Omgaan met 'verliefde' reu

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Omgaan met 'verliefde' reu

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef: Als je trouwens wilt kijken of hij op visite ook loeit, het mag hier. Ot en Sien kan ik dan wel even boven parkeren. Vera natuurlijk niet.
Lief! Maar niet slim denk ik. Katten en Vera zijn natuurlijk veel geluidjes en geurtje, en weet je, als Gijs wil, houdt ik hem natuurlijk gewoon echt niet. We wegen ongeveer het zelfde en ik doe niet iedere dag aan worstelen met Joep, ren geen bergjes op en af etc. Dus dat vind ik een eng idee.
**Jolanda** schreef: Oef, dat is een lastige situatie.
Of hij pijn heeft (in zijn hoofd) kun je testen door bij de DA een paar pijnstillers te halen en die een paar dagen te geven. Als hij in die paar dagen niet jankt en na het stoppen van de pijnstillers wel weer, dan weet je dat ie echt pijn had.
Merk je geen verschil dan is het geen pijn in ieder geval.
Nadeel is dat je niet alles tegelijkertijd kunt doen want zo weet je niet welk middeltje nu werkt en welke niet.

Moeilijk dit hoor. Het lijkt op het filmpje wel alsof hij niet lekker in zijn vel zit. Maar als hij gewoon speelt enz, dan is dat ook weer niet logisch.
Dat zou inderdaad een manier zijn!
En hij zit inderdaad niet lekker in zijn vel, maar dat is ook niet zo gek, na zo'n dag met amper slaap en rust... gisteren overdag was hij heel normaal. We zijn naar het water geweest, hij is daar los geweest, heeft gespeeld met Joep, naar de balletjes toe gezwommen, en zonder weer terug. Zoals altijd.

Overigens ligt hij nu wel te slapen! Inc snurken dus wel echt goed weg.
Lady_B
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Lady_B »

Moeilijk verhaal... ik zou echt niet weten wat te doen hieraan.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem, want dit is voor geen enkele partij een fijne situatie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat is een 'GT'?  :shy:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lady_B schreef: Moeilijk verhaal... ik zou echt niet weten wat te doen hieraan.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem, want dit is voor geen enkele partij een fijne situatie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat is een 'GT'?  :shy:
Dank je wel! Gedrags Trainer/Therapeut :)
Lady_B
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Lady_B »

Ik dacht dat het de afkorting was voor de officiële benaming van zo'n implantaat  :shy:

Bedankt voor de opheldering :shy:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Is het niet toch zijn verlatingsangst die opspeelt? Doet hij het ook als jullie bij hem zijn?
Ben benieuwd of bij hem slapen helpt...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kim_S schreef: Is het niet toch zijn verlatingsangst die opspeelt? Doet hij het ook als jullie bij hem zijn?
Ben benieuwd of bij hem slapen helpt...
Op het filmpje zit ik naast m...dinsdagmiddag is hij voor het laatst echt alleen met Joep geweest (oké, en vrijdag zijn we een uurtje naar de bouwmarkt geweest). Verder was er steeds iemand thuis. Om dit dus ook natuurlijk.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, hij ligt rustig, mijn keuken is opgeruimd, dus ik ga denk ik toch maar een boven liggen, als hij begint kan ik altijd weer naar beneden natuurlijk. Kijken of ie zijn gedroogde konijnenoor wel wil.
Lady_B
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Lady_B »

Ik duim dat hij de nacht doorhaalt  :bigarmhug:
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Boh, wat een geluid!

Er zijn al allerlei eventuele oorzaken en mogelijke oplossing opgenoemd en ik kan daar niks aan toevoegen. Alleen, dat als pijn ergens helemaal is uitgesloten, ik ook een GT zou inschakelen voordat dat het hand loopt: jij en je vriend in de stress, de buren boos en Gijs door alle stress nog meer over de rooie.

Honderd jaar geleden had ik een kruising poedel/terrier uit het asiel met 'problemen': verlatingsangst -> janken en onzekerheid -> happen. Anders dus dan Gijs. Maar bij hem heb ik toen een GT ingeschakeld. De goede man kwam een paar keer thuis, nam er zeeën van tijd voor en ging mee wandelen, maakte een bach bloesem flesje op maat ter ondersteuning en na een week of 6 was Wiebe van al zijn problemen verlost. :)

Schiet me net iets te binnen wat onze Buzzer heeft gehad. Het is wellicht niet aan de orde, maar je weet maar nooit. Gijs' ogen zijn ivm niet goed zien al genoemd, maar je zou zijn oogdruk kunnen laten opmeten. Verhoogde oogdruk kan (knallende ) hoofdpijn veroorzaken.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Pfff amper geslapen. 1 uur ging ik naar boven en om half 2 was het al raak. Beneden op de bank gaan liggen. Toestraks mijn vriend uit bed gehaald en naar het bos gereden. Na zoeken eindelijk een plek gevonden waar ze los konden en even een half uur laten rennen. Duik zo eerst weer even mijn bed in.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik zou ook een gedragstherapeut inschakelen. Ze zit pokke ver van je vandaan, maar ik zou Monique Bladder vragen, of aan haar vragen wie goed is in jou regio.

Het zijn geen losstaande dingen die je noemt lijkt mij. Hij is niet stabiel, verlatingsangst, verdedigd zijn resourcen fel (jij vindt naar binnen moeten niet een big deal, maar Gijs kennelijk wel soms!) en nu dit. Ik zou op dit moment niets durven zeggen waarom hij nu zo doet, maar verliefd lijkt mij om eerlijk te zijn onwaarschijnlijk. Daarom zou ik iemand erbij halen die het hele plaatje bekijkt en met je meedenkt.

En je hoeft echt de wanhoop niet nabij te zijn om een GT in te schakelen. Hoe eerder je erbij bent, hoe makkelijker op te lossen. En met het slaapgebrek wat jullie nu allemaal opdoen, zou ik zeker niet te lang wachten.
Lil

Bericht door Lil »

Wat een ellende! Geen tips (behalve profi hulp zoeken), maar heel veel sterkte!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Idd! Ik zou ook voor de GT gaan. Wel een goede.
En ik zou even langs de buren gaan om uitleg te geven. Kun je dat stukje rust voor jezelf ook creëeren
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Eens met Kaela.
En met Nadia, naar de buren en uitleggen dat jullie aan een oplossing werken, maar dat het tot die tijd nog een beetje afzien is.

Ik wilde dat ik voor het uitvallen van Hooli eerder een GT had ingeschakeld. Dan had ze nu ongetwijfeld veel makkelijker over straat gekund, en niet zo veel stress gehad bij alleen al het zien van een andere hond. En dan had ze me eerder zo vertrouwd als nu. Daardoor is ze zo veel rustiger geworden.

Knuffel!  :-* :-* :-*
essie
3-sterren
3-sterren

Bericht door essie »

Je had er wel over verteld vrijdag aan me, maar dit is wel heftiger dan  het vrijdag bij me overkwam.
Pfff, niet leuk hoor Eelke.
Zou niet te lang zonder hulp zo doorgaan.

Plaats reactie