Ik heb vandaag nog eens naar de uitzending gekeken en ik weet niet of ik denk dat er veel mensen door gaan overschakelen.
Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren toen ik nog niet barfte. Ookal vond ik voeding belangrijk, het zou kunnen dat ik zou gezegd hebben: ja dag, dat zie ik in mijn keuken echt niet zitten. Zie je me daar al vieze pens staan snijden, op mijn aanrecht.
En dat voeren in huis, als je niet weet hoe eenvoudig dat kan of dat het ook buiten kan: en dan elke dag staan dweilen zeker, ik dacht het niet!
Er zullen wel wat mensen nu weten dat het ook kan, en dat er alternatieven zijn, maar ik denk dat er pas echt mensen gaan overstappen als ook eens in de media komt dat al die granen in de voeding erg slecht zijn en dat brokken in wezen ontbijtgranen met vitaminenpreparaten zijn. Nu zullen toch wat mensen zeggen: ja, maar mijn honden krijgen brokken zonder kleurstoffen en met natuurlijke antioxidanten. En er zit ook veel meer vlees in dan 14%. Want zo'n brokken zijn er natuurlijk ook...
Ik denk dat ik zo zou kunnen gereageerd hebben als ik niet op voorhand al ontzettend geprikkeld was door het idee van echt natuurlijke rauwe voeding. En dat komt dan weer erg voort uit mijn opleiding...
Enfin, maakt niet uit. Het was een mooi stukje en het is mooi in beeld gebracht voor zo'n kort stukje uitzending te zijn.
Er zijn weer wat mensen meer die weten dat barf kan, en er zullen er wel een deel twijfelen. En misschien blijft het wel door hun hoofd spelen of denken ze eraan terug als ze later nog eens met vers in contact komen. Het kan maar helpen.