Hoeveel 12 + honden/katten zijn er momenteel op BP ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoeveel 12 + honden/katten zijn er momenteel op BP ?

miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Afbeelding

Micky is bijna 14. Lichamelijk is ze nog aardig oke, wel wat doof en blind aan het worden.
Maar ze wordt behoorlijk dement en daar zijn we de laatste 1,5 jaar al mee bezig  :(
Het gaat bij vlagen beter en slechter... maar zolang ze overdag happy is kijken we het aan....
Ze barft nog wel, maar ik knip het in stukken, met haar halve gebit krijgt ze het anders niet klein.

Joy is 10 en doet het nog super goed !
Vena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Vena »

[quote="Ruisje"]
Mientje, onze oudste poezel. Tijdens het opruimen van een kast op zolder is haar entboekje van toen boven water gekomen, dus eindelijk weten we hoe oud ze echt is. ;)
Bijna 23,5 jaar, ze is geboren op 22 mei 1991.
Mien is een buitenkat die in geen geval naar binnen wil. Sinds een jaar of 6 staat er daarom voor haar een  hondenhok waar ik een afgeschutte bovenverdieping in heb gemaakt. Drie keer per jaar wordt er vers stro beneden en boven ingedaan en bij kouder weer rolt mevrouw zich daar graag in. Ze is 1 van de 3 katten die nog wekelijks 3 barfdagen krijgt, de andere dagen net als de rest, gemalen barf.

Afbeelding

Wow is Mientje op de foto ook al 20+? Wat ziet ze er ontzettend goed uit!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier loopt sinds vorig jaar Theo(door) rond. Door het asiel toen geschat op 15 jaar jong, dus nu, op dierendag hebben we zijn 16de verjaardag gevierd.
Theo leeft zijn leventje, is het liefst buiten, doezelt dan wat in het zonnetje als dat er is en slaapt verder erg veel in een mooi (nu warm) geïsoleerd schuilhokje. Hij loopt als een zwaar beschonken zeeman maar dat komt omdat hij totaal geen spierweefsel meer heeft bij zijn achterpoten. Ook werken zijn darmen zowat niet meer dus dat houden we met medicatie aan de gang.
Hij is ook dementerend, denken we als katten tenminste dementeren, hij legt regelmatig, gewoon daar waar hij op dat moment staat, een drolletje neer. Plassen doet hij nog erg netjes op de bak. Hij is te stoer om Luna als enig gevaar te zien (zou dat zo zijn dan legt hij het gewoon af tegen haar) of te stom, dat kan ook, of het komt door het dementeren. Maar hij wijkt geen milimeter als ze op hem afkomt. Eigenlijk is hij wel eens gemeen tegen haar, gromt, blaast, kortom, hij speelt met zijn leven. Wij hebben onze maatregelen getroffen om erge dingen te voorkomen. :biggrin2:
Verder eet meneer sinds een maandje of 6 met Luna mee, alles eet hij, behalve iets waar vis in zit of iets wat naast vis gelegen heeft. ::) Pens, alles, het maakt hem niet uit als het maar lekker makkelijk naar binnen glijdt dus we geven er iets water bij, ook omdat hij niet al te veel drinkt. Het moet wat zachter want na de laatste gebitsreiniging, onder volledige narcose, heeft hij niet heel erg veel tanden/kiezen meer. Geen idee wat hij allemaal meegemaakt heeft in zijn lange leven. Vorig jaar kerst dachten we hem te verliezen na 2 maanden maar hij heeft zich erdoor geslagen en waggelt nog steeds door de tuin. Ik denk dat hij gelukkig is, ik kan natuurlijk niet in zijn koppie kijken maar zolang hij van zijn hapje en sapje geniet, lekker in het zonnetje doezelt en naast me op de bank komt liggen, (op schoot heeft hij nooit gedaan, behalve als ik achter de pjoeter zit dan vind hij het wel plezierig om op schoot te zitten). Van zijn 2 medekattenbewoonsters trekt hij zich geen bal aan. Echt geen reactie, net alsof hij ze niet ziet? Heel vreemd. De meiden weten wel degelijk dat hij er is, ze besnuffelen hem en heel soms geven ze hem een tik maar daar reageert hij dus ook niet op.
Kortom, Theo leeft zijn leventje, we weten dat hij in geleende tijd leeft maar we gaan toch minstens voor nog een jaartje, of Theo's lijfje het daarmee eens is weet ik niet maar wij denken, wat dat betreft, graag positief.  :)
Toen we hem in Den Helder in het asiel zagen zitten waren we op slag verliefd en hij gedroeg zich ook vanaf de allereerste seconde hier thuis alsof hij hier altijd gewoond had.  De foto is de asielfoto zoals hij op de site stond. Ik heb even geen andere bij de hand. ;)

