Salmonella

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Salmonella

Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Ruisje"]
Maar deze, één van de meestvoorkomende en ziekmakende, NIET volgens de artikelen in de links: Salmonella enterica serovar Typhimurium (Also called Salmonella Typhimurium or abbreviated to S. Typhimurium)

Ik wil er geen welles/nietes 'spel' van maken ;) en mij maakt het niets uit, maar de studies zijn niet overtuigend.
[/quote]

Het zou ook zeker geen welles nietes spel moeten zijn op bp  ;) De vraag is een stuk geschreven door een da voor da-sen die tegen rauwe voeding zijn vanwege salmonella angst. Er zijn dus onderzoeken die wel en onderzoeken die niet zeggen. Dat zal je altijd wel een beetje houden.

Afijn wij als praktijk/kliniek verkopen en adviseren zeer veel rauw en in ruim negen jaar nog geen salmonella ziekte meegemaakt  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Fido"]
Het zou ook zeker geen welles nietes spel moeten zijn op bp  ;) De vraag is een stuk geschreven door een da voor da-sen die tegen rauwe voeding zijn vanwege salmonella angst. Er zijn dus onderzoeken die wel en onderzoeken die niet zeggen. Dat zal je altijd wel een beetje houden.

Afijn wij als praktijk/kliniek verkopen en adviseren zeer veel rauw en in ruim negen jaar nog geen salmonella ziekte meegemaakt  :biggrin2:
[/quote]

Het is niet voor niets een discussie forum. Dus maak er gerust een welles nietes discussie van. Jij zegt dat shock vriezen de ziekmakende salmonella doodt. Ruisje (en ik weet ook niet beter dat het niet het geval is) zegt van niet. Dus als wij ongelijk hebben, zie ik graag wat meer onderbouwing dan jouw "Klopt dat niet alle salmonella gedood wordt dmv shockvriezen maar WEL de voor de mens ziekmakende" en "Er zijn dus onderzoeken die wel en onderzoeken die niet zeggen". Dat vind ik wel een beetje dunnetjes. En ik wil wel graag weten hoe het volgens jou zit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 03 nov 2014, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Lizzy"]
Het is niet voor niets een discussie forum. Dus maak er gerust een welles nietes discussie van. Jij zegt dat shock vriezen de ziekmakende salmonella doodt. Ruisje (en ik weet ook niet beter dat het niet het geval is) zegt van niet. Dus als wij ongelijk hebben, zie ik graag wat meer onderbouwing dan jouw "Klopt dat niet alle salmonella gedood wordt dmv shockvriezen maar WEL de voor de mens ziekmakende" en "Er zijn dus onderzoeken die wel en onderzoeken die niet zeggen". Dat vind ik wel een beetje dunnetjes. En ik wil wel graag weten hoe het volgens jou zit.
[/quote]

Kom langs in de kliniek zou ik zeggen  ;) Communicatie face to face is de juiste communicatie en daar raak ik steeds meer overtuigd van.
Daarbij ga ik steeds meer onderscheid maken tussen kennis via internet kenbaar maken of wat ik/wij vertellen in de kliniek. Toekomstgericht laten ik het daar maar bij houden  :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

[quote="Fido"]
Kom langs in de kliniek zou ik zeggen  ;) Communicatie face to face is de juiste communicatie en daar raak ik steeds meer overtuigd van.
Daarbij ga ik steeds meer onderscheid maken tussen kennis via internet kenbaar maken of wat ik/wij vertellen in de kliniek. Toekomstgericht laten ik het daar maar bij houden  :)
[/quote]

Jullie plaatsen een artikel op jullie site naar aanleiding van oa een verzoek in dit topic, je presenteerd het hier vol trots, er worden vragen in dit topic over gesteld (de mijne is nog niet beantwoord) en vervolgens moeten we bij jullie in de kliniek langskomen.

Ik vind het een beetje vreemd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Fido"]
[/quote]

Oh Fido toch..... :-X

Jij begint zelf je te bemoeien met dit topic. Je brengt zelf je concurrenten in diskrediet, je schrijft zelf dingen die niet correct zijn, dan stel ik daar 2 kritische vragen over en dan moet ik naar de kliniek komen?

Weet je wat?

Laat maar.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dat is wel een hele goedkope afgang zeg  :-X
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Face-to-face is de meest doeltreffende verkoopmethode, dus ik begrijp dat je het in de kliniek wilt uitleggen. ;) Maar gebruik maken van een kleine fysieke afstand om mij te overtuigen van iets wat ik niet geloof of iets wil verkopen wat ik niet wil, werkt bij mij nooit. Ik ben heel kritisch! :biggrin2:

Eén van de oorspronkelijke vragen in dit topic is niet beantwoord: Salmonella besmetting via speeksel! Dit is wat mensen die huiverig zijn voor salmonella in rauw willen weten: Mijn rauw etende hond of kat likt mijn (of mijn dochter's) hand, gezicht, etc., of de kat heeft net rauw gegeten, gaat zichzelf wassen en ik aai de kat. Hoe zit het dan met salmonella?

En dan shockvriezen en chloor. Als door shockvriezen ALLE voor mens ziekmakende salmonella bacterien gedood worden, waarom moet mensen dan (voer)bakjes waarin vlees gezeten heeft schoonmaken met chloor?
Onderzoeken tonen aan dat shockvriezen niet werkt, maar met het chloorverhaal alleen zeg je dat ook.

Daarbij, chloor doodt dan wel de salmonella bacteriën, maar maakt ook mensen ziek. Ik blijf dat bedenkelijk vinden, evenals de wolligheid van je reacties bij vragen.

Plaats reactie