Ontevreden over Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ontevreden over Lotgering

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="Dwarreltje"]
Niet uit eigen ervaring, maar dochter had haar Border Collie ook op de Lotgering. Ze wil wel barfen, maar ziet dat nu nog niet zitten in haar drukke leventje met een kleine. Doet dus KVV met zo nu en dan wat karkas voor het knagen.
Echter begon het hondje (7 jaar) zwaarder te worden, terwijl ze echt mega-veel doet met haar: fietsen, wandelen, behendigheid, flyball.... En hondje is slechte eter, eet eerder te weinig dan teveel. Verschrikkelijke pietlut wat betreft inhoud voerbak. En toch zwaarder worden...
Dochter vernam dat de Lotgering vrij vet zou zijn. Is overgestapt op ander KVV en is nu helemaal blij: Hondje krijgt/eet meer, maar is wel aan het afvallen. Voor dochter is het duidelijk dat Lotgering te vet is voor haar hond.
[/quote]Dat is nu het 3e voorbeeld wat ik van deze strekking lees/hoor  :)
En dan doe ik er echt mijn best niet voor om over Lotgering te lezen, in mijn directe omgeving ook een kennis die op Lotgering over ging, moest steeds minder voeren omdat de hond aan bleef komen, toen van mij een paar rollen overgenomen die ik had liggen van Best4dogs, moest wat spiervlees bij omdat er teveel bot in zat maar de hond ging van 1 naar 2.5% en viel af...
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Verschilt toch erg per hond. 2 chihuahua's waarbij de gecastreerde veel minder krijgt (2%) dan de niet gecastreerde (3-4%). De herders (niet gecastreerd) zitten ook op ruim 3%. Mogen zelf nog wat dikker... 
Martine-Tom

[quote="DebbieV"]
Verschilt toch erg per hond. 2 chihuahua's waarbij de gecastreerde veel minder krijgt (2%) dan de niet gecastreerde (3-4%). De herders (niet gecastreerd) zitten ook op ruim 3%. Mogen zelf nog wat dikker...
[/quote]Klopt, dat is ook zo, maar dit gaat ook over dezelfde hond, alleen ander merk kvv en daar kreeg hij ruim 2x zoveel van en viel alsnog af  :)
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Bij mij vallen ze ook extreem af op ander voer, maar dat komt omdat ze wat anders absoluut niet lusten...  ;D
Martine-Tom

[quote="DebbieV"]
Bij mij vallen ze ook extreem af op ander voer, maar dat komt omdat ze wat anders absoluut niet lusten...  ;D
[/quote] ;D ;D
malinois.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malinois. »

Tja hier worden ze dik van smuldier. Van lotgering kan ik verl meer voeren. Hier nu 3 dagen lotgering, 1 dag smuldier, 1 dag degomeat/best4dogs, 1 dag barf en de 7e dag hoe t uitkomt... of een cominatie uit eerdere dagen.
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Ik heb heb het ook een tijd gevoerd . Nu niet meer omdat ik er ( meer dan 1 x overigens) alles behalve tevreden over was  en voer nu kivo en darf en herbyvers naast barf ( de ene dag barfen de andere kvv)
Als iemand het tot volle tevredenheid voert , prima toch 
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Ach, is het niet zo dat iedere hond het op elke KVV anders doet dan de hond van de buren bijvoorbeeld? Ik heb toch ook weer Lotgering besteld, maar ik heb ook nog 3 andere merken die ik voer en onze Bullmastiff deed het er prima op. Goede ontlasting, mooi in de vacht. Als je hoofdzakelijk Lotgering voert (waarvan ik nu ook weet dat het vetgehalte hoger ligt) dan komt je hond misschien aan ja.
Ik geef het haar 1 en hooguit 2 x per week en de overige 5 dagen krijgt ze van de andere merken.

Maar vind het makkelijk om te zeggen dat Lotgering niet goed is, omdat de hond er dik van wordt, terwijl men eigenlijk al lang weet dat Lotgering gewoon een vette KVV variant is. Beetje makkelijk deurtjes intrappen op die manier denk ik.

Als ik weet dat ik van elke dag pasta dik wordt (FEIT grr!) en ik wil dat niet, dan eet ik dus niet elke dag pasta. Datzelfde denk ik dus ook over KVV die ik mijn hond geef.  8)
Laatst gewijzigd door Claudia_ op za 27 sep 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

[quote="Claudia_"]
Ach, is het niet zo dat iedere hond het op elke KVV anders doet dan de hond van de buren bijvoorbeeld? Ik heb toch ook weer Lotgering besteld, maar ik heb ook nog 3 andere merken die ik voer en onze Bullmastiff deed het er prima op. Goede ontlasting, mooi in de vacht. Als je hoofdzakelijk Lotgering voert (waarvan ik nu ook weet dat het vetgehalte hoger ligt) dan komt je hond misschien aan ja.
Ik geef het haar 1 en hooguit 2 x per week en de overige 5 dagen krijgt ze van de andere merken.