Afbeelding
LoesT
1-ster
1-ster

Bericht door LoesT »

Floor ( kaninchenteckel ) wordt 20 november 16 jaar :)
Ze ziet slecht en is bijna doof, mist tanden en kiezen en is beetje dement maar ze oogt happy.
Als het weer haar zint, wandelt ze vrolijk mee, samen met haar jongere maatje Saar die inmiddels 11 is.
Laatst gewijzigd door LoesT op za 08 nov 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Mijn moeder schrok hoe oud Boris de afgelopen 2 maanden is geworden. Hij wandelt 2 x per dag een klein uurtje. Draaft dan en huppelt soms. Ook speelt hij paar keer per dag met zijn speeltjes en haalt hij kattenkwaad uit. Zolang hij zo is hoop ik dat hij nog ouder wordt. Maar wat er nu nog aan gebreken komt: als het niet met pilletje is op te lossen, dan krijgt hij zijn eeuwige rust. Bij het minste valt hij om, doof, blind, verteert veel voedsel slecht en haalt niet altijd even goed adem. Hij is "op", maar ook al 1,5 jaar ouder dan de levensverwachting en al 5 jaar artrose en zijn hele leven voedselallergie en behoorlijk veel gesport.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lil schreef: Mijn moeder schrok hoe oud Boris de afgelopen 2 maanden is geworden. Hij wandelt 2 x per dag een klein uurtje. Draaft dan en huppelt soms. Ook speelt hij paar keer per dag met zijn speeltjes en haalt hij kattenkwaad uit. Zolang hij zo is hoop ik dat hij nog ouder wordt. Maar wat er nu nog aan gebreken komt: als het niet met pilletje is op te lossen, dan krijgt hij zijn eeuwige rust. Bij het minste valt hij om, doof, blind, verteert veel voedsel slecht en haalt niet altijd even goed adem. Hij is "op", maar ook al 1,5 jaar ouder dan de levensverwachting en al 5 jaar artrose en zijn hele leven voedselallergie en behoorlijk veel gesport.
Nou, Wodka wandelt echt geen 2x per dag een klein uurtje meer hoor. Die eerste wil nog wel, maar als ik die exercitie wil herhalen diezelfde dag, tikt ze op haar voorhoofd, draait zich om, kreunt en stort gewoon weer in slaap.  ::)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Vena schreef:

Wow is Mientje op de foto ook al 20+? Wat ziet ze er ontzettend goed uit!
Foto is van 2011, dus 20 zonder de + ;)
Ze ziet er nog zo uit en heeft een gebit van een jonge blom omdat ze al heel haar leven ook zelf het een en ander vangt en opeet. :)
Lil

Bericht door Lil »

-Saskia- schreef: Nou, Wodka wandelt echt geen 2x per dag een klein uurtje meer hoor. Die eerste wil nog wel, maar als ik die exercitie wil herhalen diezelfde dag, tikt ze op haar voorhoofd, draait zich om, kreunt en stort gewoon weer in slaap.  ::)
Dat is idd het rare aan mijn heerschap. Durf niet tekort te wandelen. Al valt hij om en heeft hij pijn, wandelen zal en moet hij. Laatst bij de honden vereniging snacks gekocht. Hij brak mijn auto af! Haal hem eruit, vraag 2 oefeningen en hij is happy en 2 dagen moe daarvan. Denk dat het met workaholic te maken heeft. Ik heb nog nooit zo'n idioot gehad. Vraag mij wel eens af hoe hij geworden was als ik hem wel aan de Zoll (douane) als mensvriendelijk speurhond verkocht had.
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

2 Cane Corso's van 12+.
Shannado is van 19 mei 2000, dus bijna 14 1/2 jaar :o ze heeft ups en downs (oa begin dit jaar een paar keer GVS gehad), maar eigenlijk gaat het nog best 'goed', al is ze natuurlijk gewoon een echt oude hond. Ze heeft er iig nog steeds zin in. Als ik 's avonds laat ben met wandelen, dan kan ik haar niet bijhouden :D want dan wil ze zo snel mogelijk weer naar huis om te eten. Ze eet al jaren KVV, ze is nooit een barfer geweest.

Savanne is van 3 juni 2002, dus bijna 12 1/2 jaar. Met haar gaat het prima, al is ze echt MEGA grijs.

