Hier loopt sinds vorig jaar Theo(door) rond. Door het asiel toen geschat op 15 jaar jong, dus nu, op dierendag hebben we zijn 16de verjaardag gevierd.
Theo leeft zijn leventje, is het liefst buiten, doezelt dan wat in het zonnetje als dat er is en slaapt verder erg veel in een mooi (nu warm) geïsoleerd schuilhokje. Hij loopt als een zwaar beschonken zeeman maar dat komt omdat hij totaal geen spierweefsel meer heeft bij zijn achterpoten. Ook werken zijn darmen zowat niet meer dus dat houden we met medicatie aan de gang.
Hij is ook dementerend, denken we als katten tenminste dementeren, hij legt regelmatig, gewoon daar waar hij op dat moment staat, een drolletje neer. Plassen doet hij nog erg netjes op de bak. Hij is te stoer om Luna als enig gevaar te zien (zou dat zo zijn dan legt hij het gewoon af tegen haar) of te stom, dat kan ook, of het komt door het dementeren. Maar hij wijkt geen milimeter als ze op hem afkomt. Eigenlijk is hij wel eens gemeen tegen haar, gromt, blaast, kortom, hij speelt met zijn leven. Wij hebben onze maatregelen getroffen om erge dingen te voorkomen.

Verder eet meneer sinds een maandje of 6 met Luna mee, alles eet hij, behalve iets waar vis in zit of iets wat naast vis gelegen heeft.

Pens, alles, het maakt hem niet uit als het maar lekker makkelijk naar binnen glijdt dus we geven er iets water bij, ook omdat hij niet al te veel drinkt. Het moet wat zachter want na de laatste gebitsreiniging, onder volledige narcose, heeft hij niet heel erg veel tanden/kiezen meer. Geen idee wat hij allemaal meegemaakt heeft in zijn lange leven. Vorig jaar kerst dachten we hem te verliezen na 2 maanden maar hij heeft zich erdoor geslagen en waggelt nog steeds door de tuin. Ik denk dat hij gelukkig is, ik kan natuurlijk niet in zijn koppie kijken maar zolang hij van zijn hapje en sapje geniet, lekker in het zonnetje doezelt en naast me op de bank komt liggen, (op schoot heeft hij nooit gedaan, behalve als ik achter de pjoeter zit dan vind hij het wel plezierig om op schoot te zitten). Van zijn 2 medekattenbewoonsters trekt hij zich geen bal aan. Echt geen reactie, net alsof hij ze niet ziet? Heel vreemd. De meiden weten wel degelijk dat hij er is, ze besnuffelen hem en heel soms geven ze hem een tik maar daar reageert hij dus ook niet op.
Kortom, Theo leeft zijn leventje, we weten dat hij in geleende tijd leeft maar we gaan toch minstens voor nog een jaartje, of Theo's lijfje het daarmee eens is weet ik niet maar wij denken, wat dat betreft, graag positief.

Toen we hem in Den Helder in het asiel zagen zitten waren we op slag verliefd en hij gedroeg zich ook vanaf de allereerste seconde hier thuis alsof hij hier altijd gewoond had. De foto is de asielfoto zoals hij op de site stond. Ik heb even geen andere bij de hand.