Maar vind het makkelijk om te zeggen dat Lotgering niet goed is, omdat de hond er dik van wordt, terwijl men eigenlijk al lang weet dat Lotgering gewoon een vette KVV variant is. Beetje makkelijk deurtjes intrappen op die manier denk ik.

Als ik weet dat ik van elke dag pasta dik wordt (FEIT grr!) en ik wil dat niet, dan eet ik dus niet elke dag pasta. Datzelfde denk ik dus ook over KVV die ik mijn hond geef.  8)
[/quote]Probleem is natuurlijk wel dat door het vet andere er op voedingsstoffen gekort word, incl de vitamines ed die daar dan weer in zouden moeten zitten. De verhouding is dan niet echt ok meer. Overigens kan teveel vet voor veel meer schade zorgen, pancreas problemen bijvoorbeeld dus zo onschuldig als "alleen maar dik" is het niet.
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Dat was voor mij niet de enige reden om te stoppen . Leveringen van vlees die net op het randje waren ( net niet kasverrot dus) , aankomen met inmiddels ontdooit vlees , welke ik dus niet aannam en mee terug liet nemen ( ik vraag me dus af wat daar mee gebeurd is , maar gezien de soms slechte kwaliteit denk ik zeker te weten dat dat gewoon weer ingevroren werd en weer verkocht) slechte bereikbaarheid als er weer eens wat was .
malimaniac
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malimaniac »

Hier afgelopen zomer voor het gemak lotgering gevoerd afgewisseld met barf.
Ik vind de kvv ook erg vet, hoewel mijn honden er niet van aankomen.
Verder was de ontlasting ook erg slap als ik meer dan 2 dagen achter elkaar lotgering gaf.
De ene dag lotgering de andere dag barf ging prima. Ik koos dan op de barf dagen wel voor magere diersoorten.
Weet nog niet of ik het volgend jaar weer ga geven.
Het hondje van mijn ouders doet het er overigens prima op. Ze wisselen wel af met naturis en darf.
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

[quote="Martine-Tom"]
Probleem is natuurlijk wel dat door het vet andere er op voedingsstoffen gekort word, incl de vitamines ed die daar dan weer in zouden moeten zitten. De verhouding is dan niet echt ok meer. Overigens kan teveel vet voor veel meer schade zorgen, pancreas problemen bijvoorbeeld dus zo onschuldig als "alleen maar dik" is het niet.
[/quote]

Zoveel weet ik er dan helaas ook weer niet vanaf :D maar klinkt logisch.

Maar daarom zeg ik ook: als je weet dat dit een (te) vette KVV is, waarom voeren mensen het dan elke dag? Dat bedoelde ik meer. Nu hebben mensen het blijkbaar dagelijks gevoerd terwijl ze (denk ik) wisten dat het een van de vettere KVV"s is en dan erna zeggen van: ja de hond werd te dik.

Tja...

Leveringen die ontdooid waren ligt meer aan diegene die het levert dan denk ik. Heeft m.i. verder niks met de kwaliteit van vlees te maken toch?
Martine-Tom

[quote="Claudia_"]

Leveringen die ontdooid waren ligt meer aan diegene die het levert dan denk ik. Heeft m.i. verder niks met de kwaliteit van vlees te maken toch?
[/quote]Niet met de kwaliteit die er ooit in ging....wel met de kwaliteit die je uiteindelijk voert.
Elke keer dat je ontdooit en invriest gaan er vitamines verloren, het vlees word er niet beter op zeg maar...
Claudia_
2-sterren
2-sterren

Bericht door Claudia_ »

Ja zo natuurlijk wel :)
Maar dat weet je van geen enkele KVV in principe hoe vaak wel of niet ontdooid. Maar snap wat je bedoeld.

Ik heb er weinig problemen mee tot dusver gelukkig.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Claudia_"]
Ja zo natuurlijk wel :)
Maar dat weet je van geen enkele KVV in principe hoe vaak wel of niet ontdooid. Maar snap wat je bedoeld.

Ik heb er weinig problemen mee tot dusver gelukkig.
[/quote]
Bij lotgering kun je wel zien als het ontdooid en weer ingevroren was hoor! Te lang ongekoeld gelegen, weer bevroren en gewoon leveren... Probeer maar eens uit met een pondje gehakt. ;)

Plaats reactie