Shannado gaat iedere 3 weken naar de fysio en aquatraining, Savanne gaat 1 x per 6 weken. Shannado is al een hele tijd stok doof, Savanne wordt ook aardig doof. We genieten volop van de bejaarde dames, maar beseffen wel dat vooral Shannado een hondje van de dag is, we bekijken het ook gewoon per dag.
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

Afbeelding

Deze griekse dame is 13 jaar en 2 maanden (als we haar geschatte geboorte datum aanhouden :-) )
Ze mist haar linkervoorpoot al zolang ik haar heb en toen was ze net 1 jaar.
Echt nooit verwacht dat ze zo oud zou worden op haar 3 poten en met 5 jaar ook nog een verlamming gehad, sindsdien danst ze een beetje met haar achterpoten (kracht was redelijk snel terug maar er gaat ergens iets mis met tussen de hersens en haar poten)

Zo'n 4 jaar geleden zijn we overgestapt op vers, eerst kvv later helemaal over op Barf en sindsdien eet ze als een gek, alles is lekker (sommige dingen moest ze wel even leren waarderen) en ze word nog steeds erg blij van ribben (lam, geit, hert en zelfs paard kreeg ze kapot)
Daar is ze ook lichamelijk van opgeknapt want ze heeft toen ook al een tijdje op pijnstilling gestaan en daar is ze helemaal vanaf geweest tot deze zomer, nu krijgt ze een lage dosering Novacam (met alle suplementen en cox) en doet het weer erg goed, wel wisselend en wandelen doen we ook op het oog.
Ze gaat nog bijna elke dag mee met de wandeling maar niet als we echt voor een lange wandeling gaan.
Ze loopt altijd los en op haar eigen tempo maar kan nog leuke sprintjes trekken.
We zijn zeer benieuwd tot welke leeftijd ze ons gaat verbazen (zeg al een paar jaar, dit is vast haar laatste vakantie/ zomer/ winter.........)

Dan hebben we ook nog een poes van 12 1/2 Tessa die nog regelmatig met muis of vogel thuiskomt (zelfgevangen of gejat?) verder slaapt ze veel maar dat heeft ze altijd wel gedaan. Hier Barfen de katten ook allemaal en zij dus ook  :)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Hier ouwe knarretje Fjurdy. Het gaat op en af. De wandeling 's-morgens slaat hij het liefst over. Komt zijn mand niet uit. Maar als hij dan gegeten heeft gaat ie mee voor 10 minuten struinen, doet zijn behoefte en wil weer terug naar huis. Hij wil wel nog spelen maar valt om zodra de andere 2 mee gaan doen. Verder is hij wat doof en dement aan het worden.
Eten doet ie nog graag maar verdraagt geen rauw meer. Dus kook ik voor hem en doe ik voor de helft blik of renske er door.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Onze ouwetje is bijna 14 1/2.
Het grote aftellen is begonnen, duimen op dat hij vandaag gaat verbeteren anders word het deze week erg stil in huis  :'(
Ach onze ouwe knuffelaar, al ouder dan we verwacht hadden, hd, spondylose, als jonge god gedumpt en daardoor aangereden. Gelukkig hebben wij hem gevonden in het asiel :smitten:
Pijn stilling hielp goed, totdat hij afgelopen zaterdag ineens niet meer goed je voorpoot kon neerzetten, gister verbeterde het wel, maar nog niet genoeg, dus aan de maximale pijnstilling, hard duimen op, stil wetende....... :'(  :'(  :'(

(ruim 3 weken geleden onze laatste kat van ruim 18 in moeten laten slapen, onze ouwetje is de laatste huisdier die we nog hebben, binnen 2 jaar tijd van 4 huisdieren, 2 katten en 2 honden naar nu nog 1 hond, het gaat hard  :'()
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Extreme schreef: Onze ouwetje is bijna 14 1/2.
Het grote aftellen is begonnen, duimen op dat hij vandaag gaat verbeteren anders word het deze week erg stil in huis  :'(
Ach onze ouwe knuffelaar, al ouder dan we verwacht hadden, hd, spondylose, als jonge god gedumpt en daardoor aangereden. Gelukkig hebben wij hem gevonden in het asiel :smitten:
Pijn stilling hielp goed, totdat hij afgelopen zaterdag ineens niet meer goed je voorpoot kon neerzetten, gister verbeterde het wel, maar nog niet genoeg, dus aan de maximale pijnstilling, hard duimen op, stil wetende....... :'(  :'(  :'(

(ruim 3 weken geleden onze laatste kat van ruim 18 in moeten laten slapen, onze ouwetje is de laatste huisdier die we nog hebben, binnen 2 jaar tijd van 4 huisdieren, 2 katten en 2 honden naar nu nog 1 hond, het gaat hard  :'()
:bigarmhug: :bigarmhug:
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

mijn grijze duifje  :smitten: :smitten:

Afbeelding

ze is 15 oktober 16 jaar geworden
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Extreme schreef: Onze ouwetje is bijna 14 1/2.

:bigarmhug: :bigarmhug:

Plaats reactie