliktopic![]()
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Vanochtend 2 à 3 beschaafde buien gehad, daarna droog en inmiddels schijnt de zon al weer een paar uren. Misschien stilte voor de storm ??
Ja, klopt! Was in Estland ook zo. Mensen daar hunkeren echt naar de zomer! Hier wisselt het, mensen die veel buiten zijn met winterhobbies (mijn buren bv, die ijsvissen bijna dagelijks en sneeuwscooteren enzo) die kijken natuurlijk wel uit naar de winters, net als wij, maar heel veel andere mensen niet. Denk ook dat het anders is als je hier bent opgegroeid, ik heb ook 'een hekel' aan het NLse weerAngelique schreef: En de doorgewinterde zweed heeft daarvan ook zoiets...mag die iets korter
Maar ik liet mij laatst influsteren dat nergens in europa het contrast tussen winter/zomer zo groot is als in Zweden. Moet eerlijk zeggen dat het me ook geen bal aan lijkt dat het smiddags om 3 uur alweer donker wordt. Vandaar dat ze sneeuw niet zo'n ramp vinden, dan is het tenminste nog een beetje licht.
- Judith - schreef: Dit is voor mijn huis, en er schijnt nog meer te komen
![]()
Nee he- Judith - schreef: Dit is voor mijn huis, en er schijnt nog meer te komen
![]()
Is het binnen nog droog?